Pendrag"]
@manic: hoe weet jij nu wat Arabesk wel of niet wil horen???
[/quote]
Dat weet ik inderdaad niet, vandaar dat er stond "ik denk niet dat je dat wilt horen."
[quote="Pendrag"]
Bovendien is jouw conclusie wel een beetje kort door de bocht. Dat het paard over haar heen walst is nergens te lezen hoor.
[/quote]
Het "over je heen walsen" was figuurlijk bedoelt, niet letterlijk. Als een jong paard nu al bij het grondwerk de staak in gaat, wordt het straks als je hem in gaat rijden erg moeilijk om hem voorwaarts te houden.
[quote="Pendrag schreef:Ben wel benieuwd of jij dit wel wilt horen?
Maakt mij niet zo veel uit. Ik heb weer hele andere problemen met mijn paard, waar dit niet zozeer op van toepassing is.
Gelukkig is gijsenkim constructiever in haar reactie dan ik en zij geeft ook gelijk een oplossing aan.
Het ene paard is het andere niet en de een zul je wat meer aan moeten pakken dan de ander. Mijn huidige paard heb ik als 2.5 jarige behoorlijk aan moeten pakken, want die is behoorlijk hardleers. Is op dat moment mischien erg naar om te doen, maar ik moet zeggen dat ik er nu, op 5 jaar een erg vriendelijk paard aan over heb.
Als [i[ik[/i] toen te vriendelijk tegenover hem was geweest, had ik nu een monster van een paard gehad.
Je zult het paard toch op de een of andere manier aan moeten geven dat dit soort gedrag niet gewenst is en hem belonen als hij gedrag vertoont wat wel gewenst is (wat overigens ook gewoon heel goed op stem kan).
Ik wens Arabesk echt het beste met haar paardje. Het is een leuk dier, met een leuk koppie erop. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als ze er wat meer gewicht op heeft weten te krijgen (waar ze volgens mij al heel druk mee bezig is).