Wie heeft verzekering uit laten betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jel

Wie heeft verzekering uit laten betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:29

Wie heeft gebruik gemaakt van de verzekering door uit te keren? Bij welke verzekeringsmaatschappij zit/zat je? Hoe ging het in zijn werk?

Bij de topics die af en toe voorbij komen wordt altijd gevraagd: "Welke verzekering heb jij en waar?". Maar het lijkt mij ook wel interessant om te weten of er verzekeringsmaatschappijen zijn die moeilijk doen bij uitbetalen, of waarbij je je paard niet terug mag kopen voor de slachtprijs wanneer afgekeurd (mocht hij op het weiland nog een goed leven kunnen hebben).

Ook bij erg hoge bedragen voor ziektekosten (operaties) zou ik graag reacties willen horen of alles goed gegaan is m.b.t. uitbetalen en niet via via gehoord maar echt uit de eerste hand.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:28

Amev is bij mij altijd zeer netjes geweest.
Volgens mij mag je bij ieder verzekeringsmaatschappij jouw paard terugkopen bij afkeuring.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:53

Ik heb haar bij Amev verzekerd. Ik heb denk ik al 2 a 3 weken geleden de declaratie verstuurd maar nog steeds geen geld gezien. Vind het wel wat lang duren. Maarja, een verzekeringsmaatschappij blijft een verzekeringsmaatschappij...

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:30

Ik heb mijn vorige paardje in moeten laten slapen en heb het volledige bedrag van Interpolis weergekregen. Hij mocht niet geslacht ivm medicijnen, dus was inslapen de enige optie. Normaal wordt dan een percentage afgetrokken van het hele bedrag, maar ik had geen keuze en heb alles teruggehad!! Nu ben ik ook bezig met een botbreuk, maar weet niet hoe dat af gaat lopen!! Ik vind Interpolis tot nu toe erg fijn en meedenkend!!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:00

Over Interpolis en Friesche Onderlinge hoor ik goede ervaringen in mijn omgeving. Bij beide is het mogelijk je paard terug te kopen tegen 'slachtprijs'.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:37

Ik heb amev en ik had in het verleden echt nooit problemen mee, maar nu gaan ze wel ineens moeilijk doen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:55

Citaat:
Ik heb haar bij Amev verzekerd. Ik heb denk ik al 2 a 3 weken geleden de declaratie verstuurd maar nog steeds geen geld gezien

Bij mij precies hetzelfde. Een vriendin heeft zelfs 6 weken op haar geld moeten wachten.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:41

Ik had AMEV en was er tevreden over.
Mijn vorige paard is afgekeurd door de DA, zodra ze het attest in handen kregen, kwamen ze al tot uitkering nog voordat ik het paard had weggebracht.

Maar de laatste tijd hoor ik mindere verhalen over de AMEV. O.a. dat ze niet meer blind op het attest van de DA afgaan maar dat ze een afgekeurd paard daarna nog onder het zadel willen zien. Echt te belachelijk voor woorden.

Als ik met Fitz het afkeuringstraject in ga ben ik benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:11

Met de Friesche Onderlinge heb ik goede ervaringen, na het attest van de DA belde ze gelijk op (een dag nadat ik alles door had gestuurd) om te zeggen dat ik recht op een uitkering had. Ze hebben destijds alles netjes afgehandeld.

Nu ben ik bij de AMEV (de FO had de verzekeringsvorm die ik wilde hebben toen niet) maar daar heb ik nog geen ervaringen mee (gelukkig)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:52

Weet iemand toevallig hoe lang het bij Interpolis zo'n beetje duurt voordat je het geld van een factuur terug krijgt?

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:53

Jits schreef:
Bij mij precies hetzelfde. Een vriendin heeft zelfs 6 weken op haar geld moeten wachten.

Ik heb nu wel bericht gekregen van hoeveel ze gaan uitkeren maar het staat nog niet op mijn rekening. Maar zal nu denk ik dan niet echt lang meer duren.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:54

Citaat:
Ik heb nu wel bericht gekregen van hoeveel ze gaan uitkeren

Ik heb 3 weken geleden het behandelformulier opgestuurd en nog geen bericht gehad.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:59

Kyona schreef:
Over Interpolis en Friesche Onderlinge hoor ik goede ervaringen in mijn omgeving. Bij beide is het mogelijk je paard terug te kopen tegen 'slachtprijs'.

Ik heb geen paard verzekerd, maar wat ik niet snap is het telkens terug komen van dat terug kopen tegen slachtrpijs. Het is toch jou paard en niet van de verzekering? Waarom zou je het dan moeten terug kopen?

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:40

Omdat de verzekering met bepaalde slachthuizen afspraken en prijzen krijgt voor het vlees.
Op het moment dat jij je paard wil in laten slapen of misschien in de wei wilt laten staan, moet je het paard vd verzekering terugkopen omdat zij deze inkomsten nu mislopen.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:48

bij Interpolis binnen 2 dagen het geld op de rekening,nadat mijn paard Gino opgehaalt was.
erg snel dus!

met de facturen zijn ze wat langzamer,en mijn ervaring is dat ze soms proberen er onderuit te komen.

dan zeggen ze dat hij het al had voordat de verzekering inging.
dat heb ik meegemaakt met Gino die na 5mnd een zwaar onstoken kies en een gebroken kies bleek te hebben.
gelukkig ging deze vlieger niet op omdat de dierenarts al een keer bij hem geweest was ,nadat hij een trap tegen zijn hoofd aan de andere kant had gehad,en er toen geen tekenen van een ontsteking waren.

ze hebben na veel gezeur van mijn kant het wel uitgekeerd.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 01:49

Bierum is een hele goede. mijn vriendin zit daar bij, hun zijn nu wel onderhand blut (de verzekering dan)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:21

Jits schreef:
Ik heb 3 weken geleden het behandelformulier opgestuurd en nog geen bericht gehad.

Ik heb deze keer ook meer dan 3 weken moeten wachten op een reactie van Amev en ik heb gewoon even gebeld . Ze hebben momenteel een werkachterstand van ca. 3 weken ivm veel zieken, de persoon die ik sprak verontschuldigde zich daarvoor en heeft gelijk uitgezocht "op welke stapel" mijn claim lag en hoe lang het dan nog ongeveer ging duren. Een week later was alles inderdaad netjes geregeld.

Zowel bij Interpolis als bij Amev heb ik goede ervaringen mbt het uitkeren en overnemen van paarden. Alleen bij de overname van Saphy duurde het erg lang, maar die fout lag bij Utrecht en niet bij Interpolis. Utrecht heeft er een maand over gedaan om het rapport op te sturen Scheve mond .

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:24

Mijn paard is ongeveer 2 maanden terug officieel afgekeurd, met een dierenartsverklaring. Ik was ook erg bang dat AMEV Hippo hem onder het zadel zou willen zien e.d. (vooral omdat hij dat niet aan zou kunnen).
Maar hij werd op de verklaring afgekeurd en 2 weken nadat ik alle papieren had ondertekend, kreeg ik mijn geld op de rekening gestort, minus € 800,-- terugkoopkosten... Geld, geld!
Dus op zich prima afhandeling van de AMEV.

Mijn kliniekkosten werden ook altijd zonder enig probleem vergoed hoor.

remi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:36

Mijn vriendin ligt momenteel ook in de clinch met Amev( teminste met de tussenpersoon) Het is een heel lang verhaal, en ik heb niet echt behoefte om het helemaal neer te typen Haha! Maar ze willen wel vergoeden dat er bij een dierenarts een springruiter op rijdt ( kosten 100 euro voor 30 minuten) maar het paard moet volgens de tussenpersoon( dus op hun advies anders keren ze niet uit) naar ADBodt maar dat vergoeden ze dus niet Verward Terwijl dat nu dus een vereiste is van hun kant.

okki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:19

ikaw wat mankeerde je paard?