Dosis Tranquigel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olga

Dosis Tranquigel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 20:52

Ik heb tranquigel gekocht voor het scheren. In de bijsluiter staat 1 dosis voor 35 kg lichaamsgewicht bij honden en katten. Er zitten 10 dosis in, zal ik dan gewoon ook uit moeten gaan van 1 dosis per 35 kg lichaamsgewicht van een paard?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:54

Als ik een paard moet verdoven om bv te scheren, geef ik meestal 2 tot 3 streepjes.
2 bij "gewone" paarden, 3 bij de "extreme zeikerds" Haha!
Daarnaast gebruik ik eventueel een praam bij moeilijke stukken oa de benen en het hoofd.
Dan kun je gewoon vlugger en veiliger werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:12

olga schreef:
Ik heb tranquigel gekocht voor het scheren. In de bijsluiter staat 1 dosis voor 35 kg lichaamsgewicht bij honden en katten. Er zitten 10 dosis in, zal ik dan gewoon ook uit moeten gaan van 1 dosis per 35 kg lichaamsgewicht van een paard?

Vaag, hoe wil je dan voor een kat doseren? Die kleine van mij weegt misschien nog geen 3 kilo, maar OK. Ik zou het even aan de veearts vragen als ik jou was. Denk dat ik gewoon de hele spuit erin zou mikken als dat verantwoord is.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:17

CCCCorine schreef:
Vaag, hoe wil je dan voor een kat doseren? Die kleine van mij weegt misschien nog geen 3 kilo, maar OK. Ik zou het even aan de veearts vragen als ik jou was. Denk dat ik gewoon de hele spuit erin zou mikken als dat verantwoord is.

Dat is inderdaad waar ja, helemaal niet aan gedacht dat een kat helemaal geen 35 kg weegt Haha! . Ik zal morgen even de veearts bellen voor de zekerheid.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:25

Normaal gesproken kun je voor een grote pony of een paard wel de hele spuit gebruiken.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:16

Ik heb net dus de veearts gebeld. Zij zegt dat een hele spuit voor 600 kg lichaamsgewicht is. Ik vindt het wel heel slcht dat het niet zo op de bijsluiter vermeld staat.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:26

doorgeven aan de fabrikant! Even een brief of mail sturen...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:27

Ik heb pas geleden Sedasan gebruikt voor mijn paard. (ivm hoefsmid bezoek) Ook dit middel is eigenlijk bedoeld voor honden en katten, eigenlijk hetzelfde als dat van jou, 1 steepje a 35 kilo. De Va kon mij ook geen exacte dosering vertellen dus om het maar op safe te spelen heb ik haar maar 2 streepjes toegedient. Dit viel bij haar blijkbaar vrij zwaar, tijdens het bekappen en beslaan stond ze gewoon te slapen Bloos!

Misschien kun je het een dag voor het scheren eerst uitproberen door je paard eerst eens 1 a 2 streepjes te geven en dan te kijken wat er gebeurd?

Carolaweger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:58

Ik zou echt NIET de hele spuit geven. Ik geef mijn paard 2 streepjes per dag omdat ze moet stappen ivm een langdurige peesblessure. ALs je een hele spuit geeft is hij echt helemaal van de wereld en als ie valt ofzo is het leed niet te overzien.