hoe groot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:52

Hallo allemaal,
ik heb een veulen gekocht, en nou zeiden de fokkers dat hij ongeveer 1.65 m zou worden. (pa is 1.68 ma is 1.62) maar nu blijkt dus dat hij nu al 1.60 is (1.5 jaar is hij nu) wie heeft ongeveer een idee van hoe groot hij nou werkelijk wordt?
Manon.

Puera
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:09

Er was zo'n mooi ezelbruggetje voor maar ik weet niet meer precies hoe dat ging. Je moest in ieder geval het voorbeen in z'n geheel meten. Die lengte onhouden. En dan moest je volgens mij de lengte van zijn schoft tot z'n buik (dus vanaf de schoft naar beneden) meten (niet de omtrek). Het verschil tussen de lengte van z'n voorbeen en de lengte van schoft tot buik dat is het aantal cm wat het paard nog gaat groeien. Het stond in een Bit maar dat kan ik zo 123 niet vinden. Ik denk trouwens dat de fokker gelijk heeft, hij zal zo rond de 1.65 worden.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:32

hmz, dat wil dus zeggen dat hij in 3 jaar tijd nog maar 5 cm gaat groeien? Dat kan ik namelijk niet echt bevatten...
ik zie het anders van zelf wel Haha!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:34

porscherider schreef:
Er was zo'n mooi ezelbruggetje voor maar ik weet niet meer precies hoe dat ging. Je moest in ieder geval het voorbeen in z'n geheel meten. Die lengte onhouden. En dan moest je volgens mij de lengte van zijn schoft tot z'n buik (dus vanaf de schoft naar beneden) meten (niet de omtrek). Het verschil tussen de lengte van z'n voorbeen en de lengte van schoft tot buik dat is het aantal cm wat het paard nog gaat groeien. Het stond in een Bit maar dat kan ik zo 123 niet vinden. Ik denk trouwens dat de fokker gelijk heeft, hij zal zo rond de 1.65 worden.

jah dat heb ik eens eerder gelezen op bokt.
alleen dan was het iets met het voorbeen opmeten tot een de knie en dat x2 doen ofzo Verward