Wat zouden jullie doen?(stallingvraagje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Wat zouden jullie doen?(stallingvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 20:48

Ik sta op dit moment met mijn pony bij een oude handelsstal.De eigenaar doet sinds 2 jaar zelf niet meer handelen maar heeft wel altijd goed en optijd onze paarden binnengezet en gevoerd..

Dit is de laatste tijd dus zo aan het verslechteren..
Zondag toen ik wedstrijd had heb ik mijn pony zelf om 5uur binnen gezet en dacht de paarden zet hij strax wel binnen zoals normaal altijd om 6uur..
Die ochtend was ik kwart over 7 bij mn pony stonden de andere paarden dus nog buiten en de staleigenaar lag nog op bed..Hij is daarna dus niet meer op stal geweest en de paarden hebben dus die ochtend geen voer gehad omdat hy blijkbaar dacht oww ze staan al buiten..

Hij gaat er dus volges mij nu van uit dat wij ze iedere dag binnen zetten omdat wij zo afentoe ze al binnen hadden staan voor 6uur..

Nu moeten we dus iedere dag komen checken of onze paarden al binnen staan omdat ze anders de niacht misschien wel buiten staan..

Nu kan ik naar een andere stal maar dat is 20 min verder van mij thuis..
De stal waar ze nu staat 5min..

Bij die stal zit een hele kleine binnenbak en een vaak modderige buitenbak(heb ik gehoord)
De stal waar ik nu sta heeft alleen een bijna altijd droge buitenbak..

Ook kan ze daar de wei in alleen deze si minder groot en minder begroeid als de wei waar ze nu staat dat is gewoon een grote ingezaaide akker..

Deze stalling is wel 10 euro duurder dat maakt me ook nix uit maar ik heb het 9 jaar super naar mn zin gehad daar en altijd gingen ze optijd naar binnen en kregen ze ook hun voer..

Wat zouden jullie doen?
Als we tegen de staleigenaar vragen waarom ze niet binnen stonden dan zegt ie ikm kreeg ze niet gevangen terwijl we duidelijk weten dat hij nog niet eens achter is geweest(stal ligt achter zn huis).

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:10

Voor je naar een andere stal verhuisd is het misschien verstandig om eerst eens een goed gesprek met hem te hebben? Het is toch gek dat het ineens zo'n stuk vermindert is. Ik zou dan niet zeggen "hey waarom staan ze nog buiten", maar eerder een gesprek beginnen dat het de laatste tijd anders gaat dan anders en dat je het daar graag over wilt hebben.
Je geeft zelf zoveel voordelen van deze stalling, misschien is het het proberen waard om eerst te kijken wat er 'nog te redden' is. Anders kunnen jullie misschien een rooster maken onderling voor het binnenzetten van de paarden en dergelijke?

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:18

Ik zou idd eerst met hem gaan praten...
Want zo te horen is het wel "Beter" bij waar je nu staat dan verder weg...
(en het is nog verder ook)
dus ik ben het met Alet eens om het zo aan te pakken...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 21:20

Iki weet denk ik al waarom het verminderd is,,hij heeft momenteel ook zijn huis te koop staan maar krijgt ie niet verkocht vanwege de hoge prijs..

We zullen er in dat geval ook nog zeker een half jaar kunnen blijvne en daarna is het maar afwachten of degene die het huis koopt misschien ook de stalling over wil nemen..
Het is ook best een moeilijke man om mee te praten hij is er vrijwel nooit alleen onder etenstijden..

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:42

je zou samen met 1 of meer andere pensionklanten een gesprek met hem kunnen aangaan en vragen wat er aan de hand is, als zijn huis ook te koop staat zijn er misschien problemen waar jullie niets van weten, hij kan ziek zijn geweest of zo, Ach gut verder kan je aanbieden om samen te werken door om beurten de paarden binnen te halen en buiten te zetten, werkt meestal goed!
succes

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 21:53

Nou ziek issie nooit geweest want hijs altijd van huis..
Dat ie zn huis te koop had gezet hoorde we ook pas toen het al in de krant stond en we er zelf naar moesten vragen..

Het om beurten is denk ik niet te doen we staan met zn 3en alleen 1 iemand komt nooit..en de andere werkt tot laat..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 15:41

Vanav ga ik kijken op de andere stal dus ben benieuwd!