Op de stalling waar ook mijn shet staat, heeft de eigenaresse onlangs ook een shet gekocht(een verwaarloosd beestje). Nu probeert ze dat beestje een goed leven te geven en omdat ze ongelofelijk schuw is, geeft ze haar eten uit een kom.
Nu is mijn shet heel dominant en jaagt zowiezo dat klein ding weg. Gevolg: eigenaresse loop alweer te mopperen,want haar shet kan niet genoeg eten. Stond er vandaag op bord; kan je alsjeblieft wat eten gaan halen voor je shet want die eet alles van Zaïra op. Nu.....mijn shet is niet te dik en dat mag ze ook niet worden,dus die kreeg buiten wat hooi en wortelen niks bij.Eigenlijk verplicht ze me nu om toch eten te gaan bijgeven en ik kan er niet onderuit. Van mijn shet kan ze niet veel verdragen... Ik ben al gaan rondsnuffelen met de zoekmachine en dan kom ik uit op één handje per dag. Ik zou twee keer per dag iets moeten kunnen geven. Kan ik zemelen bijgeven, zoja hoeveel? Welke mengeling of brokken komen in aanmerking? Speciale merken voor shetlanders(dus heel eiwitarme enzo) bestaan die?? Is de muesli van Pavo een goed idee???(dit is het zogenaamde snoepje, dus niet echt krachtvoeder)
Ik vind dit wel een heel belachelijk verhaal en een rare staleigenaresse
, na alle reacties te lezen en eens te overleggen met mijn vriend, heb ik besloten dat , uit gezondheidsoverwegingen voor mijn shet, ze geen eten bijkrijgt....