welke kleur word ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pril85

welke kleur word ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 23:04

ik vraag me af welke kleur m'n ponytje word...

begin zomer
Afbeelding

eind zomer
Afbeelding

zo ziet ze er nu uit
Afbeelding
het valt me nu wel erg op dat ze een steeds dikkere buik krijgt Bloos

ze heeft nu ook witte haren ertussen, maar meer op dr kont als op de rest van dr lichaam.
ze is nu pas 1,5.
ze is half appaloosa, vader is een zwart bonte shet.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:22

ik denk dat het toch wel appaloosa achtig wordt.
Wij hebben ooit een half appaloosa (KWPNxAppaloosa) die kwam ook zo en toen ze ging had ze overal witte stippels.
Ze heeft ook witte hoefjes?? Dat had zij idd ook...geen witte benen.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 23:25

ja maar denk dat ze geen witte kont krijgt, en stippen...tja
ik denk dat ze meer een schimmelkont krijgt om het maar even zo te zeggen.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:26

Het lijkt me tot nu toe meer koffievos eigenlijk!

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 08:00

ja nu nog wel, maar ze heeft ook zo'n randje om haar ogen en koffievossen zonder aftekeningen hebben over het algemeen geen blanke hoefjes.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:58

dit is haar oogje:
Afbeelding

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:33

ik denk ook dat ze zoiezo lichter word!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:46

Koffie-met-melk vos! Knipoog

Nee hoor grapje, ik heb eigenlijk geen idee. Naast onze stal staat wel een pony in een wei die ik net een toverbal vind! In de winter is hij donkerbruin, en in de zomer zowat schimmel. Ik weet niet hoe dat heet, maar het is wel erg grappig!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:28

ik denk dat jij een roan bedoelt Knipoog
maar dat is ze absoluut niet
mijn andere pony is een bruin-roan, oftewel een moorkop

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:51

verder niemand een ideetje? Scheve mond

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:56

volgens mij zal ze ook wel een beetje appaloosa worden, maar van mijn oordeel moet je maar niet te veel van uitgaan Lachen hehe niet heel veel verstand van Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:41

Dat randje om het oog heeft niets met dat appaloosa-kenmerk te maken van het "mensenoog"! Ze bedoelen daarmee een witte rand om de iris, en dit is dus in het oog. Appaloosa's hebben net als mensen een ronde pupil. Hier een foto van mijn appaloosa, het is er een beetje op te zien:
Afbeelding

Verder zie ik weinig vreemds in de verkleuring van je paardje, is het "normale" kleurverschil tussen zomer-en wintervacht. Onze hackney's zijn ook donker van kleur en verschillen ook zoveel van kleur tijdens de zomer-en wintermaanden.
Verder zie ik geen gemarmerde mond (geslachtsdelen zie je sowieso al niet op de foto), en het enige appaloosa-kenmerk die ze heeft zijn de gestreepte hoeven.
Ik denk persoonlijk dat jouw paardje geen appaloosa zal zijn. De witte haren is gewoon stekelharig.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:29

dit is haar neusje
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:42

volgens mij word ze een echte appa hoor Tong uitsteken
Ik denk dat haar kont echt een witte vlek krijgt en de rest van haar lichaam een beetje bruin/rossig met wit en hier en daar een stipje

omg wat ben ik artistiek vandaag Slim

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:50

Ze heeft muttled skin, dit is een kenmerk van de apaloosa-kleuren & roan kleuren. Zeker van Knipoog Welke kleur hebben haar ouders? Tong uitsteken Ze moet niet bepaald apaloosa of roan worden, misschien draagt ze gewoon het gen.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 22:04

dit is haar moeder:
Afbeelding

en dit is haar vader, de zwart bonte. hier heb ik niet zo'n duidelijke foto van maar dit is de meest duidelijke:
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:27

Sorry, maar ik zie geen appaloosa in jouw paard, ook de neus is niet gemarmerd, en nu ik de foto's van de moeder zie weet ik het haast zeker, want ook daar zie ik geen appaloosa-kenmerken in. Je moet anders maar eens op http://www.appaloosa-stamboek.com kijken, en dan bij kleurenpallet.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 17:14

de moeder is wel degelijk appaloosa, misschien niet helemaal, ik denk zo'n 50% minimaal.
de moeder en mijn pony hebben allebei:
- gestreepte hoeven
- gespikkelde mond
- gespikkelde geslachtsdelen
- spikkels om de ogen

ik zeg niet dat ze volledig appie is maar ze heeft wel de verschillende kenmerken ervan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:48

Ahum, 50 % appaloosa bestaat niet. Ze heeft het gen of ze heeft het niet, en aangezien het gen dominant is zal het altijd te zien zijn.
Verder als ik de foto's zie heeft jouw paard misschien wel een gespikkelde mond, maar het is geen gemarmerde mond! Die spikkels hebben 2 van onze hackney's ook, en daar zit absoluut geen appaloosagen in! De ogen hebben een randje, ook dat zie ik bij meerdere paarden die niet appaloosa zijn, maar hij heeft niet de kenmerkende witte rand om de iris, en dat is dus het appaloosa-kenmerk. De geslachtsdelen heb ik niet gezien, maar als ik jouw beoordeling zo lees zijn die ook niet gemarmerd. Het enige kenmerk die hij heeft zijn de gestreepte hoeven, maar met alleen gestreepte hoeven ben je geen appaloosa. Ga eens bij appaloosa's kijken die 100% zeker appaloosa zijn hoe die kenmerken er precies uit zien!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:31

Ik ben wel benieuwd wat er uit jouw pony zal groeien Lachen Het is niet een gewoon kleurtje, je ziet om het oog ook roze vel. Hoe oud is ze? Mijn pony (wel appa overigens) had eerst ook zwarte oogleden en later verkleurde dat langzaam van buiten uit naar roze. Ik bedoel daarmee niet de oogbol, maar het velletje eromheen. Zo lijkt het op jouw foto ook.
Appie of niet, het is een leuk ding

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:41

Neonlight"]
Ahum, 50 % appaloosa bestaat niet. Ze heeft het gen of ze heeft het niet, en aangezien het gen dominant is zal het altijd te zien zijn.
Verder als ik de foto's zie heeft jouw paard misschien wel een gespikkelde mond, maar het is geen gemarmerde mond! Die spikkels hebben 2 van onze hackney's ook, en daar zit absoluut geen appaloosagen in! De ogen hebben een randje, ook dat zie ik bij meerdere paarden die niet appaloosa zijn, maar hij heeft niet de kenmerkende witte rand om de iris, en dat is dus het appaloosa-kenmerk. De geslachtsdelen heb ik niet gezien, maar als ik jouw beoordeling zo lees zijn die ook niet gemarmerd. Het enige kenmerk die hij heeft zijn de gestreepte hoeven, maar met alleen gestreepte hoeven ben je geen appaloosa. Ga eens bij appaloosa's kijken die 100% zeker appaloosa zijn hoe die kenmerken er precies uit zien!
[/quote]

ok bedankt! ik zal zeker even gaan kijken

[quote="Jantina schreef:
Ik ben wel benieuwd wat er uit jouw pony zal groeien:) Het is niet een gewoon kleurtje, je ziet om het oog ook roze vel. Hoe oud is ze? Mijn pony (wel appa overigens) had eerst ook zwarte oogleden en later verkleurde dat langzaam van buiten uit naar roze. Ik bedoel daarmee niet de oogbol, maar het velletje eromheen. Zo lijkt het op jouw foto ook.
Appie of niet, het is een leuk ding

ze is nu 1,5 jaar Lachen

Oomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:15

ze was juist leuk zo donkerbruin met een meelsnoet Huilen ze moest zo blijven, maar denk eigenlijk ook dat ze klein beetje appaloosa wort

xxx naomi

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 14:28

tja wie weet word ze wel weer hetzelfde als op de eerste foto, ik heb geen idee.
ook omdat ze witte haren tussen het bruine heeft, dus stekelharig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:33

Het maakt inderdaad niet uit wat het wordt, zo is het toch ook een hele leuke pony? En het is misschien wel niet zoals bij een appaloosa, maar zo'n rand om het oog is heel apart, nog aparter en opvallender als een "appaloosa-oog". Ik denk dat ze stekelharig wordt, of misschien zelfs wel roan (=moorkopschimmel).

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 15:29

ja ze is idd heel apart vind ik zelf en het maakt me ook niet uit wat voorn kleur ze word.
maar ik denk niet dat ze n moorkop word want dat had je dan al duidelijker moeten zien, aangezien mijn hengstveulen moorkop is en ze lijken helemaal niet op elkaar.