. Hij heeft vrij zwakke voorbenen en als je gaat draven tijdens een buitenritje op het gras (2x per week) dan moet hij veel ondersteuning aan de voorkant krijgen anders gaat hij er steeds doorheen.Nu is het al een paar keer voorgekomen dat hij van het land komt en dat hij bloed heeft in z'n kootholte. Ik verdenk hem ervan dat hij zijn voorbenen aantikt met z'n achterbenen. We hebben dit altijd gewoon goed in de gaten gehouden en het leek beter te gaan
Maar zaterdag haalde we hem van het land en wilde ik hem poetsten, zat weer heel z'n kootholte onder met bloed, maar ook zijn kroonrand aan de binnekant van z'n been
We hebben dit goed schoongemaakt met Betadine-scrub en de haren netjes weggeknipt en ingesmeerd met Beatdine-zalf (de eigenaresse was op vakantie en ik was blij dat er een volwassenere persoon bij was, dan ik). Ik heb aan mijn instructrice gevraagd of het niet beter was om springschoenen aan te schaffen voor hem. Want het zag er echt lelijk uit
. Zij vond van wel, maar wat vinden jullie? Hij doet niet overdreven gek op het land.