Zelf zadel maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Zelf zadel maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 15:56

Voor school moet ik een soort van project doe nwaarbij je zelf een vraag stelt en daarvoor het antwoord uitzoekt. Maar het moet allemaal heel uitgebreid. (Moeilijk uitleggen hoop dat jullie het snappen Clown)

Mijn vraag is "Hoe maak ik zelf een zadel?".
Ik heb al verschillende punten met waar je op moet letten etc.
Mijn aandachtspunten zijn vooral dat het zadel comfortabel moet zijn voor zowel ruiter als paard en niet al te duur.

Ik ga het zadel zelf niet echt gebruiken op m'n pony want weet dat zn ruggetje dat nooit zal overleven Bloos . Maar het gaat om het idee dat ik er onderzoek naar doe en een soort prototype maak.

Wie kan mij helpen?

Ik ga sowieso hulp vragen bij de zadelmaker, maar ik hoopte dat jullie misschien nog ideeen hebben!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:42

een soort bareback zadel (of hoe je het ook schrijft)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:11

Ja zat ik ook aan te denken. Een stevig sjabrak met beugels eraan oid.

truusbertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:19

Een zadelmaker kan je denk ik het beste helpen.... Het belangrijkste van een zadel is dat het de druk goed verdeelt en goed past. Hoe dat in zijn werk gaat, dat weet ik echt niet.
Ben erg benieuwd naar je onderzoek! Misschien kan je toch een eigen zadel maken? Succes in ieder geval.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:42

truusbertha schreef:
Een zadelmaker kan je denk ik het beste helpen.... Het belangrijkste van een zadel is dat het de druk goed verdeelt en goed past. Hoe dat in zijn werk gaat, dat weet ik echt niet.
Ben erg benieuwd naar je onderzoek! Misschien kan je toch een eigen zadel maken? Succes in ieder geval.

hierbij is symmetrie denk ik hele belangrijk Lachen
maar hoe je zorgt dat de voorkant van een zadel in evenwicht is met de achterkant van het zadel Verward ik heb geen idee.
Je kunt denk ik inderdaad gewoon naar een zadelmaker gaan, die kan je het meeste vertellen.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:20

Arabesk"]
Een stevig sjabrak met beugels eraan oid.
[/quote][quote="gwen1222 schreef:
een soort bareback zadel

Daar zal ik in ieder geval nog naar zoeken op internet vooral een plaatje haha heb er nu nog geen beeld bij. Maar heel erg bedankt!!!! OK dan!

En ik was inderdaad ook zeker van plan naar de zadelmaker te gaan.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:06

Ik zat ook te denken aan een soort van sjabrak met beugels eraan. Lijkt me toch wel erg moeilijk een echt zadel van leer te maken. Zo'n shabrak idee is nog wel te realiseren als amateur

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 20:11

ja precies daar zat ik zelf ook aan te denken (heb trouwens fotos gezien van bareback pads). Ik heb ook een tijdje terug een soort van dekentje met een singel en aan die singel beugels hier op bokt gezien. Maar daar kan ik nu niks meer van vinden. (Was iemand die zo'n zadel had maar ook zelf weer naar opzoek was)