Niet stoppen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje

Niet stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:56

Ik ga soms in de elze rijden (een groot bos bij de biesbosch)
En daar zijn hele grote gallopeerpaden.
Maar soms gaat me pony zo hard en als je wil stoppen dus aan de bit trekt gaat hij alleen maar harder. En steeds harder helemaal weer terug op de autoweg en stopt pas als je anders tegen een hek knalt.
En dat vind ik jammer dus kan ik alleen heel traag galloperen maar soms wil ik mijn paardje ook de energie geven en dus lekker rennen maar hij stopt niet!
Wat moet ik doen?

p.s Het is trouwens een hengst maar geen gemene hengst, net een ruintje behalve dit geval.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:59

Ponygekkie schreef:
Ik ga soms in de elze rijden (een groot bos bij de biesbosch)
En daar zijn hele grote gallopeerpaden.
Maar soms gaat me pony zo hard en als je wil stoppen dus aan de bit trekt gaat hij alleen maar harder. En steeds harder helemaal weer terug op de autoweg en stopt pas als je anders tegen een hek knalt.
En dat vind ik jammer dus kan ik alleen heel traag galloperen maar soms wil ik mijn paardje ook de energie geven en dus lekker rennen maar hij stopt niet!
Wat moet ik doen?

p.s Het is trouwens een hengst maar geen gemene hengst, net een ruintje behalve dit geval.

Ik kan alleen maar zeggen dat je hiermee erg moet uitkijken. Mijn paard kon ik 1x niet meer stoppen was echt levensgevaarlijk.

pleasurepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:59

al een tielemansteugel geprobeerd? mijn [paard had zelfde probleem en gaat nu super.. en als het egt niej wil rondjes proberen te sturen op grasveldje??
zo heb ik het opgelost en nu gaat het crosse;) een stuk beter en veiliger

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:03

Tielemansteugel?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:08

Ponygekkie schreef:
Tielemansteugel?

Kgloof dat het thiedeman is of niet?

muiszje

gewoon zitten op je kont, ophoudingen maken, en ho roepen.. anders VOLTE!
dat lukt dus blijkbaar niet? oefenen!.. ( buiten, gewoon rustig laten galoperen, schakelen, en weer terug,heel vaak doen)
anders tja misschien indd tiedemanteugel, martingaaltje?(gooid hij zn hoofd omhoog?!)

pleasurepaard

sorriej tiedeman:P teugel zorg dat het paard zijn hoofd niej omhog kan trekken en dus onder jouw hulpen uit kan komen.. wat je ook nog kan proberen is een speciaal bit.. deze hebben een soort draaiende wieltjes zodat het bit niet vastgepakt kan worden... dus dan heb je goeie grip..

pleasurepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:11

ik weet niet wat je paard precies doet als hij zo hard wegrent?? pajkt hij bit, gooit hij hoofd omhoog??

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:17

ik heb altijd geleerd dat als een paard niet luisterd naar je bit je hem vooruit moet drijven en dan terug nemen, het paard vind je reactie raar dus vergeet hij dat hij niet luisterde (ofzo) of zeg ik nu iets heel lomps??

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:21

Je moet dan prberen(heb ik ook met Arzu altijd op buitenrit) Stellign naar binnen, stelling naar buiten (steeds om en om) prberen op een volte te zetten, dan laat ze die nek los,

ALs je het druft9en het pad nog lang is) Aan gaan drijven, heel veel, totdat ze het bit loslaat, en vaart mindert, meteen voorwaarts houden!
totdat JIJ het genoeg vindt, en dan neem je haar terug

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:22

nee is niet lomp; als je drijft maak je er je eigen galopje van: zoals:goed, jij wilt galoperen, mij best maar wel pas stoppen als ik dat wil! je drijft hem dus door, verder dan hij eigenlijk wil.. plus dat jij been geeft een reactie op de teugel vraagt..
personelijk kan dit wel buiten, maar liever in de bak,..(peronselijk vind in het buiten een beeeeetje riskant,, vooral omdat ik niet weet in wat voor gebied je rijd.. openvlakte is geen probleem; kleine paadjes enz,, zou ik niet doen)