Snippers voor in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Snippers voor in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 17:17

Weet iemand misschien waar en hoe ik aan snippers voor in de bak kan komen.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:44

Ga een keer op een manege of stal informeren waar hun ze halen...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:36

all weather tuft? Even zoeken via google. Dat zijn tapijtsnippers; let er op als je die wilt dat ze heel klein zijn. Te groot is nl. lastig ook met de bak slepen. Je hebt ook houtsnippers, maar nadeel is dat die verteren en je bodem dan dicht kan slippen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:51

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:07

Bedankt voor jullie reacties.

Is er misschien ook iemand die ervaring heeft met schors, en misschien weet waar je dat kan halen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:53

Nooooooit schors nemen. Dat is binnen een jaar weg en wordt spekglad!! Menig glij partij meegemaakt, waar onder mijn toemalige paard.
Wij hebben in onze buitenbak een eerste laag van 10 cm naaldhoutchips. Daarna hebben we hem 2 x aangevult met hardhoutchips. De bak is super en ligt er al bijna 7 jaar kurkdroog erbij. Als het vriest is alleen het bovenste laagje bevroren. Even met de trekker erover en hij is weer toppie!. In de zomer stuift hij niet. Voor foto's zie mijn homepage.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 10:23

Oke bedankt. Dat gaan we dus niet doen. Iemand nog meer ideeen of websites.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:33

Hardhoutchips of naaldhoutchips. Hier heb ik al bijna 7 jaar zeer goede ervaring mee. Het kostenplaatje voor hardhoutchips is gunstiger dan van naaldhoutchips. Naaldhout gaat wel wat langer mee.

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:07

Houtsnippers kun je heel goedkoop aan komen als je van de winter de gemeentelui aan het zagen en snoeien ziet, gewoon ff aanspreken en vragen of je de houtsnippers mag hebben, want als ze het moeten afvoeren, moeten ze er nl. voor betalen. Alleen ze gooien het bij je op een bult en dan kan je zelf verrijden of uitharken.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:42

ik weet niet precies wat voor bodem er lach, maar het was in elk geval ook iets houtkrulschorsachtig en dat was supe rglad, zelfs een binnenbak. Olga ging er even vandoor in galop en ze lag al op der knieën Scheve mond. Maar ik wete neit precies wat het was Lachen. MLaar heb gehoord dat dat met tapijt wel goed was.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:14

Twinkelbell schreef:
Houtsnippers kun je heel goedkoop aan komen als je van de winter de gemeentelui aan het zagen en snoeien ziet, gewoon ff aanspreken en vragen of je de houtsnippers mag hebben, want als ze het moeten afvoeren, moeten ze er nl. voor betalen. Alleen ze gooien het bij je op een bult en dan kan je zelf verrijden of uitharken.

Hou er rekening mee, dat er ook giftige planten en bomen tussen de snippers zitten. Taxus kom je veel tegen. Alles gaat de snipperaar in.
Het hout soort is niet goed voor een bodem van een rijbak. Het wordt een harde koek en rot snel weg. Het is zachthout. Hardhout gaat niet door een gemeente snipperaar. Je kan beter iets mee betalen voor een goede stabiele en niet gistige bodem.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 01:19

Bedankt voor al jullie reacties. Dat van de gemeente ga ik inderdaad niet doen. Mjn pony's eten ook al eikels dus ik wil niet de gok nemen dat ze giftige planten eten.

Iemand nog adressen of websites ?