kan dit of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovesSkippy

kan dit of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:38

ik ken een meisje en die gaat/is een paardje aan het inrijden. zelf kan ze helemaal niet goed rijden en nou willen zij en een ander meisje hem met sporen gaan rijden omdat ze hem sloom vinden en met elastiek omdat hij niet aan de teugel wil lopen Boos! . hij is 3 jaar. en heeft net voor het eerst een zadel op ze rug gehad.
wat vinden jullie hiervan.
geef alsjeblieft je mening

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:45

vind het echt erg dat mensen zo een paard kunnen verprutsen, vind het helemaal niet kunnen

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:47

vind ik nou ook....
ik was net met haar op msn en ik krijg hetmaar niet aan haar verstand alleen omdat iemand die hoog proefjes rijd ofzo er een keer op heeft gezeten .... ik heb het haar al 3x uitgelegt en nog luister ze niet

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:49

Ik zou haar van het paard afsleuren als ik haar zo zag rijden.
Hoe oud is dat meisje?
Misschien eens gewoon enkele boeken en topics hier op bokt afprinten "hoe rijdt ik een paard in" en een zeer bekwaam lesgeefmens ernaartoe sturen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:50

maar hij heeft voor de eerste keer een zadel opgehad en toen is er dadelijk iemand opgekropen en heeft die er mee gereden???

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:52

ze is 15 jaar en ik heb tegen haar gezegt ....LEES ES EEN KEER EEN BOEK

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:17

haal er iemand bij, ga naar hun ouders en/of staleigenaar. als die niet luisteren, gewoon blijven zeggen hoe fout het gaat, ook als ze aan het rijden zijn, blijven volhouden, arm beest.

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:21

die mensen weten dat ze dat doen , maar hebben er volgens mij zelf geen eens verstand van

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:22

vvor de rest heb ik er zelf weinig over te zeggen
morgen ga ik stage lopen op de stal waar die pony staat en dan ga ik kijken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:25

als ik iemand zo zou zien rijden, zou ik dr aan haar haren van dat beestje afgetrokken hebben.

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:26

ik heb er gelukkig nog niet zien rijden ander word ik volgens bmij woest

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:33

Ik ken haar.. ook .. want LovesSkippy en ik kennen elkaar Lachen
Maar Vandaga heb ze dus gereden zonder soper en elasthiek maar wel met zweep ..
Ik vondt hem vrij voorwaards en liep super :S
Ik snap hun echt neit ! Boos!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:36

maak diegene heel duidelijk dat dit niet kan! Als ik diegene kende, had ik haar regelrecht van dat paard afgesleurd, en een hele reeks scheldwoorden naar haar gezegt! Zoiets moet toch echt niet kunnen! Boos!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:48

Ik zou idd ook aan dr haren van het beessie hebben afgetrokken..Arm beessie..

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 17:16

ze gaan hem niet meer met elastiek Lachen rijden maar nu willen ze wat anders proberen .
ii ken een paard die zo is ingereden en die loopt nu alleen nog maar in zwemhouding en hij is net 10 of 11 Huilen . hij kan geen officiele wedstrijden rijden daar door, als je hem naar beneden probeert te rijden raakt hij in paniek.
ik heb haar dat hele verhaal verteld en toen ging ze wel een beetje denken volgens mij
ik was egt vet kwaad

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:44

lovesSkippy schreef:
ze gaan hem niet meer met elastiek Lachen rijden maar nu willen ze wat anders proberen .
ii ken een paard die zo is ingereden en die loopt nu alleen nog maar in zwemhouding en hij is net 10 of 11 Huilen . hij kan geen officiele wedstrijden rijden daar door, als je hem naar beneden probeert te rijden raakt hij in paniek.
ik heb haar dat hele verhaal verteld en toen ging ze wel een beetje denken volgens mij
ik was egt vet kwaad

goedzo!
maar wat gaat ze nu proberen dan Scheve mond ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:49

Een paard waar je voor het eerst opkruipt moet eerst leren dat been geven = voorwaarts. Het paard moet eerst zijn eigen balans met ruiter op zijn rug zien te vinden. Nu met elastieken en zwepen gaan rijden vind ik dus echt niet kunnen.

Overigens kunnen paarden wel degelijk met de eerste keer zadel ook de eerste keer ruiter op hun rug verdragen. De barriere van de eerste ruiter op de rug van het paard zit in ons hoofd, en niet bij het paard. Of je er aansluitend veel mee gaat kunnen doen als de bespiering er nog niet opzit is plan twee.

Jammer dat in dit geval het verkeerde inrijden eigenlijk al is voorgeprogrammeerd. Je kunt misschien aan de eigenaren zeggen dat dingen goed aanleren en verkeerd aanleren allebei even snel gaan. Maar dat je verkeerd aangeleerde dingen niet meer zo snel afleerd...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:49

je noemt dit een paard verklooien zonder dat je r verstand van heb.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:16

Hoi hoi
Hier ff een verslag van vandaag ...
Ze ging rijden op het schatje
op een gegeven moment zaten LovesSkippy en ik boven
en zat ze heel erg in zijn mond te trekken .. ik zeg tegen lovesSkippy: Ik ben zo terug
LovesSkippy zei dat ik vet hard weg stampte Bloos!
Ik liep naar de trap en roep zo : Kirsten!?
Als je hem wil achter uit laten lopen meot je een beetje voor over hangen en je benen op je plaats houden en niet naar voren steken
Zegt ze : Laat me ff
Dus ik zeg Nee! ( ik dacht : Dacht het niet he Scheve mond )
en toen zei ik het opnieuw
Iedereen hoorde het boven ..
ik ben blij dat ik het heb gezegt ..
Maar ze luisterde niet Dus ik zei : Besef je eigenluk wel dat ik je probeer te helpen ?
toen reageerde ze neit en liep ik weer boos naar boven ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:18

Sommige mensen willen nu eenmaal niet geholpen worden en willen hun eigen fouten maken.
Het is alleen jammer dat in dit geval het paard er de dupe van is.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:21

Heel erg jammer ja Boos!..
Arm beest Scheve mond
Ze trekt hem om ze maakt geen normale wendingen als ze een wending maakt zie je het wit in zijn ogen Verdrietig

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:26

wat is het probleem van een pony inrijden met zweepje ...als je er op hebt gezeten en t beest gaat maar niet vooruit kun je toch beter een zweepje dr bij pakken klein tikje geven en ze snappen meteen wat je bedoelt .. dit beter dan na een hoop in de buik getrap alsnog een zweep .. want anders zijn ze voor geen meter voor het been

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:28

Dydy schreef:
Heel erg jammer ja Boos!..
Arm beest Scheve mond
Ze trekt hem om ze maakt geen normale wendingen als ze een wending maakt zie je het wit in zijn ogen Verdrietig

oww wat is dat poedersuiker een vieze vuile uhm...dierenbeul! Boos!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:29

geef mij haar msn maar eens!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:40

shadowflower schreef:
wat is het probleem van een pony inrijden met zweepje ...als je er op hebt gezeten en t beest gaat maar niet vooruit kun je toch beter een zweepje dr bij pakken klein tikje geven en ze snappen meteen wat je bedoelt .. dit beter dan na een hoop in de buik getrap alsnog een zweep .. want anders zijn ze voor geen meter voor het been

Ze moeten eerst leren dat been geven = voorwaarts.
En voordat je er op gaat zitten hoort de basis te zijn bevestigd. Dat is: stap draf en galop op Commando. Dan kun je bij het inrijden stemhulpen gebruiken om je opdracht te laten uitvoeren. En dan heb je helemaal geen zweep nodig.

Hier is duidelijk de basis overgeslagen. En hoe kan het ook anders? Ik heb heb de indruk dat de ruiter maar wat probeert? En aan de beschrijving van de ogen van het paard werkt ze hem alleen maar in de stress...dood en doodzonde.