Ben ik nou te hard voor de dames? (24/7 buiten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Ben ik nou te hard voor de dames? (24/7 buiten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:04

Jawel, serieuze vraag! Ik werd door een dame op een fiets aangesproken dat het toch wel zielig was dat die drie haffies (2 van mij en een van mijn vriendin) nog dag en nacht buiten stonden ...

Goed het land ziet er niet uit, maar mijn man lapt dat van het voorjaar weer op. Ze krijgen hooi bijgevoerd en mogen overdag op een ongerept (lees niet vertrapt) stuk grasland lopen. De jongste twee zijn drie jaar en allebei "volslank" Bloos , de oudste (Son) heeft zware ademhalingsproblemen en kan dus niet binnenstaan. Kate (mijn 3-jarige) is ex-grasmaaier van staatsbosbeheer, is dus buiten geboren en getogen en heeft een wintervacht waar je U tegen zegt. De andere twee hebben ook een dikke vacht, als het erg regent zijn ze niet nat tot op de huid. Bij koude oosten of noorden wind kunnen ze luw staan en als ze een beetje nadenken bij zuidenwind ook.

Dus: ben ik nou gek dat ik drie gezonde haffies nog buiten heb staan zonder dekens???

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:07

Zolang ze een goede vacht hebben is er niets op tegen.
Mijn shet staat ook gewoon buiten maar mijn andere paarden zijn zo verwend dat ik het ze niet aan kan doen. Ook omdat ze door poetsen en wassen niet zo'n goede vacht hebben om buiten te staan.

fleursan

waarom niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:11

Dat makt tog nix uit als je paarden dat gewend zijn waarom niet. Mijne staat nu 's nachts binnen maar ik merk wel dat ze het niet erg zou vinden om 's nachts buiten te blijven hoor. En het vriest nog helemaal niet ofzo, haffies zijn sterke beestjes

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:14

prima toch,ze hebben hun winterjasje aan,laat ze maar lekker zo lopen hoor!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:17

Mijne staat ook dag en nacht buiten maar wel met deken op

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:18

In het wild lopen ze ook echt niet met dekentjes op Haha!
Ik vind het heel goed kunnen. Als ze gewoon goed in de wintervacht komen en goed verzorgd worden is er echt niks van te zeggen dat ze dag en nacht buiten staan.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:21

Heerlijk toch voor die paardjes. Zou het voor mijn haf ook super vinden als ze ook in de winter 24/7 buiten kon lopen. Ze kan bij ons op stal gelukkig wel naar buiten in de winter maar dan alleen overdag.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:29

Idd heerlijk voor de paardjes! Ik zie ze tien keer liever in de koude buiten dan in een stalletje. Paarden hebben het ook niet zo snel koud.
Mijn verzorgpaarden staan ook 24/7 buiten, óók dalijk wanneer het écht koud wordt nog. Niets mis mee, gaat allemaal goed.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:32

Die dame op de fiets heeft er waarschijnlijk niet veel verstand van... Lekker toch, dat ze buiten staan!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:36

Meid, je doet het helemaal toppie!
Bij ons kunnen ze niet naar buiten omdat het echt te nat is op het land, anders hadden ze echt de hele dag op het land gestaan, hoor!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:44

er is helemaal nix aan de hand, laat die beesten van je maar gerust buiten staan! ze willen vaak niet eens naar binnen als je een stal hebt, en ze hebben een keuze daarin. Mijn paarden staan ook 24/7 buiten (met een stal waar ze naar binnen kunnen, maar 9/10 willen ze gewoon buiten in de regen staan)
die vrouw heeft er dus duidelijk geen verstand van!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:50

nee hoor lekker zo laten, niks geen deken, dan worden jou paardjes ziek, maar mensen vinden gauw iets zielig, leg haar maar uit dat jou paardjes dit heerlijk vinden, en ziek zullen worden zodra jij ze op stal zet. Misschien kan je wel een stukje straten zodat ze wel droog staan

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:55

Veel mensen hebben er geen verstand van en zouden om zoiets al de dierenbescherming bellen Verward 24u per dag is juist alleen maar goed als ze het gewend zijn en geen symptonen krijgen van dat ze het koud krijgen....die wintervacht maken ze niet voor niks aan toch. Lekker buiten laten lopen!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:15

Inderdaad, zoals de rest al zegt laat ze lekker buiten lopen! Ze maken zelf een lekkere wintervacht. Nergens zorgen over maken

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:15

Zou wel zorgen voor een schuilstal, want als het echt doorregend, worden ze wel nat op de huid.
Verder prima hoor!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:19

Bij ons staan de meeste paarden nog dag en nacht buiten. Een aantal wel met deken, maar ook 3 zonder iets. Ik vind het nog prima kunnen hoor!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:22

Banjer staat ook nog dag en nacht buiten... en dat is niet eens een haflinger... Haha!

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Banjer een ongevoerde regendeken omheeft...

Laat dat mens lekker kletsen... Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:26

Nee hoor. Mijn pony's zijn pas weer een weekje terug op stal, nba 5 weken 14 uur op de wei.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:40

Toen van de zomer onze paarden vliegenkapjes om hadden tegen alle zwermen vliegen hebben een paar voorbijgangers opgemerkt dat het toch wel zielig is om de paarden te blinddoeken....
met andere woorden - voorbijgangers zijn vaak geen experts. Als je niet hard met ze sport zodat ze zwaar in het zweet komen is een dikke wintervacht zeker geen probleem en met wintervacht kunnen paarden ook tegen vrieskoude.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:56

Wees blij dat je je paarden zo een heerlijk paardwaardig bestaan kan geven, die beestjes kunnen daar hartstikke goed tegen.
Wij hebben onze paarden het hele jaar buiten lopen, ze hebben wel een schuilstal maar daar maken ze amper gebruik van. Ik vind niet dat iemand met jou paarden medelijden hoeft te hebben hoor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:00

lekker buiten laten staan en je niets van zo'n dame aantrekken!

Mijne staat ook nog 24/7 buiten in z\n blootje en in z'n uppie want al z'n vriendjes moeten al binnen slapen 's nachts...... de watjes!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:06

Normaal gesproken staan bij ons ook de paardjes dag en nacht buiten!!

Helaas staan ze nu binnen op stal omdat we flink aan het verbouwen zijn op het terrein! (nieuwe omheining ed)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:50

tuurlijk het ziet er zielig uit, 3 van die paardjes buiten met dit weer..
Maar ik denk dat die vrouw er gewoon geen verstand van heeft gehad, want paarden kunnen er makkelijk tegen! vooral als ze het gewend zijn!
onze shetlander staat nu ook nog gewoon buiten, met dr vriendinnetjes!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:01

egt niet zielig... mijn maflinger staat ook 24 uur buiten en ik denk ook niet dat ik hem er plezier mee doe om snachts op stal te zetten. Al de manegehaffies staan ook altijd buiten.... gewoon laten staan OK dan!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:05

Helemaal niets mis mee.
Het is alleen aan te raden als het volcontinu zou regenen (lees 24u of langer) ze wel een regendekentje te geven, of schuilmogelijkheid. Onze DA adviseert dat ze min. 1x per 24u de kans moeten krijgen droog te worden. Dan is er niets aan de hand.

Ik geef de voorkeur aan schuilmogelijkheid, zoals een bomenrij of een simpel afdakje, maar persee nodig is dat niet. Er zijn wel verplaatsbare schuilstalletjes te koop hiervoor (www.patura.de)