Verzendkosten wie weet er wat vanaf..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaiSyJaCcO

Verzendkosten wie weet er wat vanaf..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:16

Wie kan mij helpen..?

Pollytje hier op bokt heb mij gevraagdt om een klein zadeltje te versturen..Ze vindt het teveel geld om hiero heen te komen,Kan ik best begrijpen om een retour te kopen van utrecht hiero heen maar goed..
Zei zegt dat de verzendkosten van een zadel 5,50 is..
Maar het gaat toch per kilo en hoe zou ik dat in moet pakken dan..? Verward
Wie kan mij even iets uitleggen van hoe of wat..?

Liefs Chantal..

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:16

www.tpg.nl
daar staat wel een tabel voor afmetingen en gewichten!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:17

Tot 5 kilo is 5,50. Inpakken kan gewoon in een doos, zorg wel dat hij goed opgevuld is zodat de inhoud niet kan bewegen en beschadigen! Op www.tpgpost.nl staat alles uitgelegd. Lachen

DaiSyJaCcO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:21

Dank jullie

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:22

Ik zou even van te voren wegen. Ik heb ook pas een zadel verzonden in een grote doos en die woog boven de 5 kg. Dan word het geloof ik meteen € 7.25. Als het een duur zadeltje is zou ik het ook aangetekend versturen en/of verzekeren je weet maar nooit.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:30

Ik heb een keer een kunststof zadel opgestuurd en dat kostte idd 5.50. Ik weet niet hoe zwaar je zadel is, dus dat moet je even wegen. Ik had gewoon een grote stevige doos opgezocht en de rest opgevuld met krantenproppen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:15

Ik heb eens een zadeltje gekocht van iemand en die heeft het verstuurd voor 5,50, maar dat ligt idd maar net aan het gewicht, gewoon even met doos en al wegen en op de site van de ptt kijken.

Stuur je even een Pb over degene van wie je het zadeltje gekocht hebt... misschien niet zo netjes om hier int topic te plaatsen, maar diegen is ook niet zo netjes Schijnheilig

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:56

Als je alleen gebruik maakt van de pakketpost, dan kost het inderdaad 5.50 (tot 5 kilo) of 7.25 (5 - 10 kg.).
Wanneer het om een rembourszending gaat (dus afrekenen aan de postbode bij ontvangst, waarna het geld door TPG op je rekening gestort wordt) dan komen er nog wat extra kosten bij.

Bij het verzenden van een zadel krijg je altijd te maken met het risico op beschadiging.
Je kunt het zadel natuurlijk goed verpakken (grote doos nemen en die opvullen), maar als er hardhandig mee omgesprongen wordt dan kan er altijd iets gebeuren.
In principe kun je een verzekering daarvoor afsluiten, het is alleen bijna ondoenlijk om TPG aansprakelijk te stellen.
Zo heb ik zelf vroeger een keer een zadel verstuurd wat prima in orde was, maar bij aflevering bleek de boom gebroken te zijn.
Ik had vooraf foto's gemaakt ed., maar het blijft bijna ondoenlijk om te bewijzen dat het zadel in orde was toen je het verstuurde.
Daarom denk ik dat je er goed aan doet om hier vooraf een goede afspraak over te maken met de koper, wie neemt wat voor zijn / haar rekening mocht er iets fout gaan ?

DaiSyJaCcO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:14

Ja je heb helemaal gelijk oscar
k hadt 2 afspraken met haar op een zaterdag waar ze niet op kwam dagen Toen dacht ik mischien heb ze wel een goede reden..
Toen zou ze de volgende dag komen halen samen met haar vriend en ze zou me smse voor de tijd enzo.. ze zou me zaterdag avond een smsje zenden..Ik kreeg geen smsje die avond..
Ik kreeg zondagmiddag een smsje of ik het niet kon versturen omdat ze de reiskosten teveel vondt, Kan ik best begrijpen ..
Me pa zei pas toch maar op..
Ze zegt dat ze het geld heb over gemaakt..Ik wacht tot ik het geld heb en dan verstuur ik het zadeltje..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:08

Met Pollytje kun je dan lang op je geld wachten....

DaiSyJaCcO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 14:33

k hoop van niet
Ik ga anders gewoon het geld bij haar thuis halen als ik het deze week niet heb..!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:47

DaiSyJaCcO schreef:
k hoop van niet
Ik ga anders gewoon het geld bij haar thuis halen als ik het deze week niet heb..!

Maar dan hoef je het zadel toch ook niet te verzenden? Verward ( Haha! )

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:51

SANEX schreef:
Met Pollytje kun je dan lang op je geld wachten....

inderdaad en dan afgezeken worden als je vraagt of alles goed is gegaan met de betaling

DaiSyJaCcO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:11

Haha nee naomi Knipoog
Van de week zei ze namelijk dat ze het geld heb verstuurt..
Dus ik wacht tot zondag of maandag en als ik het geld dan niet binnen heb ga ik naar der huis.. en als het wel vandaag of morgen binne kom dan verstuur ik het Knipoog

Als ik het goed begrijp ben ik niet de enigste bij wie ze dit geflikt heb..?
Verward
Is tog eigelijk niet normaal...
Maaja ik hoop dat het allemaal goed komt en dat ik geen ruzie hoeft te maken met haar daar heb ik namelijk geen zin in Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:35

lonnie schreef:
inderdaad en dan afgezeken worden als je vraagt of alles goed is gegaan met de betaling

Om vervolgens een zielig verhaal op te hangen waarom het déze keer weer niet is gelukt...

En als ze dan toch wel betaalt en het pakket ontvangt... verkoopt madame het later weer voor zoveel euro's duurder op bokt, lekkere handel, snap ook niet dat dit ongestraft kan doorgezet worden door dr.

Sorry voor t offtopic gaan, maar moest het even een keer kwijt, dit is de zoveelste bij wie ik zie dat ze weer die dingen flikt

Pollytje als je dit leest: Grow up en troggel geen mensen geld en spullen af om te handelen, zoek een normale baan ofzo

i said my words Bloos Haha! Schijnheilig

DaiSyJaCcO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 19:34

hehehe Schijnheilig