hoe snel veulen halstermak maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Franklin

hoe snel veulen halstermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:52

Hoe snel is gewoon om een veulen halster mak te maken? Lachen

Wij deden dat al na een paar uurtjes, het veulen lag bij mij op schoot, en ik kon zo het halster om dr hoofd doen *LOL*
Echt een super veulen, Lovers haar moeder had al15 veulens voor haar gehad,maar had de laatste bevalling jammer genoeg niet overleefd Verdrietig

groetjes marieke Knipoog

Edit Sizzy: titel verduidelijkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:11

Ik verplaats je topic even naar VMR Lachen

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:13

ja s goed hoor

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:13

een paar uurtjes lijkt me vroeg, maar het kan wel.
ik zou het na een dag doen.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:13

heyy
Wat vervelend dat de moeder is overleden! gossie
denk dat dat wel goed is wat je hebt gedaan, want jij hebt straks geen moeder waar ze achteraan loopt dus moet je haar wel vasthouden...
jong geleerd is oud gedaan Haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:28

heej Haha!

mijn veulen liep in het weiland toen ik hem uitzocht.(had nog nooit een halstertje om gehad)
toen ik m ging halen had ik mijn halster meegenomen en die werd in een keer om zn neusje gedaan Frusty !!!!
dat vond ik best wel zielig !!!!
maar ik laat het halstertje overdag om en 's avonds doe ik m lekker af.
doeidoei en veel plezier met het halstermak-maken Tong uitsteken

ps. ik vindt t heel zielie voor die merrie Verdrietig

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:35

Toen Sandor was geboren moest hij de eerste dag na zijn geboorte al gaan wennen aan een halster. Hij liep namelijk al weg van zijn moeder inplaats van braaf mee te lopen als we naar buiten gingen. Suc6 met het halstermak maken.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:56

denk niet dat je hem in een paar uur helemaal halstermak heb hoor Dat is HAAST onmogelijk..
Mischien als je het morgen doet, hij het weigerd

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 20:49

ha ja maar dat is al weer 5 maanden geleden, dat ze werd geboren en dat haar moeder overleed. Het lukte de dag erna ook gewoon goed enzo.
Ze liep die middag nadat ze geboren was al aan het halstertje met halstertouw al naast me de trailer in (toen was ze 9 uur oud) *LOL*
Want ze moest de trailer in om naar een andere moeder te gaan,
maar die moeder acctepteerde haar niet, dus hebben we haar zelf met de fles laten drinken. Eers met een spuitje in dr mond toen fles en toen emmer.
Super girl!!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:54

heel goed gedaan, een veulentje kan niet snel genoeg wennen aan het halster, maar doe hem op stal altijd af, ze kunnen rare sprongen maken en zich verwonden of vast raken met halster op stal

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 04:09

@Monster: hoezo, kan haast niet? Zoek eens op Robert Miller/inprenttraining. Je kunt juist in de eerste paar levensuren je veulen enorm veel leren waar hij z'n hele leven plezier van heeft. O.a. halstermak maken, wennen aan hoefsmid, overal aangeraakt worden, rare geluiden.
Halstermak maken zou ik zeker de eerste uren doen. Is veel veiliger, kan volledig zonder stress en je hebt er enorm veel plezier van.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 08:29

Wij doen het vaak ook na een dagje ofzo

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:39

ik heb ook pas na 1 dag een halstertje omgedaan, vind dat vroeg zat. ( maar even dan he)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:54

Wij doen vanaf de tweede dag het halstertje om en elke dag even los en weer vast maken, dan zijn ze er héél gauw aan gewend!
Na een week gaan ze bij ons dan 24 uur het land op, mits het weer oke is en dan gaat het halster af.
De merrie gaat na 2-3 weken weer onder het zadel en dan wordt het veulen beetje bij beetje ook gewend gemaakt aan even alleen zijn en desnoods vaststaan.
Bij ons gaat dit allemaal vrij gemakkelijk, omdat we er vroeg mee beginnen!
Succes OK dan!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:55

Ik heb het bij viënna geprobeerd dat ze 1 dag oud was maar toen lukte het nog niet en de volgende dag wel, dus ben met dag 2 begonnen.
Daarna de eerste 2 weken als ik er bij was het halster om houden (zat er de hele dag, dus ze had hem bijna de hele dag om) en daarna alleen als ik kwam, dus het halster ging aldoor om en af en ze is er nu suppermakkelijk mee Haha!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:04

wij hebben ook na 1 dagje halstertje omgedaan en dan dit dagelijks herhalen en gelijk vanaf het begin wel naast mams mee naar buiten maar wel aan een eigen halster en touw: zo leerde hij perfect mee te lopen en dat gaat na 6 maanden nog steeds perfect!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:14

Ze krijgen bij mij gelijk na ongeveer 4 uur het halstertje al even om .
Daarna mag ze even na buiten met het halstertje, volgende dag probeer ik toch al een beetje aan het touwtje, even klein kontje geven Tong uitsteken