ik heb nooit echt problemen gehad om mijn pony uit een weiland te krijgen. TOT ze erachter komt dat ze ook best kan schuilen achter andere paarden.
in de wei of paddock of waar ze ook staat komt ze naar me toen maar houd ik haar dan vast bij het halster en wil ik het halstertouw vast klippen dan speurt ze in een keer weg. daarna duurt het vangen dus uren.
ze gaat achter de andere paard staan, loop ik daar omheen wilt ze wegrennen ga ik naar de voorkant van dat paard dan rent ze ook weg, probeer ik andere paarden aandacht te geven staat zij wel te kijken en zodra ze in de buurt is rent ze weer weg. ze maakt snelle soepele bochten en draait haar eigen ook in een paar seconden rap om om vervolgens weer hard weg te rennen.
maar dit is in het weiland.
staat ze in de paddock en ik kom haar halen dan komt ze wel naar me toe, ze loopt achter me aan elke bocht die ik neem. maar daar komt het halstertouw weer en ze is weer weg. ik kan haar in een hoek proberen te drijven en zo naar haar toe lopen dat ze niet weg kan rennen, draait ze zich weer om en speert er weer vandoor.
dit gebeurd telkens als ze goede maatjes is geworden met andere paarden (of ze nu alleen staat of niet) en dat ben ik dus heel erg zat aan het worden, ik kan wel uren achter haar aan lopen, maar ik heb het gevoel dat ze geen respect voor me heeft als ik haar mee wil nemen. zodra ze op stal staat is er niets aan de hand en speelt ze heilig boontje...
wat moet ik hier nu mee???

Gegarandeerd succes