wat te doen aan uitbreek fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat te doen aan uitbreek fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:02

ik heb een fjord van al weer anderhalf jaar Lachen
Tis een lief ding en alles gaat goed maar heb wel 1 probleempje..mevrouw vind het erg leuk om uit de wei te breken..of het nou schrikdraad..hekken of weet ik het wat is mevrouw kruipt er onderdoor of loopt er gewoon dood vrolijk doorheen.
Ze loopt ge lukkig niet van het erf af..( dan kan ik haar gaan zoeken in het bos Haha!)
Maar staat prinsheerlijk onder de appelbomen de afgevallen appels weg te eten...of zoekt een plekje met hoog gras op.
Ok ik moet blij zijn dat ze niet weg loopt maar heb toch liever dat ze netjes bij de andere paardjes in de wei blijft ( die natuurlijk meegaan als ze de omheining heeft gesloopt )
Het gebeurt redelijk vaak..en vooral sávonds tegen etens tijd als ik de paardenvan het land wil halen,...wat kan ik eraan doen?? En oja..als ze eenmaal,los is duurt het soms ook wel een uur voor ik haar weer te pakken heb en loopt ze wijs rondjes over het erf heen alsof ze tikkertje wilt spelen

groetjes Cindy

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:16

ik zit met hetzelfde probleem,alleen dan een shet,
ik blijf dus dit topic mee lezen !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:20

Als je paard door een hek heen gaat is het hek niet hoog en stevig genoeg.
Gaat je paard door schrikdraad heen staat er niet genoeg stroom op, en is ook de omheining van schrikdraad niet afdoende.

Kwestie van investeren. En tja, wil je dat niet, zul je moeten accepteren dat je regelmatig achter je paard aan moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:22

Met cassidy eens

Ik heb zelf ook een ontsnap knol
En nu wij verhuisd zijn en de paarden aan huis krijgen, hebben we ook flink geinvesteerd voor oa. mijn ontsnap knol.

Gaas hekwerk rondom geplaatst van 150 hoog (kan hij wel springen, maar hoop dat hij dat uit zijn hoofd laat)
Met daarvoor een lintje met flink wat stroom.

En een nieuw maatje voor hem gekocht, want dat is waarom hij ontsnapt, hij wil niet alleen zijn Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:25

Ik ben het ook met Cassidy eens...

Een hoger en steviger hek, of meer stroom erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:45

OK...ik zal het een en ander proberen want om de heletijd achter zo'n ontdeugende jaarling aan te hobbelen is ook niet leuk meer Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:45

Als het niet lukt, heb ik nog wel een idee. Al is dat niet de meest vriendelijke

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:54

Koeienstroom erop, flinke batser, dan laten ze het wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:57

XoNo schreef:
Koeienstroom erop, flinke batser, dan laten ze het wel

Dat bedoelde ik ook met meer stroom. En voor die tijd paard even natmaken, geleid de stroom even beter...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:00

Ik heb kennissen die vaak uitbreekt, omdat hij onder het onderste draadje doorkruipt. Die hebben ze een antenne boven op het halster gegeven Haha! Zo pakt de shet altijd het stroomdraadje mee en krijgt zo een lekkere batser stroom

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:01

XoNo schreef:
Ik heb kennissen die vaak uitbreekt, omdat hij onder het onderste draadje doorkruipt.

Uh? Arme kennis...Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:04

XoNo schreef:
Ik heb kennissen die vaak uitbreekt, omdat hij onder het onderste draadje doorkruipt. Die hebben ze een antenne boven op het halster gegeven Haha! Zo pakt de shet altijd het stroomdraadje mee en krijgt zo een lekkere batser stroom

Ja precies dat hebben wij ook gedaan. Door die flinke pak manen die de fjord had voelde zij de stroom niet.(of nauwelijks) Die antenne zorgt ervoor dat de stroom wel op de huis terecht komt. Dan doet ze het geen tweede keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:06

wahaha een antenne...haha ik moest wel ff lachen hahaha maarja als het helpt...ik had er alleen nog nooit van gehoord Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:09

Antenne helpt verschrikkelelijk goed, zelfs bij dik behaarde shetlanders! Mijn oude pony was de eerste weken gewoon bang voor elk draadje *LOL* en is nooit weer ontsnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:11

ik denk dat ik het maar eens ga proberen...al loopt ie dan als een alien rond wahaha...wat zou ik me kapot lachen denk ik Haha! maarja ik vind ales al snel grappig