Kosten klinische keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Kosten klinische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 12:29

Hoi,
Ik ben bezig met een paardje te kopen. Nu wil ik deze laten keuren. Ik weet ongeveer wat de keuringskosten(klinisch).
Alleen wat is normaal met de kosten: Bij goedkeuring kosten voor mij(koper) en bij afkeuring kosten voor verkoper? Of in alletwee de gevallen de kosten voor mij?
En hoe bespreek ik dit met de huidige eigenaar? Zij heeft er geen problemen mee dat het paard gekeurd zou worden.
Kan iemand mij vertellen wat de normale gang van zaken is mbt kosten klinische keuring.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:51

Hoi,

Ik zou zeker je paard laten keuren, en als je het geld ervoor hebt rontgen foto's laten maken. Het voorkomt een hoop gezeur achteraf.
Uit eigen ervaring weet ik dat zodra het paard goed is, de kosten voor jou zelf zijn, anders voor de verkoper. Mocht ze daar niet mee akkoord gaan is het wel een beetje vreemd, verkoper gaat er toch vanuit dat het paard gezond is en verwacht dus dat de kosten voor jou zijn.
Gewoon rustig bespreken met de verkoper, moet er vast wel een goede deal te sluiten zijn. Maar wel laten keuren hoor!!! Dan heb je in ieder geval het een en ander op papier staan.
Succes

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 12:57

Thanx, ik was zowiezo toch wel van plan om het paardje te laten keuren. Afhankelijk van de uitslag evt. ook foto's. Als het nodig is om fotos te laten maken(afhankelijk van het klinisch rapport), doe ik dat ook. Aankoopbedrag is nou ook weer niet zo hoog. Tuurlijk iedere eigenaar/verkoper zegt altijd dat het paard kerngezond is en nooit ziek is geweest etc., maar ik wil dat toch door een deskundige laten bepalen.
Ik ben met 2 paardjes bezig. Eentje van 8 die volgens de verkoper kerngezond is en nooit wat heeft gemankeerd(dat is die ik bij aankoop wil laten keuren). En eentje van 3,5 die een kleine cyste is het hoefbeen heeft. Nu heb ik bij die laatste wel sterk mijn twijfels omdat er zo weinig bekend is over de prognose van een cyste in het hoefbeen en over behandeling en toekomst voor wat betreft het wel of niet kreupel worden. Wat kunnen jullie mij adviseren mbt tot dat laatste; wel gaan kijken en evt. kopen of gelijk afkappen en niet kopen.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 23-10-04 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:59

Tot een bedrag van 3.000 euro moet je er niet op rekenen dat de verkoper garant staat voor goede fotos; rontgenkeuren mag je wel doen, maar reken er niet op dat de verkoper de kosten van afkeuring gaat betalen; alle waar naar zijn geld.

Een Klinische keuring kost een 100-130 euro. Een rontgenkeuring erbij maakt het in totaal een 400-500 euro. Even rondshoppen, bijna elke DA die paarden doet, kan een aankoopkeuring uitvoeren, het komt namelijk heel vaak voor.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:58

klinische keuring is zo'n 50 euro
ik had mijn paard klinisch en rontgologisch(20 fotos) laten keuren (fotos aan huis) en ik was 340 euro kwijt d8 ik

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:03

Ik was voor een klinische keuring 135,- kwijt inclusief chippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:41

voor mijn klinische keuring was ik geloof zo'n 110,- kwijt. ik zou wat het betalen betreft het gewoon met de verkoper bespreken, anders laat ze je bij afkeuring misschien gewoon zitten!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:52

Die laatste van 3,5 met cyste in bot, meteen afkappen, die wil je niet.
3,5 is te jong voor dat soort ernstige beenproblemen. Daar wil je je niet aan hechten, de kans dat je die na een jaartje liefde op moet ruimen, is te groot. Of je moet hem gratis krijgen, en niet zo sentimenteel inelkaar zitten, maar dan nog...