Kosten paard naast stalhuur. (alweer ja :D )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Kosten paard naast stalhuur. (alweer ja :D )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:23

Via de zoekfunctie kan ik niets vinden (of ik die iets niet goed)

Aangezien mijn vriend over een half jaar gaan promoveren, kan ik eindelijk op zoek gaan naar een eigen paard!!! JOEPIE!!

maar goed Stalhuur waar hij/zij komt te staan is all in 125 euro per maand. (incl echt alles)
Wormenkuur elke 6wk 11.00 euro
smit elke 6 weken 75 euro (speciale ijzers Knipoog )
Verzekering???

Mar goed ik dacht zo uitgerekend te hebben per maand zo'n 250 euro kwijt te zijn.

Zit ik dan op een goede prijs??

Weet iemand toevallig ook hoeveel zo'n verzekering nu kost? ik begrijp dat er veel verschillende zijn met een eigen bijdrage ja of nee. En wat deze verzekering dekt..(welke kosten)

Maar zo globaal hoeveel zijn jullie dan kwijt aan je paard?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:37

je moet ook zalfjes en dat soort dingen meerekenen, shampoo en weet ik wat voor verzorgingsproducten.

( ik heb een eczeempony dus ben wat meer zalf nodig...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:38

claudia23 schreef:
smit elke 6 weken 75 euro (speciale ijzers Knipoog )
Verzekering???

Euh... hoe weet je nu al dat het paard dat je gaat vinden speciale ijzers nodig heeft Verward Of heb je maar alvast met 'het ergste geval' rekening gehouden?

Verzekering hangt er vanaf welk pakket je neemt. Een uitgebreide verzekering incl. ziektekosten is vaak behoorlijk prijzig en meestal zitten er ook allerlei voorwaarden aan vast. Wij hebben hierdoor de paarden niet meer verzekerd.

Verder denk ik dat die 250 Euro, met een all-in stalprijs van 125 Euro inderdaad wel een goed maximum totaalbedrag is om rekening mee te houden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:48

denk ook aan startkaart, lessen en wedstrijdbenodigheden als je van plan bent te gaan starten.

Een zadel enzo kun je opzich wel goedkoop aankomen 2e hands.
Maar winterdekens enzo zijn ook niet goedkoop..
Denk dat er nog wel een hoop bij komt kijken, ik zou je idd goed laten informeren

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 17:02

starten gaan we voorlopg niet doen, aangezien ik daar (nog) geen amibities voor heb Haha!

Winterdekens zadel etc hebben we, aangezien Sjors haar spulletjes ook allemaal van mij zijn. Zadel moet natuurlijk wel passen maar toch...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:27

Ik ben verder nog zeker kwijt:

€ 40,00 per maand v hoefsmid
€ 45,00 per maand v lessen

Verder natuurlijk nog de wormenkuren, inenting, paardenverzekering en de paardenspullen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:38

Nou met die 250 euro ga je het echt wel redden hoor. Ik denk dat je minder dan dat uit gaat geven in de maand. Zelf geef ik niet het bedrag wat ik aan mijn stal (incl) ook nog eens uit aan hoefsmid, wormenspuiten etc. Bij lange na niet gelukkig.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:13

Verzekering.. Hmm in onze WA-verzekering is n paard meteen meeverzekerd, zou je even kunnen navragen, dit is natuurlijk niet bij elke verzekering zo Lachen Onkostenverzekering is wel niet inbegrepen, maar deze is ook niet meteen noodzakelijk.. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:50

Ik heb een veel duurdere stal (180 all in) rij zo nu en dan wedstrijden, de mijne staat niet op ijzers, en ik kom met 220 gemiddeld wel rond hoor.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 09:20

bij een premie berekening van Amvw hippo kom ik uit per maand afgerond op 30 euro. Dat incl odfa verzekering en aanvullend beperkt ziektekosten..Dat klinkt nogal goed!!

hefet iemand hier ervaring mee?

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 09:39

hmmzzz zie ik net bij interpolis dat een uitgebreid pakket bij hun maar 80 euro kost op jaarbasis...
dat is ook een verschil zeg--vreemd

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:24

Citaat:
hmmzzz zie ik net bij interpolis dat een uitgebreid pakket bij hun maar 80 euro kost op jaarbasis...
dat is ook een verschil zeg--vreemd

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de verzekerde waarde Knipoog Ikzelf heb mijn paard uitgebreid laten verzekeren + VA kosten en betaal zo'n +- 33 euro per maand. Ik heb mijn verzekerde waarde bewust lager geleaten omdat de premie anders echt onbetaalbaar werd Bloos!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:14

ik betaal aan verzekering zo`n 50 euro per maand voor 1 paard.
aan huur ben ik 110 kwijt per maand.
aan stro en hooi zo`n 120 per maand en dan nog het voer zo`n 40/50 per maand.
Hoefsmid is variabel, was nu 135 kwijt voor 2x met alleen voor ijzers en 1x rondom met wiggen.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:20

ik ben ongeveer maar 100 euro per maand kwijt, stalling, stro/hooi, voer en smid(die komt 1 keer in de 2 maanden, want ze staan niet op ijzers).
ik heb twee paarden, maar betaal de helft, aangezien mijn zusje ook meedoet.
maar met twee paarden betalen we 100 euro, dus 50 euro per paard per maand.
sta dan ook wel heel erg goedkoop!!