scheren: "zadelstuk" noodzakelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

scheren: "zadelstuk" noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:48

Heb vandaag Honey geschoren. Omdat ze 4x in de week gereden wordt heb ik op de rug een stuk laten staan. Om eerlijk te zijn vind ik het geen porum, maarja, ik weet niet beter of het moet ivm drukkingen en schuren.
Is het echt noodzakelijk?

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:51

Het is niet echt mooi af gewerkt, maar naar wat ik weet worden die stukjes idd ongeschoren gelaten wegens drukkingen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:52

Mijn paard is in de 6 jaar dat ik haar heb tot nog toe elk jaar geschoren geweest. Bij mij gaat alles er ieder jaar weer af, en ik heb nog nooit problemen gehad met drukkingen of kale plekken.
Gewoon alles scheren... (dat hartje is Lovers )
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-10-04 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:52

Komt omdat ze een ontzettend dikke vacht heeft, Het haar valt nl over de geschoren randen zeg maar heen. Als ik het laat zitten werk ik dat maar even met een schaar bij, je moet toch wat

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:53

Idd heb je er niet echt een schoonheidskunstje van gemaakt Tong uitsteken
(leg een bontje erop voor erlangs te scheren, voor een iets mooier wordende vorm)

Nee het is niet noodzakelijk om dit te laten zitten. Het klopt idd dat dit stuk word laten zitten vanwegen het schuren en doorrijden, maar je kan dat ook oplossen met een zacht en zeer goed bontje.
Dat kan alleen jij beslissen, omdat jij weet hoe gevoelig zijn huidje is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:56

bontjes begin ik niet aan. Buiten de kosten om, zie ze eens te vinden voor een klein zadeltje. Moet zeggen dat ik nog niet bewust gezocht heb, maar ik zie alleen maar bontjes voor "volwassen" zadels.

Heb het idd puur uit de losse pols gedaan, aangezien dit helemaal niet de bedoeling was. Wilde eigenlijk dekenmodel scheren, maar vind helemaal mooier. Aan de andere kant had ze van die mooie sokken, die ik er eigenlijk niet af wilde halen.
Dus ik alles geschoren, behalve de onderbenen (zie je het voor je??? Haha!) tja, was dus geen porum, dus dan alles er maar af

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:02

Dennis is afgelopen 3 jaar ook helemaal kaal geweest(2x eerst in jachtmodel, daarna kaal, en 1x in eens helemaal kaal). Dus echt kaal, enkel een 3hoekje bij de staart.
Heb er ook helemaal geen problemen mee gehad.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:04

Een bontje als scheervorm gebruiken is wel een handige tip.
Dat hoeft niet de precieze maat te zijn, maar het geeft je wel een hulpstuk voor de rondingen.

Een bontje als idee, is meer als hij bv gevoelig is. Als hij niet gevoelig is, dan maakt het ook niks uit hoor. Dus als je het echt niet mooi vind, en kan er tegen, eraf met dat haar dan Tong uitsteken
Mocht het toch iets of wat drukken, dan kun je misschien eens op zoek naar een dekje met nepbont aan de onderzijde. Die kun je heel het jaar door gebruiken en het is geen weggegooid geld.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:09

ik heb het er met degene over gehad die mijn paardjes scheert en die vind het onzin, waarom zou je ook. In de zomer hebben ze ook een dunne vacht, dan leg je er toch ook geen extra shabrakje onder? Vond het wel logisch klinken eigenlijk.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:21

Dat hartje Haha! geweldig.

Ik persoonlijk zou ook gewoon de zadelvorm niet scheren. Niemand die het ziet. Want er ligt of een deken op, of een zadel. Maar hij zou idd iets mooier afgewerkt mogen zijn. Vooral voor bij z'n schouder.

En dat z'n haren er over heen vallen. Ik hou dan altijd het scheermachine op z'n kant. Dan worden die haren daar afgekapt. Snap je em?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 09:15

Begrijp wel wat je bedoelt ja. Snap ook niet echt dat het niet zo gelukt is, bij Jamaica gaat het altijd gewoon goed, maar die heeft ook wel een behoorlijk kortere vacht

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:34

ziet er inderdaad beetje gek uit!
ik zou het ook gewoon eraf scheren en misschien een extra gelpad eronder leggen

sillys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:58

ziet er vet uit alleen bij schouder mag beteer afgewerkt worden, ik heb het mijn zus laten doen. dat hartje is egt gewoon te gek, mooie pony ook. Lachen Knipoog Haha! Tong uitsteken Cool Lovers *LOL* OK dan! Pling Cheese! Vingers aflikken

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:56

Ik scheer alles mee. Gaat prima bij mijn pony. Maar er ligt wel een gelpad onder het dekje tegen het schuren.
Mijn verzorgpony wordt ook helemaal geschoren, ook de rug. Want die loopt voor de kar en anders is het geen gezicht.
Overigens zeg ik helemaal, maar de sokken blijven wel zitten bij beiden pony's.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:27

WIj hebben ook 2 jaar lang alles eraf geschoren. Nergens last van met rijden, niet met mennen en niet ohz.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:00

de mijne wordt ook altijd helemaal geschoren. niks geen drukkingen of last tijdens het rijden.

@ vonnie 84, in mijn geval gaat dit niet op want de mijne loopt ook aangespannen. En dan vind ik het toch echt geen porum hiih.
maar blijft nauutlijk het belangrijste dat het functioneel is, en dan pas mooi

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:24

Ik laat bij Kore ook altijd een vlakje haar zitten rondom de schoft. Meer uit voorzorg eigenlijk, ze heeft er nooit iets gehad eigenlijk...