Ik zou zoooooo graag eens..... (trektochten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleJ

Ik zou zoooooo graag eens..... (trektochten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 11:08

een hele lange trektocht willen maken.
Van een paar dagen met een klein groepje. De hele dag rijden en 's avonds ergens logeren/slapen waar de paarden ook kunnen staan.

Zou dit gerealiseerd kunnen worden?
En hoe moet je je paard daarop trainen?
En wat zou je mee moeten nemen?

Zijn er mensen die dit ooit wel eens gedaan hebben of net als ik dromen om dit eens te kunnen doen?
Ik hoop op veel reacties !

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:26

Dat is ook heel erg leuk om te doen!
Volgend voorjaar wil ik weer een tocht gaan maken en dit lijkt me wel leuk:
http://www.ruitertochten.nl

Je kan kiezen uit 3 of 7 dagen en ik zou als ik jou was beginnen met 3 dagen, dan kan je kijken of het je bevalt en altijd nog een langere tocht maken.
En verder je paard veel buitenrijden, galoptraining doen en conditie opbouwen. Zorg voor goed hoefbeslag.
En denk aan goede kleding, zadeltassen en extra teugel- en beugelriemen, zakmes, hoevenkrabber mee en vooral je gsm niet vergeten!
Er komt natuurlijk nog wel meer bij kijken, maar dit is alvast een begin.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:56

ik heb dat van de zomer gedaan. Maar het is best zwaar hoor, ook voor je paard. hij moet echt goede conditie hebben. Bij ons kon je niet zelf bepalen wanneer je pauze nam en dat soort dingen, Je kan beter ergens heen gaan waar je alles zelf bepaalt, dus zonder leiding zeg maar.
www.reelaer.nl en dan op trektochten klikken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:58

Yep, in alle weersomstandigheden, met name in de winter.
Vraag maar raak, ik heb het antwoord of weet waar ik dat moet vinden Schijnheilig
Kom eens kijken bij de NVVR, daar wemelt het van de ervaren trektocht-rijders. Kijk eens op www.nvvr.info en kom eens gezellig babbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:11

Ik heb het van de zomer gedaan met een vriendin en onze twee haflingers. Gewoon door onze eigen polder. We hadden vooraf de route uitgestippeld, en een beetje lekkere paden uitgezocht (geen drukke autowegen) en gewoon gaan rijden. Alle bepakking, slaapzakken en een tentje op de paarden geladen. Hiervoor hadden we zadeltassen hiervandaan van bokker Cornelie gekocht. Zijn ons super bevallen!

Vooraf hadden we wel al gereserveerd overal, en geïnformeerd voor overnachtingen. Je mag namelijk niet overal je tentje opzetten, dus we hebben ook nog in een clubgebouw en in een schuur geslapen.

Je moet je paard wellicht trainen op het dragen van die tassen, sommige vinden het eng. En zelf moet je leren om goed op te stijgen, aangezien je been een stuk hoger moet als de bepakking erop zit Knipoog Verder zijn wij uitgegaan van per dag een stuk van 20-25 km, dit omdat we de bepakking meenamen, en in de zomer gingen. Bijna geheel in stap, waardoor het niet zo zwaar is, en sommige stukken in draf.

Wat zéér belangrijk is is de bepakking, je moet goede stevige tassen hebben, exact gelijk verdeeld van gewicht (mijn pony heeft drukplekken overgehouden door ongelijk gewicht, dacht dat het wel zou gaan, maar het was toch net te groot...)

Meenemen, pff... Even denken hoor.
* Slaapzak, matje, pyama, slippers en plastic zakken.
* Lichtgewicht tentje (zijn goede en fijne, maar ook best duur)
* Ondergoed, goede sokken, trainingsbroek of korte broek voor op een rustdag, zodat je je rijkleren ook eens kan uittrekken.
* Plastic bord, beker, bestek en een waterkoker. Ik had een soortement staaf, klein en zeer handig. Eventueel wat cup a soup, of aanmaak pasta.
* Handdoeken, toilettas met inhoud.
* Regenjas of poncho, goede kwaliteit. Ga er van te voren ook al eens mee in de regen rijden!
* Basis-EHBO voor jezelf en paard.
* Borstels, hoevekrabber, zonnebrandcreme
* Adressen en telefoonnummers van adressen, smid, dierenarts etc.
* Goede kaart (fietskaart ofzo, wij hadden niet zo'n handige)
* Papier + pen voor dagboek Haha! Fototoestelletje
* Paspoort, pinpas etc.

Ik heb onwijs genoten eigenlijk! En denk erover om het later nog eens te doen maar dan met paard en wagen Haha!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:01

Onze vereniging organiseert ieder jaar een trektocht. Meestal door Drenthe.
Ook mensen die niet lid zijn, mogen meerijden

Kijk anders op onze site www.rjva.nl onder "activiteiten"
Laatst bijgewerkt door Foogul op 25-10-04 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:48

Ook les chevaux organiseert trektochten met of zonder eigen paard voor meer informatie www.leschevaux.nl

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:59

of op het reelear! (als ik dat zo goed schrijf Tong uitsteken )

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:31

buitenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:06

Op Les Chevaux is ook veel mogelijk. Drenthe is de provincie met de meeste ruiter/menroutes van Nederland.
Op de website staat niet zoveel, maar als je meer wilt weten kan je me ff PBen. Ook voor eigen paard hebben ze leuke mogelijkheden.

http://www.leschevaux.nl

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:09

lijkt mij ook supoer gaaf om te doen,
helaas is mijn paardje pas 3,
dus nog niet geschikt hiervoor..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:12

Er is ook een handig boekje over trektochten, het heet: met je paard op op pad. Ik heb hetmijne uitgeleend, maar Ikke weet vast wel welk ik bedoel en heeft misschien wel een isbn nummer voor je. Het is maar een dun boekje maar er staat alles in wat je moet weten.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:30

Ik ben deze zomer vier dagen weggeweest en wil zó weer. Wij hebben een deel van de Veluwetrail gereden.