zadel passen op mijn brede halfinger... |o

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefken

zadel passen op mijn brede halfinger... |o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:06

Momenteel rijd ik met een podium endurance zadel op mijn halfinger, en op (dressuur)wedstrijd gebruik ik een geleend zadel dat eigenlijk net ietsje te smal ligt op haar schouders.
Onlangs zag ik in de winkel een BR dressuurzadel liggen, met wijde boom. Ik nam het mee naar huis en paste het.
Op haar schouders lag het goed, perfect zelfs. Maar toen ik opstapte en ging lichtrijden kwam de lepel (achterkant van het zadel dus) elke keer mee omhoog.
Het zadel paste dus niet... Nu begrijp ik niet hoe een zadel op de schoft goed kan liggen en toch achteraan nog kantelt. Het lag wel mooi horizontaal op haar rug.
Het mocht écht niet nauwer op de schouders komen, want dan zou het drukken.

Zijn er nog mensen hier op bokt die dit probleem kennen? Wat voor zadel is de oplossing???

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:00

Een ramp is het metdie brde monsters!
Ik heb een Hulsebos op maat laten maken, nix lag goed op mijn Haffie.

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 19:12

In welke prijsklasse valt een hulsebos op maat gemaakt?
Moet ik dan zelf naar Hulsebos rijden met mijn haflinger? Want ik denk niet dat hij tot in België komt hé?
Hoe lang heb je op je zadel moeten wachten?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:26

ken een meisje wat ene daaleman op haar haf heeft, en die past perfect(op heel veel paarden trouwens!)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:18

eefken schreef:
In welke prijsklasse valt een hulsebos op maat gemaakt?
Moet ik dan zelf naar Hulsebos rijden met mijn haflinger? Want ik denk niet dat hij tot in België komt hé?
Hoe lang heb je op je zadel moeten wachten?

Das niet goedkoop! kijk hier eens:

www.hulsebos.nl

Hij rijdt overal naar toe, doet ook zaken in Amerika

Ik heb er lang op moeten wachten, ik heb een bruine laten maken , duurde extra lang, want het leer was op enzo, ik geloof een week of 10? Ik heb hem al 5 jaar, vandaar.
Je hoeft echt naar Empst te rijden, waar hij zit. Hij komt naar jou en kijkt hoe je zit en naar de bouw van je paard.

Daleman en Hulsebos zijn eigenlijk vrij grote concurrenten. Of je bent fan van de een , of van de ander. Qua prijs ook vergelijkbaar.

Wat ik onlangs erg prettig vond, ik heb het zadel maar liefts 2 boommaten moeten verbreden, doordat ik anders train. Met een goedkoper zadel had dit niet gekunt en had ik een nieuw zadel moeten kopen!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:16

Ik heb voor mijn brede dame ook een Daaleman, past fijn Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:21

ik heb een superbreed paard en het is me niet gelukt om een passend Engels zadel te vinden, ik rijd nu boomloos op een Barefoot zadel

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:21

Ik heb een brede en tonnetje ronde fries en daarvoor heb ik een Daaleman laten maken, super zadel. Nu hebben we een nog bredere andalusier erbij, eerst maar een spaans zadel proberen en als dat niets wordt dan weer maatwerk.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:34

Wij hebben 2 zadels liggen voor onze hafs: een veelz. Wintec 2000 met air en een dressuurzadel: de Kieffer Frysk. Deze laatste was volgens mij enkel verkrijgbaar bij Divosa. Beide zadels hebben een verstelbare boom. Ook opvullen of oppompen was geen probleem. Ze liggen perfect.

De Kiefer Frysk is speciaal voor paarden met weinig schoft (fries, haflinger...) en zit echt wel lekker! Kost nieuw 1245 euro, hij is ze zien op
de site van Divoza: www.divoza.nl

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:52

misschien is een boomloos zadel de oplossing !

boomloze zadels passen op bijna elk paard , enkel bij paarden met hoge schoft moet je er nog speciale verdikkingen bij nemen

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:53

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:55

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:55

een boomloos zadel is geen optie, omdat ik dressuurwedstrijden rijd, en daar willen ze enkel een Engels zadel zien...
Daaleman is ook een optie. Het zadel waar ik nu mee rijd op wedstrijd is een Daaleman, maar die is net ietsje te smal op de schouders. Het is ook al een oud zadel. Zou ik het nog kunnen laten verbreden en verder op maat laten maken? Of zou een nieuw zadel goedkoper en/of beter zijn?
Heeft Daaleman een website?

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:27

ik heb ook een hafje die is ook heel breed ik heb mijn zadels laten passen maar niks paste egt en toen hebben ze mij aangeraden om een wintec zadel te nemem met verstelbaare boom kheb et nog nie geprobeerd maar ben et wel van plan

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:31

Citaat:
een boomloos zadel is geen optie, omdat ik dressuurwedstrijden rijd, en daar willen ze enkel een Engels zadel zien...

met een Freeform boomloos zadel mag je starten t/m M niveau

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:43

ik heb een wintec op mijn haf,
maar die schuift veel naar de zijkant,
ben dus ook op zoek naar HET passende zadel...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:54

Citaat:
maar die schuift veel naar de zijkant,

daar had ik met de Wintec ook last van, mijn paard sprong toen nog nogelmatig weg en dan hing ik weer met zadel en al aan de zijkant Boos!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:56

smurf schreef:
daar had ik met de Wintec ook last van, mijn paard sprong toen nog nogelmatig weg en dan hing ik weer met zadel en al aan de zijkant Boos!

haha herkenbaar,
als ik heb gegallopeerd dan moet ik eerst stilstaan om me zadel even op de goede orde te leggen...

maar het is nog niet zo heel erg last van,het schuift,maar als ik tegenhang dan schuift ie ook weer terug...

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:01

ik heb een JC Saphir op mijn haffie, die kun je in verschillende boombreedtes bestellen. maar ik heb wel een moderne, en dus smallere haflinger.
veel succes met zoeken!!!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:22

Toen ik op zoek was naar een dressuurzadel voor m'm haf, had ik eerst ook een BR zadel op het oog. Pastte op het eerste gezicht best goed, maar als je beter ging kijken lag het dieptepunt van het zadel te ver naar voren en kantelde het zadel van achteren ook.
Je zou een smet je haflinger naar Emmers moeten gaan, dan kun je daar zoveel zadels passen (ook tweedehands) als je wil,en daar hebben ze er echt verstand van.
Veel succes!

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:49

Citaat:
met een Freeform boomloos zadel mag je starten t/m M niveau

In België mag het niet hoor! Ben ik wel zeker van....

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:07

Ook ik heb een wintec op mijn haffie.
Hier ebn ik ook niet helemaal tevreden over, maar zolang ze geen drukkingen krijgt, hou ik het bij dit zadel.
Er past anmelijk heel weinig op haar.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:10

Op mijn fjord heb ik een stübben zadel ligen, past super!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:12

Ik heb heel veel problemen gehad met een goed passend zadel te vinden voor mijn haf..... Hij is erg breed en kreeg ook nog bultjes van een "gewoon"zadel. Hij heeft geloof ik een beetje een gevoelige rug. Ik heb nu een bates caprilli dressuur zadel. Eigenlijk is dat een leren wintec met air en verwisselbare boom. Het ligt perfect, schuift niet enz.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:23

Tja, die zadels ook voor die haflingers... De mijne word nu op maat gemaakt, dat was de enigste oplossing.. Zelfs Wintec.. De breedste boom die was zelfs nog breder gemaakt en hij past niet en mijn Haf is zeker niet dik. Als echt niks past, zou ik als ik jou was.. Toch een keer iemand met verstand erbij halen en een zadel passend laten maken..