schuivend zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurae

schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:18

Ik heb al jaren een Daalerman op mijn lipi liggen. Probleem is dat hij nooit 100% heeft gelegen.

Als je op de goede plek neerlegd zit hij goed, maar zogau je er twee minuten opzit is hij weer naar voren geschoven. Past niet dus. Ik heb de zadelmaker al een paar keer op bezoek gehad, en het zadel is al een paar keer acher opgevult en de singelstoten zijn naar voren verschoven. Punt is dat wel wat beter is geworden maar het niet volledig helpt.

Maar ik vraag me nu af welk zadel wel zou kunnen passen. Deze is op maat gemaakt en staat er op zich om bekent dat ze goed passen bij dit type ras. Is het uberhaupt mogelijk om op een rond paard met een ronde schoft (of hoe het ook heeft) een goed passend dressuurzadel te vinden? Met welke merken hebben jullie goede ervaringen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:40

Hoi ik heb ook een paard met weinig schoft en erg rondribbig (fries) ik heb ook een Daaleman laten maken en mijne schuift ook iets maar dan opzij. Het schijnt dat de County competitor erg goed blijft liggen op dit type paarden.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:35

Ik heb ook een ronribbig paard met weinig/geen schoft.Ik heb nu een Kentauer, maar kan echt niet zonder voorsingel rijden.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:28

als iw naar achter schuift: voorsingel
naar voren schuift: staartriem
maar alleen als ze zadelmaker zecht dat ie goed ligt..

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:44

eens met effietje

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:01

EEFIETJE schreef:

precies!!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 07:52

EEFIETJE schreef:

Nee dus. Met een staartriem hou je het zadel recht door gewicht te zetten bij de staart. Daar heeft je paard last van, en dat zal die van mij ook absoluut niet accepteren. Daar komt bij dat hij dan nog steeds heen en weer schuift over de rug, wat ook niet prettig is voor de rug van je paard. Dat zijn lapmiddelen bij een niet goed passend zadel en ik wil gewoon dat hij goed zit.

Als een zadel schuift zit hij gewoon niet goed.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:01

Misschien is een Fryso voor jou een uitkomst. Dit type zadel is speciaal ontworpen voor paarden met de problemen die jij opnoemt. Zelf heb ik hem op m'n kwpn-er liggen. Het zadel heeft een hele zachte, diepe zit met redelijk veel kniewrong. Kijk anders eens op www.tweespan.com voor meer info. Ze komen gewoon aan huis passen, de service is heel goed. Je hebt alleen kans dat er een redelijke lange wachttijd op zit, omdat de zadels in Engeland met de hand worden gemaakt door 1 persoon.

Persoonlijk vind ik het een heel fijn dressuurzadel, zit echt heerlijk....

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:34

laurae schreef:
Nee dus. Met een staartriem hou je het zadel recht door gewicht te zetten bij de staart. Daar heeft je paard last van, en dat zal die van mij ook absoluut niet accepteren. Daar komt bij dat hij dan nog steeds heen en weer schuift over de rug, wat ook niet prettig is voor de rug van je paard. Dat zijn lapmiddelen bij een niet goed passend zadel en ik wil gewoon dat hij goed zit.

Als een zadel schuift zit hij gewoon niet goed.

jij vraagt ons wat je aan een schuivend zadel moet doen en dan kraak je het af als we een andwoordt geven Verward Verward
ik zeg toch ook als je zadel past..... Knipoog
maarjah je moet gewoon naar je zadelmaker gaan (of een andere) en die vragen wat het beste dress zadel voor m is..... *LOL*
wij kunne er toch ook niets aan doen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:08

Ik vraag wat voor zadel ik moet hebben zodat hij wel past, en een zadel dat schuift past per definitie niet.

Ik stel het antwoord wel op prijs, ik vindt het alleen geen goed plan, en ik vindt het ook niet zo prettig voor iemand zijn paard die dit wel doet. vandaar mijn reactie.

Enne, als ik aan mijn zadlemaker vraag wat voor zadel het beste past zegt hij ongetwijfeld dat dat zijn merk is Haha! , het is toch zijn brood naruurlijk.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:20

nou er zijn heus ook wel zadelmakers die wel eerlijk daarover zijn... Hyper!
maar vind je een voortuig wel goed dan???

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:46

Zelfde probleem, je zadel blijft dan ook schuiven over de rug van het paard, en dat voelt natuurlijk niet prettig.

Ik ken alleen maar zadelmakers van een speciaal merk. Mijn fysio heeft er ook al een naar gekeken, en die raadde of een fryso of een hulschebosch aan. Maar ik heb dus verder helemaal geen ervaring met die zadels.
Als je nog een goede zadelmaker weet die niet alleen zijn eigen merk aanraad dan hoor ik dat graag.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:52

neej ik weet geen hele goede zadelmaker maar je kan ook een zadelpasservice laten komen en dan je zadelmaker erbij
kan je miss gelijk je oude zadel inruilen.. Hyper! Hyper!