Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) of erger nog bijt- op trapgedrag gaan vertonen. Na verloop van tijd (meestal als het te laat is en het paard een onopgevoed mormel is geworden) begint zo'n eigenaar zich eens achter de oren te krabben en iets van een probleempje te ontdekken. Zo is op mijn pensionstal 1 van de mensen aan haar 4e paard in een jaar bezig. Gewone lieve dieren, die in een paar maanden tijd veranderden in redelijk onhandelbare dieren die via een handelaar weer in het circuit verdwenen.
. Afijn, dat is wat de mensen hierboven ook al zeiden.
!
Voor zover een paard lachen kan dan natuurlijk. Maar emoties zijn best herkenbaar: geen zin, boos (Lan kan stampvoeten zoals jullie weten
), blij, vrolijk etcetera. Maar het zijn de equivalenten van paardenemoties.
Anya schreef:Ik zie dat helaas heel vaak Blaze. Vooral bij sommige typen NH-ers en pennymeisjes. Beiden groepen lijken te denken dat je een paard corrigeert met het woordje "Nee". Beiden vinden een gerichte schop met de bovenkant van de voet als de situatie daarom vraagt "sielugh".
GoedVetMan schreef:Nu ik op het net, het één en ander gelezen heb over dit onderwerp, begin ik mijn aardig zorgen te maken, als ik waarneem hoe bepaalde mensen omgaan met hun paard. Of zie ik het te zwaar, en speelt dit onderwerp niet zo bij het houden van paarden.
Groetjes Peter
Odi schreef:Geef toe dat ik af en toe Penny neigingen heb, maar vind toch dat jij verkeerd zit met het schoppen. Als jij een goede band hebt met je paard en de paardentaal begrijpt is het woordje "nee" en een keer strak aankijken al voldoende. Schoppen doe je alleen uit frustratie.
Blaze schreef:Heb een super brave hengst,zeer gemanierd en hij luistert voortreffelijk
Je mag hem een weekje proberen,en als je dan nog steeds denkt dat een schop puur uit frustratie komt,mag je hem hebben
.