Springzadel kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_I_Rana

Springzadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 20:12

Omdat ik mijn zit bij het springen wat wil verbeteren zou ik graag een springzadel kopen
Voorlopig heb ik een dressuurzadel, maar daar kun je dus niet echt mee springen en zeker je springhouding niet mee verbeteren

ik zou graag een goed, betaalbaar zadel kopen, heeft er iemand een voorstel?
Prijs liefst niet al te duur Lachen

kelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:19

Een veelzeidigheids zadel Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:21

Kijk eens voor tweedehands. Ik heb een heel mooie wintec van pmarena hier op bokt gekocht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:22

2e hands kopen. Ik ben ook op zoek naar een 2e hands stubben, als je een wat ouder zadel koopt kosten ze echt de hoofdprijs niet meer.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 20:48

er zit toch wel wat verschil in een springzadel en veelzijdigheidszadel, dus zou liever toch een springzadel hebben, desnoods ga ik nog wel voor een veelzijdigheidszadel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:28

ik zou zeker een springzadel kopen, als je al een dressuurzadel hebt. Springen met vzh gaat wel, maar een springzadel is prettiger en in prijs maakt het niet uit.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:08

Ik heb voor iets meer dan 100 euro een tweedehands Stubben springzadel gekocht. Hij is al oud en ziet er niet perfect meer uit, maar is technisch nog helemaal ok, boom etc. heb ik laten controleren. Ik spring er super fijn mee en heb er echt heel veel plezier van!
Ik zou ook zeker voor een echt springzadel gaan, springen met een dressuurzadel is gewoon K, een vzh is al beter, maar een echt springzadel is gewoon het fijnst, ik heb zoveel meer vertrouwen gekregen door dat oude ding van mij!
Qua prijs kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar het is dus echt niet nodig om de hoofdprijs te betalen voor een fijn zadeltje als je niet al te veel eisen stelt aan het uiterlijk (en zo beroerd ziet die van mij er nou ook weer niet uit, zeker niet als je er op zit).

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 07:57

ok, bedankt allemaal!
ik ga gauw eens ff surfen op een verkoopsite! Haha!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:22

rossner verkopen ze bij divoza

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:00

Ik vind de kwaliteit leer van Rossner behoorlijk "minder" om het zo maar even te zeggen. Mijn Stubben zadeltje van 20+ jaar oud is qua leer veel fijner dan de Rossner die ik gisteren in m'n handen had. Die Stubben kan zo nog 10 jaar mee, de Rossner gaat dat niet redden denk ik. Als je in die prijsklasse een nieuw zadel zoekt, dan zou ik eerder voor een Kentaur gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:03

er staan op marktplaats heel wat 2ehands stubbens te koop op het moment.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:36

Ik heb een ongeveer 15 keer gebruikte br joslansink via marktplaats gekocht voor 400 minder als de nieuwprijs Clown Hij zag er nog nieuw uit. Dus zou gewoon even voor 2e hands op internet gaan zoeken

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:40

Margreet schreef:
Ik vind de kwaliteit leer van Rossner behoorlijk "minder" om het zo maar even te zeggen. Mijn Stubben zadeltje van 20+ jaar oud is qua leer veel fijner dan de Rossner die ik gisteren in m'n handen had. Die Stubben kan zo nog 10 jaar mee, de Rossner gaat dat niet redden denk ik. Als je in die prijsklasse een nieuw zadel zoekt, dan zou ik eerder voor een Kentaur gaan.

ik zal zien voor een goed springzadeltje en niet van Rossner, nochtans is mijn dressuurzadel er ook van *LOL* en heb er geen problemen mee

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:42

Is Kentaur dan een zadel dat lang meegaat Verward
ik zou dan liever een goed (duur) zadel hebben dat het jaaaaaaren volhoudt dan een goedkoop zadel dat amper enkele jaren meegaat

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:08

Ik heb pas voor 200 euro een Pessoa springzadel gekocht (2e handsje, close contact model), compleet met goeie riemen en stubben beugels en een hoes.
Tis wel een oudere, zo'n 8 jaar, en hij heeft wat slijtplekken (maar dan ook zacht leer) maar de boom is super en het zadel zit technisch gewoon nog perfect in elkaar.
Ik heb nog nooit op een fijner springzadel gezeten dan deze! Als ik geld heb voor een nieuwe komt er zeker weer een pessoa! Pluspunt is ook dat 'ie gewoon op een hoop paarden past.