Nog een chipvraag...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Nog een chipvraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:14

Ik word echt helemaal dol van al die chip en paspoortzooi.. en ik begrijp er dus echt helemaal niks meer van.. Scheve mond

Ik ben net op de site wezen kijken waar je een paspoort op kan vragen.
Nu heb ik 3 verschillende soorten rassen die gechipt moet worden, moet ik dan dus 3 verschillende soorten stamboeken laten komen??? 2 van m'n paarden zijn helemaal niet opgenomen in een stamboek, wat moet ik hier dan mee?.. Eentje heeft een paspoort, dus hier hoef ik alleen een chip in te proppen, eentje heeft een stamboekpapier, moet hier dan ook een paspoort bij aangevraagd worden? ... Kom svp niet aan met allerlei sites, want ik word er gewoon niet wijs uit... ik zou erg blij zijn met iemand die mij het evt via pb heel duidelijk uit kan leggen...word er een beetje moedeloos van, ben gewoon al een week of 3 naar deze vragen aan het zoeken en niemand weet het.. Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:17

Wat niet bij een stamboek is aangesloten kan doorgaans bij het NRPS (werden de Quarters voorheen ook)
Voor de rest kun je bij de verschillende stamboeken wezen, maar ook bij het NRPS (voorheen dan toch wel) . Paarden met stamboekpapier moeten idd ook nog een paspoort. Paarden met paspoort alleen een chip.

Als je wilt laten chippen kun je dat ook doen door een DA, die het vervolgens gewoon verder kan regelen. Volgens mij stuurt hij de gegevens gewoon door naar het KNHS. Als het je niet uitmaakt wat er op het paspoort staat (het is maar een klein logo) kun je gewoon volgens mij alles bij het NRPS laten doen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:22

ik heb dus 2 shetlanders waarvan er eentje een paspoort heeft bij het hulpstamboek van de shetlanders (ofzoiets??) , eentje is zowel papier als paspoortloos. Dan staat m'n arabiertje er die wel een stamboekpapier(en inentingsboekje) heeft maar geen offcieel paspoort, en m'n NRPS waar alles van ontbreekt...

Ik kan dus gewoon de DA laten komen die ze alle4 in 1 keer chipt en het papierwerk ook in orde kan maken?

dat zou fijn zijn, ik ben nogal stresserig als alles onduidelijk is Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:24

#Ymke# schreef:
Ik kan dus gewoon de DA laten komen die ze alle4 in 1 keer chipt en het papierwerk ook in orde kan maken?

Overleg het even met je DA, die van ons regelt het allemaal.

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:36

wat voor site keek je op dan??( van dat je paspoorten aan kunt vragen!) mijn tinkie moet namelijk nog gechipt worden!! Bloos Schijnheilig

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:38

mijn DA kan het inderdaad regelen...gelukkig... ik ben echt een stresskip en zag alles al fout gaan (niet te vroeg juichen) Lachen

Deze site keek ik op: http://www.pve.nl/paarden/

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:42

Kijk wel een beetje uit waar je de chipgegevens laat registreren. Bij het KNHS ben je er zo 52,- euro voor kwijt ! (dit is excl. paspoort). Het loont dus wel degelijk om een beetje rond te shoppen bij verschillende stamboeken.

Mooiste zou zijn om gewoon de PVV te bellen met je vragen, zij heben dit zo bedacht (i.s.m. de overheid), maar duidelijkheid ho maar!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:47

en hoe kom ik achter dit nummer?...

ik zou zo blij zijn als iemandprecies kon vertellen at het kost etc...Maar niemand (o.a van het KNHS) weet wat je moet doen.. vragen beantwoorden kunnen ze niet en ze weten volgens mij zelf niet eens wat de regels zijn..Eigenlijk moeten ze gewoon een site maken met daarop "veel gestelde vragen"ofzo...

zie er straks wel van komen dat ik 400-500 euro kwijt ben door dit grapje.. Scheve mond

Weet iemand eigenlijk of het al landelijk bekend is of alleen door het KNHS? Zoiets word toch in de krant ofzo gezet, als heel paardrijdend nederland er vanaf moet weten?..

[edit:typo]

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:16

Ik zou gewoon de VA vragen en alles bij de KNHS laten registreren.

Zelf heb ik overal wat. Heb Dennis met een shet paspoort, maar NMPRS goedgekeurd en dus daar ook geregistreerd. Ukkie is 100% shet, en Nicky van m'n zusje heeft een KNHS paspoort.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:54

gewoon even je DA bellen en een afspraak maken dat hij even komt chippen. Hij vult dan een papier in en je moet zelf even bellen naar het stamboek om te vragen hoe en wat (ze leggen het je zo uit denk ik) en dan moet je het formulier wat je van de DA heb gekregen opsturen met het stamboekbewijs (als ie dat heeft) en dan komt alles goed

Als je je paarden allemaal bij dezelfde wil zou ik even contact opnemen met het nrps, Nederlands rijpaarden en -ponystamboek
(0577) 40 11 50
www.nrps.nl

De DA is net bij ons geweest en zo is het dus bij ons gegaan, we moeten alleen nog even contact opnemen met het stamboek enzo maar de DA zei dat we het zo moesten doen Knipoog

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:56

#Ymke# schreef:
en hoe kom ik achter dit nummer?...

ik zou zo blij zijn als iemandprecies kon vertellen at het kost etc...Maar niemand (o.a van het KNHS) weet wat je moet doen.. vragen beantwoorden kunnen ze niet en ze weten volgens mij zelf niet eens wat de regels zijn..Eigenlijk moeten ze gewoon een site maken met daarop "veel gestelde vragen"ofzo...

zie er straks wel van komen dat ik 400-500 euro kwijt ben door dit grapje.. Scheve mond

Ik heb een boekje van de DA gekregen met tel.nummers en wat andere chipinfo en daar staat in dat het €35,00 kost (dat geloof ik niet helemaal maar we zullen zien) dus ik denk dat je er wel iets meer voor moet rekenen maar zeker niet te veel hoor!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:19

ook ik had hier gisteren (of eergisteren Verward ) een topic over aangemaakt en had dezelfde vraag als jij.
Toen kreeg ik dit o.a. dit antwoord:

Als je paard gechipt is krijg je er papieren bij die je weer moet opsturen naar het betreffende stamboek.
Daar kun je je pp aanvragen.

Staat je paard niet ingeschreven bij een stamboek,
dankun je contact opnemen met het KNHS.
nr.:0577-408200

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:20

Wij hebben alle papierloze pony's laten chippen door het NRPS, zijn wij lid van, dus dat was wel zo gemakkelijk Haha! , ik weet alleen niet wat de kosten zijn, maar vind de KNHS wel erg duur met 52 euro Scheve mond