!!scheren of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

!!scheren of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:30

Wat denken jullie hiervan?
Vroeger vond ik scheren maar dom en onnodig maar ik heb mijn menig nu herzien.

Wie scheert zijn paard, en waarom??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:03

Ik heb mijn paarden geschoren, omdat ik best wel vaak train met ze , in een buitenbaan en dan als ik ze lekker bezig ben, bij mijn ene paard Parouscha druipt het zweet er wel eens bij neer *LOL* , en ik krijg haar zo moeilijk droog, en aangezien mijn paard in deze stal staan ( Afbeelding ) en die stal helemaal open blijft en het toch wel frisjes is, scheer ik haar liever, dan dat ze met natte dekens van het zweet staat .

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:30

ik heb mn paard ook geschoren, na een intensieve les, stond hij snachts op 12 uur nog bezweet te kijken.. nu is het dan nog niet zo koud, maar in de winter Scheve mond

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:36

ik heb een tussen weg gevonden helemaal scheren vond ik niet handig! Als je buitenrijd en je hebt wel een een bui op je! Of de wind is erg koud! Scheren moest ik echt omdat ze zo lang buiten had gestaan dat ze op stal meteen begon te zweten! Nu heb ik haar nek, borst, schouders, buik en een lijn getroken van schoft naar lies geschoren! Ze heeft als het ware haar eigen uitrij deken mee! Zo hoef je nooit bang te zijn dat ze het met stappen koud krijgen!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:36

ik ga mijn paard nog scheren. nu staat hij nog buiten 24/7 maar zodra het echt te nat wordt komen ze naar binnen, en dan scheer ik hem samen met nog 3 paarden op stal. het is gewoon niet te doen met zo'n pak haar dat klets nat is na een training. beter droog opstal met een extra deken om

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:06

Ik heb dan een verzorgpony.. maar die scheer ik niet omdat ze van het winter in een best koude stal staat.. maar ik vind scheren eigenlijk alleen nodig als het winter is omdat je paard dan minder snel zweet..

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:24

ik scheer mijn paarden niet ! ik vind dat ze hun natuurlijk wintervachtje nodig hebben en als ze bezweet zijn na het rijden leg ik even een zweetdeken op en wanneer ze droog zijn haal ik het er af !

ik hou wel van die gezellige wintervachtjes

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:39

Nou als ik op die van mij moet wachten tot ze droog is ben ik daar nog wel 3 uren

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:31

Uhmm, 3 uur. Als ik moet wachten tot hij droog was vorige winter was ik al meer als 6 uur verder. Dus ja, om die reden scheer ik.
Ik vind het niet mooi. Maar ik kan niet anders, mijn pony zou te makkelijk kou vatten ongeschoren omdat hij echt zeiknat wordt en niet meer droogt.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:09

thx voor jullie mening!
Ik heb net iets gelezen op www.paardnatuurlijk.nl en daar stond dat een paard helemaal geen kou kan vatten. Zij zeggen dat paarden een capillaire werking hebben.

ze vertellen ook dat paarden vroeger na een sprint om te vluchten ook nat waren en niet ziek werden.

Dit kan allemaal wel waar zijn voor paarden uit deze streek. (fjord, haflinger, new-forest ...)

Maar wat voor de warmbloedige paarden? (arabier)

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:10

Nee wij scheren niet...Omdat ze nooit dik in haar vacht zit, blijft ze nooit lang nat na het rijden. Lachen

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:02

mijn paard heeft ook eigenlijk geen dikke vacht, ze heeft wel een deken op in de wei. en na het rijden hoef ik ook niet lang te wachten totdat ze droog is. dus ga haar denk ik niet scheren.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:24

Ik heb vanmiddag Eli ook geschoren. Niet helemaal maar alleen zijn hals buik en liezen. Daar waar hij het meeste zweet dus. Het is een shet en na een half uurtje naast de fiets was hij al helemaal doorweekt van het zweet en werd sloom. Nu kan hij hoop ik wat beter zijn warmte kwijt.
Hij blijft gewoon zonder deken buiten staan.
Vaak vinden mensen het gwoon als je een kwpner of zo scheerd, maar een koudbloed scheren vinden zo raar. Terwijl juist koudbloeden vaak last hebben van die vacht in de winter en makkelijk met wat minder toe kunnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:39

Pablo is wel helemaal geschoren aangezien het jachtmodel me 2 jaar terug niet is bevallen (je bleef het heeeeel lang zien) en ik heb hem vorige week helemaal geschoren en waarschijnlijk is de hele vacht over 6 weken weer aangegroeid........

@dameblanche, Heb je Dame Blache nu nog steeds?? Wat leuk!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:07

Ik heb mijn paard(je) gisteren geschoren, omdat ze zich gewoon een ongeluk zweette, terwijl haar conditie prima is. Ik kreeg haar haast niet droog, en ze zweette al flink voordat ze ook maar iets buiten adem werd. Dus vandaar...

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:02

Wij hebben 2 paarden geschoren.Treasure, het wedstrijd paard van Okkie1. En een handelspaard waar ik op het moment op rijdt, nl Fellow. Die zat al zo dik in de wintervacht dat hij bij de minste inspanning al flink nat werd en moeilijk droog te krijgen was. Treasure heeft een deken met een hals zodat oo de hals niet meer te dik in de vacht komt, Fellow heeft een gewone winterdeken op. Ziet er nu ook een stuk beter uit. Foto's Cheese! van het scheren kun je zien op mijn site. De rest van de paarden die bij ons staan worden niet geschoren.