Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:ik heb haar gezien, ik vind het best een mooie pony.
en dat wiebelen lijkt grappig![]()
wat ik ervan weet is dat het vaak een gevolg is van rijden met een harde hand, het paard leert het zichzelf aan om onder de stress uit te komen.
zenuwachtig gedrag kan dit ook zijn, het dier zit in een nieuwe omgeving en door het wiebelen komt er een bepaald stofje vrij waardoor ze zich lekkerder voelt.
ik denk dat met haar nieuwe ruiter erop dit probleem wel weer wegtrekt.

ellepel schreef:ik heb haar gezien, ik vind het best een mooie pony.
en dat wiebelen lijkt grappig![]()
wat ik ervan weet is dat het vaak een gevolg is van rijden met een harde hand, het paard leert het zichzelf aan om onder de stress uit te komen.
zenuwachtig gedrag kan dit ook zijn, het dier zit in een nieuwe omgeving en door het wiebelen komt er een bepaald stofje vrij waardoor ze zich lekkerder voelt.
ik denk dat met haar nieuwe ruiter erop dit probleem wel weer wegtrekt.
Die van mij speelt bijv. met haar bovenlip (zoals je weet) Dat doet ze altijd en bij iedereen, die erop rijdt. Dus dan zou ook iedereen met een harde hand rijden? Ik heb op wedstrijden, nog nooit commentaar gehad hierop. Als een paard met de mond open loopt, zeggen ze wel dat de ruiter een harde hand, KAN hebben. Ik denk dat je hier niks achter moet zoeken. Het kan ook gewoon een trekje zijn, wat een mens ook kan hebben.