Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonte schreef:kijk hier maar even
Bij paardenpaspoort en iets eronder staat iets over het chippen.
http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/nl-paardenpaspoort/
fancylover schreef:onze pony's hebben we wel laten chippen maar onze shet ook niet hoor! het kost alleen maar geld dus waarom zou je het doen? ze lopen toch lekker in het land!? ik zou het niet doen hoor! kleine kans dat je gecontroleerd wordt als je toch niet veel met die beestjes doet!
maar officieel horen ze wel gechipt te zijn
. Ik zou ze maar gewoon wel laten chippen
. fancylover schreef:onze pony's hebben we wel laten chippen maar onze shet ook niet hoor! het kost alleen maar geld dus waarom zou je het doen? ze lopen toch lekker in het land!? ik zou het niet doen hoor! kleine kans dat je gecontroleerd wordt als je toch niet veel met die beestjes doet!
maar officieel horen ze wel gechipt te zijn
Chestnut schreef:Ik zou het wel doen, als je ze bijvoorbeeld weer wilt verkopen en ze moeten over de weg met de trailer, en een boete is ook niet zo leuk. Ik zou ze maar gewoon wel laten chippen
.
_Margarita_ schreef:Wij zijn niet van plan de shetlander te verkopen.
En we hebben gevraagd aan de dierenarts of het al zeker weten echt verplicht was, en de dierenarts zij dat, dat nog niet het geval was..
wel voor wedstrijden, verkoop, en wanneer je je paardje vervoert.
En aangezien wij geen van allen doen met onze shetlander, hebben wij er voor gekozen om die niet te laten chippen.
Citaat:Op 18 september 2004 treedt de verplichting om paarden met een chip te identificeren officieel in.
Citaat:onze dierenarts heeft ons zelfs verteld dat zij officieel geen ongechipte paarden meer mag behandelen, als ze voor behandeling worden aangeboden moet ze ze eerst chippen...