Wanneer kochten jullie je eigen rijspullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Wanneer kochten jullie je eigen rijspullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 19:35

Mijn vraag is:
Wanneer kochten jullie een "eigen" rijbroek,laarzen,cap en zweepje? Was dat pas na tientallen lessen of had je de spullen al gekocht toen je nog maar net was begonnen?

Ik heb vrijdag me 5e les en heb een rijbroek 2handsgekocht en heb laarzen van me nicht gekregen Het zal me benieuwen hoe ze zullen reageren als ik er vrijdag ben....... wat zullen ze dan wel niet zeggen als ik al in een heel tenui (of hoe je het schrijft ) aan kom dagen:P.......Ik heb nog priveles dus heb verder ook niemand die ook met zoiets aankomt lopen.....

edit Elles: titel verduidelijkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:39

Direct mijn allereerste les had ik al een ''eigen'' rijbroek, laarzen, cap en zweepje Haha!
Vind dat ook eigenlijk niet meer dan logisch, maar ja, wie ben ik Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:41

Mijn cap had ik wel gelijk. Zweepje had ik gehad van een vriendin.

Na een jaar kocht ik een rijbroek en rijlaarzen. Daarvoor reed ik in een strechbroek, en dan rubberen kaplaarsjes.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:42

ik kreeg wat oude spullen van me nichtje die ze niet meer paste en de rest kochten we en dan het goedkoopste van het goedkoopste later kreeg ik wat duurdere spullen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:44

Ik had wel gelijk mn eigen cap (tweedehands) en rijlaarzen van een vriendin geleend. Ik reed in een legging (ja toen liep je daar nog gewoon in dus wat maakte het uit Knipoog). Na een paar maanden/weken heb ik een broek van een vriendinnetje gekocht dat paardrijden na drie lessen niet meer leuk vond. Rijlaarzen heb ik ook tweedehands gekocht toen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:45

ik rijd nog steeds(na 2 jaar) met een spijkerbroek, en 'normale' laarzen, ik ga tijdens de herfstvakantie even naar de ruitershop, rijkleding halen, een cap had ik na 1 jaar gekregen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:48

een cap had ik gelijk, was ook verplicht.
ik reed in een legging en oude rijlaarzen van iemand die ze nbiet meer paste
pas nadat die legging echt versleten was kreeg ik een rijbroek

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:56

Ik mocht van mijn ouders absoluut niet gaan paardrijden Huilen
Maar wat deed ikke..... Ik had geld gespaard en had me zelf dan maar rijlaarzen en een cap gekocht Bloos! Ben toen met mijn laarzen aan en mijn cap op naar mijn ouders gelopen en zei: Taaadaaaaaaaaa zo en nu nog een pony Haha! die kreeg ik toen niet maar ik kreeg wel een rijbroek en mocht toch gaan lessen Haha! Haha!

Dus ik had het voornaamste al voor dat ik begon met rijden

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:05

Mijn vader had een rijbroek, laarzen, zweep en vap gekregen van een patient. Dit bleek ook nog eens allemaal te passen, dus ik had idd met mijn eerste rijles ook al een heel tenu!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:10

mm ik kreeg eerst de spullen, en ging toen meteen op een soort van ponykamp (juist, ik leerde niet eerst rijden, ik ging meteen op kamp!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:15

ik reed toen ik 3 was al ( wat je rijde noemt he) stappen en een heel klein beetje draven.... in me overal met me gewone laarzen....k heb geen idee wanneer ik me eige spulletjes kreeg...me cap wel vanaf het begin maar de rest weet ik nie k denk 4,5/5 jaar ofzo

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:23

meteen me eerste les had ik me spullen dacht ik Verward zolang geleden al haha

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:31

voor mijn eerste rijles had ik een rijbroek en rijlaarzen. Ik zat toen in groep 3 en de kinderen van mijn juf reden ook. Ik kreeg toen van haar een rijbroek met echte leren stukken en rijlaarzen. (ik denk dat mijn moeder wel iets betaald heeft, maar dat weet ik verder niet...)
Mijn cap kreeg ik voor mijn verjaardag en toen had ik al een aantal lessen gehad. Tijdens de les leende ik denk ik een cap. Iets te lang geleden om nog precies te weten.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:38

Mijn moeder heeft ook gereden, daar had ik eerst nog een cap van, maar die werd me te klein ( ik heb een heel groot hoofd), dus toen moest ik ook wel een nieuwe. Mijn rijbroeken heb ik nog steeds 2de hands, maar daar mankeert niks aan, dus dat is niet zo erg. Ik reed eerst ook in een lekker zittende legging, ik weet niet meer wanneer ik een "echte"rijbroek heb gekocht Lachen .

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:39

Corinagirl--> Tenue

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:08

ik kocht mijn eerste spullen toen ik een paar weken reed, en dat is nu 12 jaar geleden...

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:11

Mijn buurmeisje reed al heel lang paard, dus met mijn eerste les had ik een zweepje en een cap van haar geleend... een rijbroek en laarzen had ik al omdat ik al heel vaak op de manege was enzo, en jah dan kan dat niet missen Tong uitsteken na mijn eerste les had ik ook een cap gekocht enzo..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:13

Mijn oma vond het zo leuk dat ik ging paardrijden en van haar heb ik dan ook mijn eerste rijbroek, cap en zweepje gekregen.
Maar toen ik op les ging was ik 9 en ik 'reed' al op de fjord in de straat toen ik 7 of 8 jaar was Knipoog

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:15

Vóór mn eerste les had ik mn rijbroek al gekregen..
Na 2 lesjes had ik ook eigen cap en zweep Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:20

Ik weet het niet meer, ik was jarig dus ik had wel poetsspulletjes. Ik geloof na een paar lessen dat ik m'n rijzooi kreeg. Haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:32

ppfff

volgens mij de eerste les met normale broek en tuinlaarzen Clown
erachter gekomen dat tuinlaarzen te groot waren en toen maar gewonen rijkleding gekocht.. ( rijbroek + laarzen + cap)

kaj
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:33

Ik liep al een paar jaar met een vriendinnetje mee op haar manege. Elke week ging ik trouw mee naar haar les om aan het eind een rondje te mogen stappen Haha!
Toen deze vriendin een nieuwe rijbroek en laarzen kocht mocht ik haar oude hebben.
Dus voor mijn eerste rijles had ik al een broek en laarzen. De cap heb ik ook meteen gekocht en qua zweep weet ik eigenlijk niet of ik dat al had.

Maarre ik denk niet dat ze er raar van op kijken als jij in volledig tenue binnenkomt hoor!

Veel plezier met lessen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:53

Na een paar privelessen had ik mams meegesleept naar de paardenwinkel. Daar heb ik toen een 'heel' mooi paars zweepje uitgezocht en handschoentjes.
Rijlaarzen, cap en rijbroek hebben we toen tweedehands gekocht.

Wat ik wel vaak zie op de manege dat er kinderen (vaak verwende) komen voor hun eerste les (kinders weten dus nog niet eens of ze het echt leuk vinden).. met een heel tenu. En dan allemaal nieuw gekocht Bloos!
Toch zonde, als ze het toch niet zo leuk blijken te vinden..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:53

ik gelijk voor m'n eerste les al Haha! kwist gewoon zeker dat ik wilde gaan rijden (ik was toen 6 :0)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:55

Princess schreef:
ik kreeg wat oude spullen van me nichtje die ze niet meer paste en de rest kochten we en dan het goedkoopste van het goedkoopste later kreeg ik wat duurdere spullen

Dan had jij vast een heel lief nichtje Tong uitsteken Schijnheilig