Flexisoft, zin of onzin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Flexisoft, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 11:28

Mijn Eskadron beenbeschermers zijn na een jaar of 10 toch echt aan het verslijten, en ik ben me aan het orienteren op nieuwe beenbeschermers. Nu zag ik die Eskadrons met Flexisoft. Hebben jullie daar ervaring mee? Heeft het zin of is het zinloos?
Om het geld hoef ik het niet te laten, het gaat mij er puur om of het functioneel is.
Ik rij trouwens recreatief dressuur, spring een dikke meter en heb het paard voor de wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:36

als ik aan nieuwe peesbeschermers zou moeten en ik zou kunststof willen dan zou ik zeker de flexisoft nemen!!

omdat er bij de pees aan de bovenkant een zacht stukje in is gezet is de kans op peesblessures nog kleiner (al heb ik overigens nog nooit een blessure gehad door beschermers!!!)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:06

De Flexisoft beschermer is speciaal ontwikkeld om meer ruimte te geven aan de pees. Zo is er aan de bovenzijde een elastisch stukje ingezet, maar ook aan de onderzijde is het harde kunststof iets terug gesneden. Al met een al een goede Eskadron beschemer met iets extra's.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:11

Ja maar hoe zit het met de warmte afvoer?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 12:19

Die zal hetzelfde zijn als alle andere beenbeschermers die hier op lijken.
Na 2 uur om zou je ze af moeten halen om de pezen af te laten koelen. Voor mij is dat nauwelijks relevant, omdat ik meestal geen 2 uur achter elkaar rijd.
Maar wat heeft dat met de flexisoft werking te maken? Dat was nl de vraag van dit topic.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:15

Ik dacht dat dit voor de hoog geklasserde springer waren, dat dat stukje dan meebuigt, als ze hoog (dus hoger dan een meter) moeten springen.
Tenminste daar moest ik aan denken toen ik het voor het eerst zag.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:28

Billy schreef:
die Eskadrons met Flexisoft.

Voor de minder gefortuneerde bokkers: IR heeft ook peesjes met een flexisoft stuk. (alleen heet het dan anders) Die kosten de helft...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:16

Die kan ik nergens vinden, ben ik ook wel erg benieuwd naar. Beetje sneue opmerking trouwens van die minder gefortuneerde bokkers.
Ik werk er gewoon hard voor, en krijg niks kado

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:46

heeft er iemand toevallig een foto van deze peesbeschermers?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:50

Afbeelding

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:04

Ik heb ze, en wat ik hoorde zijn ze inderdaad vooral voor springpaarden. Het schijnt dat door de peesbeschermers een peesblessure veroorzaakt kan worden, doordat de harde bovenkant tegen de pees "aanslaat" bij bijv een hoge sprong. Ik kon toen kiezen uit de gewone en de flexisoft, en toen heb ik de flexisoft genomen. Ben zoieso heel erg tevreden over de eskadrons, gaan erg lang mee.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:52

op de site staat deze uitleg
Optimale bescherming en een tot nu toe nog niet gekend draagcomfort met de grootst mogelijke bewegingvrijheid voor het paard. Dat zijn de nieuwe flexisoft peesbeschermers van ESKADRON by Ludger Beerbaum. Ervaring uit de stal van de viervoudige olympische kampioen tesamen met moderne computertechniek en een uiterst gecompliceerd twee componenten spuitsysteem staan aan de basis van dit exclusieve product. Door twee kanalen wordt parallel een harde zowel als een zachte substantie in de mal gespoten, zodat het eindproduct als een eenheid uit de vorm komt. De flexisoft peesbeschermer is hiermee wereldwijd de eerste harde peesbeschermer met een flexibele soft zone.

Verdere functionele kenmerken zijn de anatomische aanpassingen aan het paardenbeen. De uitgespaarde kogel en de zachte neopreen voering en de bijzonder sterke klittenbandsluiting die de peesbeschermer ook in extreme omstandigheden op zijn plaats houd.
De flexisoft peesbeschermers worden evenals het standaard model in zeven kleuren aangeboden. Producten uit de collectie ESKADRON by Ludger Beerbaum, ondertussen sinds 1993 in de handel verkrijgbaar, genieten wereldwijd bij alle vrije tijd en topsportruiters de grootste waardering.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 12:47

Klinkt goed, ik geloof dat ik dan toch de flexisoft maar neem Haha!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:51

Ik heb ze voor achter en met name bij kogel veel fijner dan de gewone. Als de voorbeschermers versleten zijn, koop ik ze ook voor. Nu overigens BR strijklappen achter en blijft ook prima zitten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:27

Tenzij je paard een lang pijpbeen heeft dan heeft het nog geen zin Haha!.

Ik heb de BR's die zijn net wat zachter en bevallen mij beter. Zoals ik net zei heeft flexisoft geen zin bij Leys omdat zijn pijnbeen erg lang is. Dus waarom dan meer geld uitgeven.

Billy als je nu ook nooit problemen heb gehad waarom dan veranderen?.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:52

Omdat mijn oude beschermers versleten zijn. Toen ik die kocht was er nog geen flexisoft, nu heb ik de keuze...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:00

Billy schreef:
Beetje sneue opmerking trouwens van die minder gefortuneerde bokkers.
Ik werk er gewoon hard voor, en krijg niks kado

Nou ja!?!?!? Dan heb je het totaal omgekeerd opgevat dan ik bedoelde.
Het was JUIST bedoeld voor de mensen die (net als ik) er hard voor moeten werken. Ik was dolgelukkig toen ik die IR dingen vond en daarom schreef ik dat voor de bokkers met minder geld die TOCH graag een flexisoft randje willen er een goedkoper alternatief bestaat. Een paard onderhouden is al duur zat, dus dan lijkt het me fijn als je elkaar tips kunt geven hoe je goede kwaliteit voor minder geld kunt vinden. Snap ook niet hoe je eruit haalde dat ik het spottend bedoelde.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:28

je hebt ze ook met een gell voering die heb ik, ben er echt tevreden over