pony met dreadlocks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mobick

pony met dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:14

Rio's ouwe maatje Herman is weer terug. Na 5 jaar kreeg ik een telefoontje dat Herman (Shetlander) wegens veelvuldig ontsnappen opgepakt was door de politie.
De huidige eigenaar vroeg of hij bij Rio op de boerderij mocht staan. Nou zo gezegd zo gedaan.
Vandaag kwam hij, direct vanaf de politie stallen met de trailer hier.
Het arme beest zit zo onder de klitten dat het wel dreads lijken.
Iemand enig idee of je dat eruit kan krijgen en zo ja hoe? Graag goede tips om zijn haar te straiten........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:18

jah heb er jammer genoeg ervaring mee (dreads dan he) pony vast zetten en de staart zowat haartje voor haartje uit pluizen.....ik ben er een uur mee bezig geweest

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:19

0ojannekeo0 schreef:
jah heb er jammer genoeg ervaring mee (dreads dan he) pony vast zetten en de staart zowat haartje voor haartje uit pluizen.....ik ben er een uur mee bezig geweest

En zijn manen dan, het is echt een grote klit. smeer je er dan wat in?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:42

ik zou een fles showshine kopen als ik jou was, en er aardig wat in spuiten (zo'n oranje fles) en dan echt haartje voor haartje proberen los te maken. veel succes!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:42

Ik vrees dat het knippen of experimenteren wordt Lachen
misschien drenken in glansspray en dan uit pluizen.
Het is een enorme uitdaging Lachen
Als je hulp nodig hebt Lachen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:03

Diana_Mabel schreef:

Nou diana...... graag!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:12

Quarterh0rse schreef:
ik zou een fles showshine kopen als ik jou was, en er aardig wat in spuiten (zo'n oranje fles) en dan echt haartje voor haartje proberen los te maken. veel succes!

Lachen toen ik mijn pony net kreeg had ze ook dreads in de manen en staart, ik heb er toen ook van dat shine spul ikn gespoten, ik heb toen zoveel mogelijk uitgeborsteld en daarna heb ik de manen en staart nat gemaakt in gesmeerd met cremespoeling en uitgespoeld... dit ging al een stuk beter.
ik deed er ook lang over vooral de staart daar heb ik 3 maanden aan gezeten voordat echt alle klitten en dreads eruit waren... gelukkig heb ik niets hoeven te knippen Lachen

Succes!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:29

Pot antiklit erin spuiten en dan pluizen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:38

mijn pony had ook dreads haha , maare die kon er zo uit kammen.
Zijn nu nog niet helemaal weg maar goed

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:50

Tip: gooi er olie in! Gewoon zonnebloemolie, dan glijd het een stuk makkelijker uit elkaar...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:28

Gewoon bak hooi voor zijn neus, krukje erbij, kammetje en uitpluizen maar. Dan ben je wel ff bezig maar dat is maar eenmalig en daarna is hij weer prachtig

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:37

Diana_Mabel schreef:

Knippen? Scheve mond
Koop een bus antiklit, mengen met zonnebloemolie, even laten intrekken en dan rustig uitpluizen.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:12

hummm mijn pony heeft ook dreads in dr staart... en toch borstel ik haar staart iedere dag uit Scheve mond volgens mij groeit het gewoon zo ofzo

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:46

Ik had ook een paard met dreads alleen ik kon egt uren bezig zijn en het bleef maar zo na ee dag was het weer hetzelfde toen deed ik elke dag uitpluizen en op een gegeven moment werd het eindelijkl weer wat het ongeveer was

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:31

Ik heb vorige week nog bij een fries de manen en staart uit de klit moeten halen daar was al dik een jaar niks aan gedaan ... dus vooral de staart was een grote klit ...

ik heb er gewoon een lading anti klit spray in gespoten dit laten in trekken en toen rustig uit de knoop getrokken ...

knoop toen van losser gemaakt. Nog meer antiklit erin en toen kon ik ze redelijk goed eruit halen ... heb wel een paar dagen last van mijn armen gehad moet ik zeggen ...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:07

haren nat maken, idd olie erin en dan met zo'n speciale ronde kappersborstel de klitten eruit kammen Lachen

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:53

eqiustar is heilig!! haha heb het zelf ook wel eens moeten doen! pfff uur mee bezig geweest ofzo!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:57

Ik zweer nog steeds bij Cowboy Magic. Het is duur, maar het werkt echt OK dan! !

Toen ik mijn tweejarige merrie mee naar huis nam zat ze ook helemaal in de klit, vooral haar voorpluk. Ik heb 'm eerst gewoon ingesmeerd met CM en verder niks mee gedaan. Dag laten zitten. Toen weer ingesmeerd en rustig de ergste knopen eruit gehaald. Weer een dag laten rusten. Toen weer ingesmeerd en uitgepluisd en de borstel er doorheen gehaald. Idem dito voor de staart.

Overigens heeft Pepsi ook van die"dreads" in haar staart, ook als deze helemaal ontklit is. Volgens mij heeft ze gewoon iets van krullen en ja, daardoor gaat d'r staart wel sneller door de war ...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:02

Equistar is zo slecht! daar zitten siliconen in waardoor het haar snel afbreekt beter kan je leovet erin sprayen daar zitten ook geen siliconen in en werkt super.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:56

knippen!! Bloos! Scheve mond dan wordt het zo'n kantelenwerk! Scheve mond
ik denk inderdaad ook gewoon antiklit erin spuiten.... en goed laten intrekken en dan haartje voor haartje uitpluizen...
daar ben je wel uurtje (of nog langer) mee zoet hoor! Haha! maar je pony ziet er dan wel weer mooi uit!
succes!! *LOL*