Wie weet waarom zóó duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

falabellatje

Wie weet waarom zóó duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:08

Dag bokkers

Het is immidels wel bekend, dat ruitersportartikelen gewoon zeer prijzig zijn. Maar de vraag is eigenlijk waarom??? Want de materialen (behalve leer) zijn opzich redelijk goedkoop.

Want laten we eerlijk zeggen in verhouding kan het toch veel goedkoper als voorbeeld:

Zweetdeken: In ruitersportaak gemiddeld +- €40
fleece plaid €7 en wat handig naaiwerk

Rijbroek: Gemiddeld +- €100 (zelfs een merkbroek van replay is nog goedkoper)
Meter stof €10

Ga zo maar door!!!

Volgens mij is het een gat in de markt die producten, en wij maar kopen voor onze lieve viervoeter.

Wie het begrijpt mag het zeggen Geld, geld!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:13

Waarom? Omdat....... we het nodig hebben.
Zonder hoofdstel kan er niet gereden worden, zonder zadel idem.
Dat is ook de reden dat ze al het babyspul zo duur kunnen maken. Je hebt het nodig!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:19

Hihihih! Je kan wel zonder hoofdstel en zadel rijden hoor....

Zonder gekheid: ik vind het ook belachelijk duur hoor! Maarja, het is een 'elite' sport he?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:22

Idd mensen kopen het toch wel omdat ze het nodig hebben
Ik vind het ook ongeloofelijk duur en daarom is het soms ook wel een handig om iets tweedehands van iemand over te kopen.

Prijs van een rijbroek gemiddeld 100 euro vind ik trouwens nogal wat overdreven. Ik denk dat de gemiddelde prijs toch wel wat lager ligt. En je hoeft ook niet een gemiddeld geprijsde broek te kopen. Je kan bijv. ook een rijbroek van 40 eur (de goedkoopste dus ) kopen Knipoog

falabellatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:24

das waar, maar het is een gemiddelde prijs tussen een merk en wat goedkopere broek in vandaar

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:45

Zolang het gekocht wordt blijven de prijzen hoog. Er komen bij die bedrijven natuurlijk wel wat meer dingen bij kijken. Het zijn vaak niet de goedkoopste stoffen maar ze kopen groot in en das weer voordeliger. Ze hebben natuurlijk wel de kosten van machines, gebouwen, personeel en belastingen, maar over het algemeen maakt het merk het vaak ook duur.

Als we nu alleen nog maar de goedkope merken kopen, moeten de dure merken wel omlaag, maar ja dan moeten we dat wel allemaal doen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:22

falabellatje schreef:

Meter stof €10

De gemiddelde merkspijkerbroek ligt niet onder de 100 euro hoor, helaas. Waarom rijbroeken zo duur zijn, vooral voor het merk denk ik en die nieuwe thermostoffen etc. moeten natuurlijk ook ontwikkeld worden. Wat ook behoorlijk wat kost.
Tsja en verder, je kan een goedkope deken kopen, maar er ook voor kiezen om meer te betalen en dan een mooi afgewerkte deken etc. te hebben. Het is dus maar of je er geld voor over hebt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:29

iwayalover schreef:
Prijs van een rijbroek gemiddeld 100 euro vind ik trouwens nogal wat overdreven. Ik denk dat de gemiddelde prijs toch wel wat lager ligt. En je hoeft ook niet een gemiddeld geprijsde broek te kopen. Je kan bijv. ook een rijbroek van 40 eur (de goedkoopste dus ) kopen Knipoog

Nou mijn gemiddelde rijbroeken zijn ook zo rond de 100 euro. Misschien scheelt het ietsje in de prijs, maar niet veel. Simpel om het feit dat goedkopere rijbroeken bij mij niet lekker/goed zitten en dat de stof vaak ook slecht(er) is. Goedkoop is duurkoop bij mij. Helaas Boos!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:31

ik vind het ook belachelijk duur, maar ja we blijven het kopen omdat je het nodig hebt dus waarom zouden ze zakken in prijs? Helaas!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:23

Onin; als jij een meter stof hebt, heb je nog geen rijbroek.

Daartoe heb je tijd nodig, en garen, en een machine, en een rits en knoop... Zeker als je tijd meerekent, zal die stof eenmaal verwerkt tot rijbroek jouzelf al gauw een 30 euro kosten.

Maar jij maakt hem niet zelf, jij koopt hem in de winkel.
Dan gaat het fabrikaat dus vanaf fabriek de bedrijfskolom in (allerlei schakels tussen materiaal en eindconsument). In elke schakel is inbegrepen vervoer, administratiekosten, reclamekosten, men wil er ook nog wat aan verdienen. Zo vertegenworodigd diezelfde rijbroek al gauw een inkoopwaarde exclusief BTW van een 50 euro, de paardenwinkel betaalt dus al gauw 50 euro ex btw om die broek in te kopen.

maar ook de paardenwinkel heeft kosten aan zo'n broek. Immers; het moet uit de verpakking, in de winkel (kost tijd, personeel). De winkel moet zijn ingericht als winkel (en dat kost heel veel vermogen), er moet een winkel staan. Er moet winkelpersoneel zijn, er staat een kassa. Welnu, de lampen branden, de verwarming staat aan, en misschien kom jij dan eens langs en vind je de broek helemaal neit mooi of te duur, en koop je hem niet. Dan loopt de winkel ook nog verlies vanwege een niet te verkopen produkt. (ondernemersrisico, kost ook renteverlies).

Maar stel dat jij hem wel mooi vind en je koopt hem voor 100 euro. De eerste ± 18 euro gaat dan meteen naar de BElastingdienst vanwege de BTW.
Maar als die broek voor de winkel inkoop 50 euro kostte, en er gaat 18 al af aan btw. Blijft over 32 euro. Neem er dan bij weg een 12 euro vanwege de kosten van de hypotheek op de winkel en de gas/licht/electra, adminstratie, reclame enzovoorts...
Dan verdient de winkel bruto 20 euro aan de broek. Helaas is hij daarmee niet klaar. Want ook dan zegt de Belastingdiens, doe mij daar ook maar een porti van. Bij een beetje lopende winkel blijft er dan van die rijbroek maar een 10 euro over.

Je zult begrijpen, handel is kostbaar. Zelf maken is idd veel goedkoper. Maar misschien kan jij, als je je tijd anders besteed, nog wel veel meer geld verdienen en dan ben je gek als je een rijbroek zelf gaat zitten maken.
Je kan erover mopperen en je kan het anders willen, maar menig paardenwinkelhouder moet hard werken voor haar geld zonder er rijk van te worden.

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:33

Nou ik werk dus in een ruitersportzaak Haha! En dat scheeld voor mij best met mijn aankopen Schijnheilig Heel fijn, allemaal Haha!

Maar.... ik weet dus inderdaad wat ze er allemaal op verdienen!! En dan schrik je inderdaad! Hun zijn de winkel begonnen omdat alle winkels in de buurt zou verschrikkelijk duur waren. Wij houden daarom aan dat we ALTIJD goedkoper zijn dan de andere Dat betekent dat we op de producten een andere marge winst hebben maar omdat er meer mensen komen heb je aan het eind van de dag dus meer

En als je echt wilt dan kun je met veel producten lager gaan zitten!
- denk aan ANKY pad's voor 44,95 (ipv 49,95)
-Harry's Horse handschoentjes voor 2,95
-HH broeken voor 25,00 !!! Kijk dat scheelt allemaal!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:35

Ik verkoop rijbroeken vanaf 29,95. Ok het zijn de gewone recht toe recht aan rijbroeken...... maar toch Haha!

verder heeft Dees het heel goed uitgelegd, ze is alleen de verzekeringen en bankkosten vergeten Haha! Haha! D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:36

Notteke schreef:
Nou ik werk dus in een ruitersportzaak Haha! En dat scheeld voor mij best met mijn aankopen Schijnheilig Heel fijn, allemaal Haha!

Maar.... ik weet dus inderdaad wat ze er allemaal op verdienen!! En dan schrik je inderdaad! Hun zijn de winkel begonnen omdat alle winkels in de buurt zou verschrikkelijk duur waren. Wij houden daarom aan dat we ALTIJD goedkoper zijn dan de andere Dat betekent dat we op de producten een andere marge winst hebben maar omdat er meer mensen komen heb je aan het eind van de dag dus meer

En als je echt wilt dan kun je met veel producten lager gaan zitten!
- denk aan ANKY pad's voor 44,95 (ipv 49,95)
-Harry's Horse handschoentjes voor 2,95
-HH broeken voor 25,00 !!! Kijk dat scheelt allemaal!

Alleen hebben groothandels als HH en Anky ook verkoopadviesprijzen en daar mag je NIET onder gaan zitten..... dus je bent als ondernemer niet eens vrij om je verkoopprijs te bepalen

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:39

Hoe het met Anky zit weet ik niet maar wel dat je met HH een heel stuk vrijer bent om je eigen marges aan te houden Knipoog

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:56

ik vind dat je gelijk hebt, het is belachelijk hoe duur alles is.
En nu worden er vele opties verteld, over dat er goedkopere merken zijn enzo.
Ik heb zeker thuis geen dure merk dingen, maar voor een broek betaal je al snel minstens 75 euro. of je nu wilt of niet. En tuurlijk het is niet zo dat je alleen een meter stof nodig hebt en klaar, er komt heel wat bij kijken, maar of daar nou echt zoveel geld voor nodig is.. ik vraag het me af
en wat die zweetdekens betreft je heb helemaal gelijk! wij hebben er zelf ook gemaakt. (zijn b.t.w heel mooi geworden).
Kortom alles is zeker heel duur als je wilt paardrijden,
En wat ik ook vind (das trouwens bij alles, niet alleen de paardensport) sinds de euro er is betaal je gewoon het oude bedrag in guldens nu in euro´s ...

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:00

en ik koop het omdat ik een kluns ben met naald en draad Haha! Haha! Haha!
als ik ergens een knoop aan zet dan valt ie er met dezelfde rotgang weer af Haha! Haha! Haha!
o ja en omdat ik met de cursus zadelmaken ziek was Haha! Haha! Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:18

falabellatje schreef:
Dag bokkers

Meter stof €10

Dat klopt, we waren gister bij de hyporama in rotterdam. Ik had een nieuwe rijbroek nodig, gewoon een simpele rijbroek. De goedkoopste was 44 euro. Scheve mond (kindermaat dan he)
Bij de aanbiedingen hingen er van 34,95 maar daar zat een leer zitvlak en hij was heel dun. Conclusie:hij zat totaal niet lekker.
Er hing er eentje van 17,50! Maar die klopte niet, hij zat veel te strak om mijn kuiten en ik had een heel stuk over bij mijn kont(meestal is het andersom Tong uitsteken ).
Ik heb eigenlijk nog bijna nooit zelf een rijbroek gekocht, meestal gekregen, die zitten prima.
We schrokken eigenlijk nogal avn de prijs, bij onze ruitershop(die normaal ook behoorlijk duur is) zijn ze nog goedkoper...
Ik snap het echt niet... Scheve mond Het moet wel leuk blijven...En toch kopen mensen de spullen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:38

falabellatje schreef:
Meter stof €10

Ik heb vreselijk veel kleding zelf gemaakt, dus ik weet er alles van. Maar als je een beetje een goede kwaliteit stof koopt, dan red je dat ook niet met een tientje. Ga eens naar een goed gesorteerde stoffenzaak, daar zijn de stofjes heel wat duurder. Voor een rijbroek kun je ook niet zomaar ieder katoentje gebruiken.
Wat ik zelf doe is dat ik de uiteverkoop goed in de gaten hou. De kast ligt vol met rijbroeken van de grote merken en per broek heeft met dat niet meer dan €80,- gekost. Ik durf te wedden dat ik ze daar niet zelf voor kan maken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:32

Ik sprak laatst iemand met een ruitersportzaak en die vertelde mij dat de marges op ruiterartikelen enorm laag zijn. De ruitersportzaak verdient er dus amper aan. Waarom de inkoopprijzen zo hoog zijn vraag ik me ook af. De fabrikanten zullen er goed aan verdienen denk ik...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:49

Die kleding, nou ja okay. Maar waarom valt er tegenwoordig geen fatsoenlijk dekje meer te vinden onder de 30 euro? Da's al ruim 65 gulden, toch te gek voor woorden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:52

De tussenhandel.
Die meter stof gaat naar een naaipersoon,
die werkt voor een bedrijf, ergens in Taiwan, Japan oid
Groothandel
Detailhandel-warenhuis
Detailhandel-winkeltje ergens in Rotterdam, Zoetermeer noem maar op.

Waar betaal je dan voor:
Delven van de stof/maken van de stof +winst
Winkel die verkoopt de Stof + winst
Loonkosten naaimevrouw +winst bedrijf
(Verzendkosten heen/terug)
Groothandel +winst
Detailhandel (verzendkosten) +winst
Jij

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:31

gijsenkim schreef:
Alleen hebben groothandels als HH en Anky ook verkoopadviesprijzen en daar mag je NIET onder gaan zitten..... dus je bent als ondernemer niet eens vrij om je verkoopprijs te bepalen

Nou HH heeft dat dus NIET!! Dat weet ik zeker!
En Anky daar hebben we de pads van en die zijn gewoon 44,95 en we hebben er nog niks van gehoord. Zolang niemand wat zegd Tong uitsteken

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:29

Ruitersportartikelen gaan wel 4x over de kop heb ik me laten vertellen... Boos!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:31

Die anky-pads zijn egt heel duur..! Of heb je die anky sokken wel eens gezien ik vind ze persoonlijk heel lelijk en ze kosten alleen maar 15 euro omdat er ANKY opstaat

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:34

Starbreeze schreef:
Ruitersportartikelen gaan wel 4x over de kop heb ik me laten vertellen... Boos!

Dat is dus echt niet waar hoor