Ik heb eventjes een vraagje. Ik ben nogal dol op een merrie van de manege waar ik rijd. Haar naam is Wieteke. Ik ken haar al van veulen af aan en we hebben echt een hele goede band. Nou is het jammer genoeg zo dat Wieteke nogal hoest als ze in de binnenbak loopt. Buiten gaat alles perfect. Ze loopt dan ook buitenritten mee. Ik ( en met mij meerdere mensen) heb het idee dat dat hoesten best over zou kunnen gaan als ze bijv. een paar maandjes rust zou hebben.
Een eigen paard hebben is eigenlijk altijd al een droom van mij geweest. Een paar maanden geleden ben ik verhuisd naar zeg maar ' het buitengebied' vlakbij de bossen en er staan ontzettend veel paarden hier in de buurt. Eigenlijk de ideale omstandigheden dus om eindelijk eens mijn droom in vervulling te laten gaan. Ik ben er dan ook over aan het denken om haar te kopen. Natuurlijk is het geen top dressuurpaard en kan ik misschien beter een gezond paard kopen, maar is het zo'n lieverd
Ik wil het daar op termijn eens met de manege-eigenaar over hebben, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee welke vraagprijs ik in mijn hoofd zou moeten hebben. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen?
Om jullie een beeld te geven zal ik haar zo goed mogelijk proberen te beschrijven:
- het is een Fries van 6 jaar
- ze heeft dus geen aftekeningen
- moeder is Zaza ( manegepaard), vader is onbekend. De manege-eigenaar wist niet eens dat Zaza drachtig was toen hij haar kocht .
- ze heeft nog nooit wedstrijden gelopen
- kan stap en draf, heeft moeite met galop
- ze hoest binnen vrij veel, maar met buitenritten en in de buitenbak is het een super fijn paard. Naar dat hoesten zal ik eventueel, voordat ik haar koop, eerst een dierarts naar laten kijken.
- ze is geboren op de manege dus ze is erg aanhankelijk naar mensen toe en heeft echt een superkarakter.

.........lezen!!!!