Wat vinden jullie het beste voor mn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Wat vinden jullie het beste voor mn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:26

Ik sta nu op een stalling waar mijn pony van 8 tot 6 lekker in een groene wei kan staan..
We hebben een buiten bak
Eeen hele grote groene wei..
En een redelijk grote stal..
En een buiten spuit plaats..
Alleen is de eigenaar de laatste tijd nalatig met binnen zetten zodat ze dus al vaak de nacht buiten door heeft gebracht..En soms de ochtend dus ook afentoe nix te eten heeft gehad (ja alleen gras..)

Nu ben ik bij een andere stalling wezen kijken super mooi..
Buitenbak,
Binnenbak wel een kleine..
De stal is 2 x zo groot
Een binnen spuit plaats.
een wei...
Alleen staat ze hier ineens heel veel minder buiten..Iedere avond minimaal een uur en in de zomer ook..

Wat vinden jullie nu het beste voor mn pony..
En een wei..

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:31

Ik zou mn paard niet maar een uur per dag buiten willen in de zomer.. Liever in de winter ook niet maar dat kan hier niet anders, kan je niet een andere stal vinden waar ze wel veel naar buiten kan?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:37

Dat is dus waarom ik ook twijfel..verder is het een super stal.
Andere stalling is best moeilijk omdat ik er met de fiets moet zien te komen en maar een bepaald budget heb per maand voor mn pony..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:40

Ik zou eerst eens een goed gesprek houden met de staleigenaar waar je nu staat.
Als het dan nog niet verbeterd zou ik ook maar is gaan uitzien naar een andere stal...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:41

wij hebben dan geenw eiden, maar is de stalling ver voor jou en staan er veel mensen?
want je heb op veel stallen ook dat je onderling moet regelen wie paarden op de wei zet of er afhaald en voert.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:43

Hebben we al gedaan maar hij zegt dat ie ze niet kan vangen.Maar we weten zeker dat hij n iet eens achter is geweest om ze proberen binnen te zetten..

En het is ook zo dat hij al een tijdje zn huis te koop heeft staan dus dat we er toch een x weg moeten..

Zo 1,2,3 krijgt ie zn huis toch niet verkocht want hij vraagt er teveel voor maar toch..

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:45

Misschien is het een optie om je paard in de winter op de 2de stal te zetten en in het voorjaar / zomer weer terug te laten gaan naar de 1ste stal. Zelf heb ik hier ook een tijdje mee gezeten met mijn lease pony.

Waar ik stond was er alleen een buitenbak en veel wei.
In de winter kon ik niet veel dus hebben we haar twee maandjes op de manege gezet, wat heel fijn was vanwege de binnebak.
Toen het voorjaar werd gingen we weer terug naar de 1ste stal.
Dit was voor mij de beste oplossing.
Laatst bijgewerkt door noukske op 24-10-04 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:46

Ukster schreef:
wij hebben dan geenw eiden, maar is de stalling ver voor jou en staan er veel mensen?
want je heb op veel stallen ook dat je onderling moet regelen wie paarden op de wei zet of er afhaald en voert.

De stalling waar ze nu bstaat is 5 min fietsen de andere 20 min..
Bij de stalling waar ze nu staat is dat niet te regelen omdat we er maar met 3en staan en 1 komt haast nooit..

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:46

Zelf binnen zetten. Haha!
Ik denk dat als je een beetje een robust paardje hebt met een regenbestendige vacht/deken dat ie liever buiten staat dan binnen hoor. Lachen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:48

noukske schreef:
Misschien is het een optie om je paard in de winter op de 2de stal te zetten en in het voorjaar / zomer weer terug te laten gaan naar de 1ste stal. Zelf heb ik hier ook een tijdje mee gezeten met mijn lease pony en ik heb voor deze oplossing.

Ik denk dat als ik wegga ik niet meer terug hoef te komen van de staleigenaar en het is de vraag of ze dan het huis niet al verkocht hebben..

Robuust is ze ook niet..Nrps met veel arabisch bloed met heel dun velletje en haast geen wintervacht..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:58

Nou regendekentje op en klaar...ik zou het trouwens wel weten hoor als ze lekker buiten mochten blijven

Gewoon zelf komen voeren desnoods trouwens....

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:59

Ja k wou dat dat kon maar het voer staat in de andere schuur en die is altijd op slot zodat we niet meer als nodig kunnen pakken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:24

Ik heb een arabier, en die staat toch echt dag en nacht buiten. Zonder deken. Enig verschil, die krijgt best een behoorlijke wintervacht

Ik persoonlijk zou het toch erg belangrijk vinden als ze zo veel mogelijk naar buiten konden. Als ik jou was zou ik toch nog eens een goed gesprek voeren met de stalhouder, desnoods met je ouders erbij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:25

Rare regeling...wij mogen zoveel voer pakken als we ZELF vinden dat nodig is...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:30

Ja ik weet het tis een rare regeling maarja k ben het gewend..
Maar hij voert wel 2 x op een dag sochtends en savonds dus dan zou ze genoeg krijgen las ie dr niet vergeet binnen te zetten..