naar de manege met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rienke

naar de manege met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 10:43

Mijn paardje Femke gaat 1 november naar de manege. Ze is dan drie en een half jaar en wordt daar onder het zadel gebracht. Nu hebben we wel al geoefend op de trailer en ze ging er netjes op en af.
We willen haar volgende week maandag op de trailer zetten en gelijk doorrijden naar de manege, die ongeveer 4 a 5 km verderop is.
We hebben nog niet eerder met haar gereden, omdat ze telkens zo krachtig op de stang ging zitten i.v.m. zomerexceem.

Kunnen jullie mij tips geven over hoe mijn paardje veilig vast te zetten, want ze is altijd wel wat zenuwachtig en haar baasje ook voor a.s. maandag hihi

Groetjes Rienke

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:08

een hooinet ophangen en met 2 touwen vast zetten aan elke kant een

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:41

Doe eerst de trailer eens dicht en weer open en ga vervolgens eerst eens een klein rondje rijden. Je wilt niet dat ze na de eerste keer rijden helemaal gestresst is en er de volgende week niet meer in wil.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:45

Rosemarie schreef:
Doe eerst de trailer eens dicht en weer open en ga vervolgens eerst eens een klein rondje rijden. Je wilt niet dat ze na de eerste keer rijden helemaal gestresst is en er de volgende week niet meer in wil.

Zou ik juist niet doen. Je kunt haar beter er gewoon inzetten, gaan rijden en op de plaats van bestemming er weer uit. Als je eerst gaat oefenen, en op de bewuste maandag wil ze er niet in, dan sta je fijn te kijken Haha!