Likit steen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Likit steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:45

Ik heb een vraagje over de likit steen...

Hoe lang doen jullie paarden/pony's ermee? bij mij op stal doen ze er allen tenminste een paar dagen mee...
My way rekent uit hoe hij hem moet vastpakken, grijpt het ding tussen zijn tanden, en bijt hem in 2en.... en hij is binnen een handomdraai op! Scheve mond

heb het laatst staan timen: 3 minuten en nog een paar seconden Rolleyes

hij hangt los van de muur, dus dat is het probleem niet... in het begin lukte dit soort onzin hem namelijk niet!
hebben jullie tips om iets langer met die liksteen te doen? ze zijn redelijk duur, dus zou het fijn vinden als ie er iets langer mee deed!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:57

ja ik kan me voorstellen dat het lastig wordt zo!!ik zal eens iets proberen te bedenken....wat mischiien zou kunnen helpen Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:05

ik heb naar een topic gezocht voor je hierover aar kan hem niet vinden
Ik kan je in iedergeval vertellen dat je niet de enige ben die zo kort met zijn steen doet. Moest erg lachen om al die verhalen erg jammer dat ik hem niet meer kan vinden

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:05

Ik zou er verder ook niet zo veel mee weten als die hem opeet Haha!
Maar misschien kun je em er afentoe eventjes inleggen en erbij blijven... En daarna er weer uit halen.

Of 1 in de zoveel tijd kopen...

Welke vorm zijn die dingen eigenlijk?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:16

Ze zijn rond, met een gat in het midden. Zo zien ze eruit:
Afbeelding

Jordy vreet die dingen ook zo snel op. Hij likt ze wel grotendeels op, bijt er weleens een stuk af maar hij krijgt ze niet in 1x doormidden. Maar toch als ik er 's avonds 1 ophang is hij de volgende dag op.
Het paard van Liesjuh en Nassie, Partout, is veel erger, die krijgt geen likits meer Tong uitsteken Die heeft namelijk een nog veel fijner iets uitgevonden.
1: Je pakt de likit en houder tussen je tanden
2: Je trekt net zolang tot je de likit losgetrokken hebt en dus het ophangoogje gesloopt hebt
3: Je gooit hem op de grond
4: Je stampt die lastige houder helemaal kapot
5: Je vreet de stukken likit tussen het stro uit Haha!

Geen idee wat je eraan kunt doen, misschien dat die andere likit-dingen wat zijn, de tongtwister of boredom breaker?
Afbeelding
Afbeelding
Daarbij kan hij de likits niet beetpakken.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 04:35

Bedankt supertje Lachen
Er zit niet zoveel spul op ofwel...
Maar zown houder lijkt me dan wel makkelijk....

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:12

ik heb ook zo,n tongtwister,nou een half uurtje en ze heeft de steen op,ze worden er allemaal heeeel handig in,ik vind het weggegooid geld..
mijn paard krijgt 1 keer in de 2 a 3 weken 1 steen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:19

Precies, alle paarden die er van mij 1 kregen hadden hem in maximaal een halve dag op, die dingen slaan nergens op (al zijn ze er wel gek op)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:27

mijn eet hem dus ook in 1 dag op..niks likken. de kersen is al finito. op naar de appelsmaak.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:38

Inka vind er niks aan. Die heeft liever een gewone liksteen. Is wel zo goedkoop.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 13:42

hmmmm.... tja, ik geef my way er ook maar niet al te vaak 1... ben al blij dat ik de enige niet ben met het probleem! Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:02

Replay heeft er ook eentje, en die doet er nu een paar maanden mee.
Dit omdat hij hem alleen krijgt tijdens het poetsen Tong uitsteken
Zodra ik met m'n poetskist aankom, weet ie niet hoe snel ie 'm open moet krijgen Lachen
Hij sloopt die likit zowat Tong uitsteken Ik heb 'm touwens wel in het plastic laten zitten, zonder het dekseltje dan Tong uitsteken Lekker moeilijk likken, hihi

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:24

Die van mij is helemaal gek van die dingen, daarom koop ik er af en toe eentje. Maar met een nachtje is hij wel op. Echt doormidden bijten doet hij niet.
Maar ja, omdat hij er gek op is blijf ik ze maar kopen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:45

Meestal als ze die dingen zo snel ophebben hebben ze tekort aan zout (las ik laatst ergens Haha!) en dan moest je puur zout ofzoiets in t voer erbij doen, dan zouden ze er wat langer mee doen Verward
Ik zal t nog ns nazoeken Haha!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:58

Heinekengirl schreef:
Ik heb 'm touwens wel in het plastic laten zitten, zonder het dekseltje dan Tong uitsteken Lekker moeilijk likken, hihi

Hahaha ja dat is ook nog een oplossing! *LOL*

leyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:08

mijn paard gaat door die dingen erg veel drinken en dus veel plassen.. voor haar niet meer van die stenen..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:10

Splash doet er nu al 5 dagen mee Lachen Hij likt erg netjes Haha!

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:49

Die van mij eet het helemal niet, wat voor smaak ik ook neem..
Denk k ook s wat lekkers te geven Tong uitsteken

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:29

Chippp schreef:
Die van mij eet het helemal niet, wat voor smaak ik ook neem..
Denk k ook s wat lekkers te geven Tong uitsteken

Gamier moet hem ook niet! In de eerste die hij kreeg heeft hij wel eens zijn tanden gezet maar die heb ik maar weg gegooit na een aantal weken. De vliegen vonden hem namelijk wel lekker Scheve mond

Dus hij heeft 3 weken terug een nieuwe gehad en..... hij doet er niets mee. Hij heeft ook zo baksteen in zijn voerbak liggen en die is wel heel geliefd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:20

Lekker geen liksteen geven.
Sem doet dit ook, hij staat de hele dag aan dat ding te bijten en te likken, binnen 2 dagen is hij op. Naja, jammer voor hem. Maar hij krijgt geen liksteen meer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:24

Gelukkig doet wariena er lekker lang mee... die heeft er nou een met appelsmaak en elke keer als ze eraan likt gaat ze flemen, dus ze krijgt hem niet zo snel op als ze zou willen Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:47

BasjeGuwrl schreef:
Meestal als ze die dingen zo snel ophebben hebben ze tekort aan zout (las ik laatst ergens Haha!) en dan moest je puur zout ofzoiets in t voer erbij doen, dan zouden ze er wat langer mee doen Verward
Ik zal t nog ns nazoeken Haha!

In een likit zit vooral heel veel suiker, lees de verpakking maar. Geen wonder dat ze ze opeten als snoepjes! Het lijkt mij niet zo goed voor mijn paard, al die suiker. Meneer of mevrouw likit is wel rijk aan het worden! Bij ons op stal zijn er ook paarden die ze werkelijk VRETEN!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 12:56

zorg ook wel dat hij er idd alleen 1 krijgt als ik toevallig langs de winkel ga.... komt niet al te vaak voor!
maar idd jetta, met zout heeft dit weinig te maken denk ik....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:40

Ik had er van de week ook een gekocht voor mijn paard. Ze staat al vier maanden op rust met een peesblessure en wordt aardig latig op stal. Nou, ze heeft zich een nacht super vermaakt met dat ding en toen was hij op. En ik kon dus met een paard gaan stappen dat helemaal hyper was van al die suikers in een keer.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:48

neem gewoon een normale daar doen ze veel langer mee. is wel een stuk goedkoper hoor. en ook nog beter kwa vitaminen.