compleet ggk E-pony werd 13 mnd na de keuring kreupel(spat, hko en nu jaren later ook nog botwoekeringen in de sprong zelf...)
en mn andere paard was ook helemaal goedgekeurd, klinisch&rontgenologisch, en die is nu dus ook niet goed

en t 16 jarige paard wat we voor mn moeder kochten is niet eens klinisch gekeurd en nogsteeds gezond! ja ze hoest af en toe wat, maargoed ze is inmiddels alweer bijna 20! bij haar hebben we zelf gekeken hoe ze op haar benen stond hoe ze op t harde en zachte liep en heel t lichaam ff nagevoeld enz
dingen als buigproef geloof ik niet in, toen mn pony al spat&hko had, kwam ze er nogsteeds doorheen....
ik ga wrsch binnenkort een jong paard kopen(die ik op t oog heb ik 1,5) en nu vroeg mn moeder of ik een jong paard ga laten keuren, waarop ik zei dat ik dat niet van plan was, ik bedoel 1,5 jaar is nog volop in de groei, rontgenologisch laten keuren lijkt me nog echt geen zin hebben, en alleen klinisch keuren ja daar geloof ik dus niet echt in.
als een jonkie goed op de benen staat en lekker loopt en er gewoon goed en gezond uitziet, lijkt het me allang goed, toch?
hoe denken anderen daarover?
die zei ja je hebt 2 compleet goedgekeurde paarden, waar je nix meer mee kan, stel je koopt nu een jong paard, laat hem keuren en hij krijgt een week erna een gruwelijke trap in de wei of glijd uit met spelen ofzo dan zit je alsnog met een paardje dat misschien niet meer goed is