Grote verschillen kosten paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Grote verschillen kosten paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 21:19

Ik heb voor mijn paarden kortgeleden paspoorten aangevraagt, een chip hadden ze alledrie al. Quist heb ik aangevraagt bij de KNHS, omdat ze een totaal onbekende achtergrond heeft, Guinness bij het tinkerstamboek ivm kruizing Tinker en Salvator bij het shetland pony stamboek.

Intussen heb ik de paspoorten van Quist en Guinness ontvangen. Moet wel zeggen dat ze erg weinig moeite doen om de aftekeningen op te nemen in de paspoorten. Bij Quist staat alleen "kleur: bruinbont" en "merrie" en alleen de aftekeningen van haar kroonranden zijn beschreven. Bij Guinness hebben ze maar helemaal geen aftekeningen genoteerd ! Zelfs haar geboortedatum was waarschijnlijk nog te veel om te typen, want alleen het jaartal is genoteerd.
Maar goed, daar gaat dit topic niet echt over...

De rekeningen: Tinker stamboek: € 25,-
KNHS : € 54,50

Vindt ik nogal een verschil voor hetzelfde boekje hoor !!!
Bij de KNHS kost het paspoort zelf € 28,00, maar komen er kosten bij voor "registratie pony" a € 14,00 en "behandelingskosten paspoort" a € 12,50
Ben erg benieuwd wat het paspoort van Salvator precies gaat kosten !!

Zijn er meer mensen die zo'n hoog bedrag moesten betalen, ik vraag mij namelijk af of die rekening van de KNHS wel klopt, ik ga in elk geval morgen even bellen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 10:24

Niemand ?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:25

Ja hoor, rekening van de KNHS klopt, zo heb ik het ook wel eens berekend. Ik zal en binnenkort ook aan moeten helaas...

Neonlight
Moderator Over Paarden
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:20

De registratiekosten van Guiness zijn in principe al betaald toen ie een veulen was. Verder zijn stamboeken idd goedkoper als de KNHS. Maar helaas heb je volgens mij geen andere mogelijkheid als de KNHS als het paard geen papieren heeft.
⚠️ Neonlight kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:38

Ik heb Pierro bij het NRPS in ingeschreven.. mooie paspoort voor € 35,- [***] is een [***] zonder papieren.. Het viel mij ook al op dat het KNHS een stuk duurder was dan het NRPS vandaar mijn keuze ook... ik heb verder niet veel aan het paspoort (in de zin van fokken oid) dus mij maakte het echt niets uit, zolang ik maar wel een paspoort had

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:43

Neonlight schreef:
Maar helaas heb je volgens mij geen andere mogelijkheid als de KNHS als het paard geen papieren heeft.

Is niet waar, Guinness heeft geen papieren en ouders zijn onbekend, ze staat nergens ingeschreven. Ik heb haar bij het Tinkerstamboek gewoon aangemeld als kruizing Tinker....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:44

Voor Tess betaalde ik voor een paspoort en chip bij het NMPRS 35 euro.

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:41

Klopt, heb ook hetzelfde bedrag betaald als jij, heb tijdens het chippen aangegeven dat ik niet lid wilde worden van het KNHS ivm. het toch niet rijden van wedstrijden(dat vroeg degene die kwam chippen), maar dat maakt waarschijnlijk geen verschil. Vondt het erg veel geld voor alleen een paspoort, het chippen kostte ook nog eens 30 euro.

Vreemd dat er per stamboek zoveel verschil is!!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:57

Bij het haflingerstamboek moest ik 52 euro betalen om mijn haflinger om te laten schrijven van een duits paspoort naar een nederlands paspoort. Ik vond het erg veel geld!!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:05

Siggy schreef:
Bij Guinness hebben ze maar helemaal geen aftekeningen genoteerd ! Zelfs haar geboortedatum was waarschijnlijk nog te veel om te typen, want alleen het jaartal is genoteerd.
Maar goed, daar gaat dit topic niet echt over...

Als je foto's had meegestuurd van de linker en rechterkant, waren die erin geplaatst. Het NST werkt niet met schetsen.
Alleen het jaartal is, omdat je geen bewijs hebt dat hij op die datum echt is geboren en alle paarden worden op 1 januari, 1 jaar ouder .
Alleen bij paarden (bij ons dus Tinkers) waarvan een geboortebewijs is, wordt de preciese datum erop gezet.
Tja, als we zo goedkoop zijn, moeten we misschien de prijs ook maar omhoog gooien Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:07

Yaar schreef:
Voor Tess betaalde ik voor een paspoort en chip bij het NMPRS 35 euro.

Bij het NST is dat ook de prijs op de keuringen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:05

Bonte schreef:
Als je foto's had meegestuurd van de linker en rechterkant, waren die erin geplaatst.

Alleen erg jammer dat je dat dus pas achteraf te horen krijgt....
Op de site van het Tinkerstamboek heb ik het ook niet gezien toen ik het I&R formulier geprint heb.

Moet zeggen dat de stamboeken sowieso niet erg eensluidend werken.
Bij het arabieren stamboek heb ik al verschillende mensen gehoord, die alsnog iemand van het stamboek moeten laten komen om de aftekeningen te controleren. Wel betalen aub !!! Alsof een erkend dierenarts bij het arabierenstamboek niet voldoende bevoegd is .....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:06

Siggy schreef:
Alleen erg jammer dat je dat dus pas achteraf te horen krijgt....

het is ook niet verplicht, alleen voor opgenomen Tinkers. Maar sommige vinden het leuker om het erin te hebben.