Verbreden lederen laarzen DUUR?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mettetje

Verbreden lederen laarzen DUUR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 17:00

Hai,

Wat kost het om een rits te laten plaatsen in lederen laarzen? Ik heb ook wel eens gehoord dat je de kuitmaat van laarzen kunt laten verbreden.

Wat kosten deze twee opties Verward ?

En waar kan ik dat laten doen?

Iemand een idee ?

Alvast bedankt! Haha!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:10

Heb in de mijne een rits laten zetten van achteren was dacht ik 28 euro.
Dacht 7 euro voor oprekken

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 17:12

Dat valt echt mee !
Is dat proffesioneel gedaan, en waar? En is dat een rits voorin de laars of achterin?
Hoeveel cm. is er bij gekomen.

Veel vragen Haha!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:28

Hoeveel cm erbij is weet ik niet. Heb ze eerst laten rekken en dan ritsen er gelijk in. De winkel zei dat ritsen het niet zouden verbreden.
Heb het via een rutiersportzaak in Belgie laten doen. En de rits zit vanachteren. Wou eerst de rits aan de zijkant van voor maar dat zou rond de 70 euro kosten.
1 dingetje nog. M'n laarzen waren een beetje doordat ik er zo moeillijk in kwam van binnen tegen m'n hiel ingetrapt. Nu met die rits is die naad wel losgekomen van de hiel. Dus nu heb ik dat leer wel wat eruit moeten slopen. Maar dit was dus m'n eigen schuld
Suc 6

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:13

Is het misschien ook mogenlijk het in het midden van het land te laten doen?

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:20

Een vriendin van mij heeft ook een rits laten zetten. Dat was 50 euro voor 2 ritsen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:47

gewoon even naar een goede schoenmaker gaan die kan het wel voor je doen ...
kost meestal niet zoveel...

Oprekken van laarzen is meestal ook maar een tijdelijke oplossing van het probleem ... als je laarzen om je kuit echt te klein zijn dan zul je er een stuk tussen moeten laten zetten. Een rits verbreed inderdaad niet die helpt alleen met het aan en uit trekken van de laarzen ...

Maar je schoenmaker kan je daar prima in helpen ....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:19

Een rits verbreedt dus wel degelijk! Als je dat wil tenminste Knipoog Heb mijn laarzen op die manier 1 - 1.5 cm laten verbreden en het kostte me toen € 75,-- bij het Drunens Ruiterhuis.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:26

Een vriendin van mij heeft haar laarzen ook laten doen en die heeft er de voorkant van dr laarzen laten 'doorknippen' en er gaatjes in laten maken waar veters door lopen. Goedkope oplossing en staat nog hip ook!

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:09

ik heb er elastiek tussen laten zetten .kan je gewoon bij de schoenen maker laten doen ik was 75 euro kwijt. maar ik heb er ook nieuwe hakken onder laten zetten dus het was in totaal 75 euro

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:14

Ik heb 2 weken geleden een rits in mijn laarzen laten zetten. Kostte me 20 euro.
Oprekken zal minder kosten, maar is ook minder effectief, vooral als je een laars van wat stijver leer hebt.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:14

Bedankt voor de reacties! Waar hebben jullie dit laten doen? Verschillende prijzen trouwens!

Puera
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:05

Ik heb mijn laarzen 1cm laten oprekken voor 17,50 euro (voor beide laarzen). Maar het is wel waar, de laarzen krimpen daarna wel weer iets. Ik heb voor oprekken gekozen omdat het laten inzetten van een rits ontzettend duur is. Bij mijn schoenmaker (in Sneek) was het 40 euro per laars en bij Divoza zelfs 50 euro per laars. Dat was mij iets te duur, ik heb nl. Petrie Perfect van 200 euro.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:15

Ik heb mijn laarzen 2x laten oprekken; met een totale winst van een kleine 2 cm. als tip van de schoenmaker heb ik toen een keer (met mooi weer) mijn laarzen een half uur onder water gezet en heb ze daarna aangetrokken. Weer helemaal op maat en het kan geen kwaad!

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:29

Laarzen oprekken kan niet bij alle soorten laarzen. Als je een bepaalde coating hebt schijnt het niet te kunnen. Ritsen is dan een goede oplossing al heb je dan maar weinig breedte erbij. (1-2cm).. je kan er ook elastiek bijlaten zetten, dat komt dan naast de rits. Ik heb dit ook laten doen enkele jaren terug en was helemaal niet duur. als ik het nog goed weet zelfs onder 30 euro. En dan kan je ze zo breed laten maken als je wilt. Ze zetten er dan gewoon veel elastiek tussen. (resultaat was bij mij erg mooi)
Ik heb dit laten doen bij v. Rijs, in zevenhuizen.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:06

Bij ons in de ruitershop rekken we ze op voor 5 euro, dan gaan ze een week op de rek en zijn ze max 2 cm opgerekt!