Op de wei rijden, slecht voor benen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Op de wei rijden, slecht voor benen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 12:59

Ik weet niet of dit hier of op Medisch hoort, het mag verplaatst worden Knipoog

Ik ga misschien binnenkort van stal veranderen. Een van de nadelen is dat ze er geen goede buitenbak hebben. Ze rijden vaak in de binnenbak, of anders op het weiland als het erg mooi weer is. Het zijn allemaal wedstrijdpaarden, dus ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen, maar toch heb ik er wat twijfels over. Is een weiland niet te hard om op te trainen?
Van de winter door de week zal ik het zowieso niet doen, dan is het donker en niet verlicht. Misschien in het weekend, of met de mooie dagen weer...

Wat is jullie mening?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:01

Zal er een beetje aan liggen hoe het weiland erbij ligt, maar inprincipe moet het geen probleem volgens mij opleveren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:02

Veel buitenwedstrijden worden toch ook op gras gereden?
Zolang er niet te veel oneffenheden in het land zitten, lijkt het me niet zo'n probleem

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:03

Als gras nat is en je paard ijzers onder heeft zonder stiften kunnen ze snel een schuiver maken...
Mijn keus is het niet.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:03

wij rijden altijd in het weiland.
Ik heb een 'bak' uitgezet in het land en daar rijden we altijd nu met de blubber is het wat minder.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:20

Ik rijd altijd op het weiland(of langs de weg). Ik heb prima gezonde lopende pony's Lachen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:23

Met Tobi en Punky rijden we ook in de weide al bijna 4 jaar lang,nog nooit wat gebeurt en zijn ook gezond dus erg zal het niet zijn.En anders worden er idd ook geen wedstrijden op het gras gereden hoor als het zo erg is!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:31

ligt eraan hoe de wei eruitziet. Als het een rechte wei zonder putten is, kan het nooit slecht zijn. Als er nu wel redelijk wat putten inzitten, zou ik er toch niet op gaan rijden...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:34

Ik rijd heel vaak in de wei. Nooit problemen mee gehad.
Paard maakt ook nooit schuivers o.i.d. (staat zonder ijzers in de wei)

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:16

ligt erg aan hoe de wei is.
als er veel in gereden word, kan het erg blubberig worden, en dat rijd niet zo fijn.
als het dan weer opdroogt liggen er meestal keiharde stukken in het land, en dat is ook niet fijn.
maar of het ongezond is weet ik niet, de fjorden waarmee ik in de wei rijd, mankeren bijna nooit iets!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:26

Ik heb zelf wel een rijbak, maar ik rijd meestal in de wei, aangezien je daar toch meer ruimte hebt. Mijn paard staat gewoon op ijzers, ik ga alleen niet rijden als het geregend heeft. Ik wil de wei ook nog een beetje heel houden. Ik geloof niet dat het slecht is. Als het zomers natuurlijk lang droog is geweest dan kan de wei natuurlijk kei hard zijn.

Ik kijk van dag tot dag of het gaat in de wei of niet.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:35

ik rij nu al een hele tijd op een graspiste, in de winter is het natuurlijk lastig en kun je er niet op rijden omdat ze er onberijdbaar bij ligt
maar dan kun je een leuke buitenrit maken Haha!