Hoe letters van dekjes afhalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Hoe letters van dekjes afhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:53

Ik lees wel vaker mensen die bij hun advertentie van dekje met letters zetten, "stiksel is makkelijk los te halen"... Nu heb ik een dekje waar ik een boel letters vanaf wil halen, maar tot nu toe heb ik met de hoofdletter H alleen al 20 minuten bezig geweest en het is er nog niet helemaal af... Bloos! Alleen de dikke, rechte stukken gaan makkelijk want daar kan ik aan de achterkant gewoon met de schaar doorsnijden zodat ik het aan de bovenkant kan lostrekken... Maar is er nog een makkelijkere manier, heeft iemand hier ervaring mee..? Verward

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:59

Ik deed het ook altijd met zo'n klein naaigerei-dingetje. Daarmee kun je hele kleine lusjes ook loshalen. Ik had binnen een half uur hele naam eraf en daarna heb ik de "blokjes" nog weer hersteld en zo was er niets meer van de hele naam te zien!

Schaar is wat grof voor zulk werk denk ik?! Ik weet niet precies hoe zo'n dingetje heet dat ik gebruik...zal eens aan mijn moeder vragen of het een naam heeft.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:51

Jaah..ik haalde ook altijd de letters met zo'n naaidingentje (special om stiksels los te maken...geen idee hoe dat heet Verward) van het dekje.
Ik was wel eventjes bezig...dat wel...mjaa...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:54

heet zo'n mesje niet een Tornmesje?
Dat werkt idd ideaal!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:54

Jepz die gebruikte ik ook! Tis een werk hoor, ik was er wel lang mee bezig...
Geen idee hoe dat ding heet! Wel handiger en sneller als een schaar iig!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:55

Ja, dat is idd een Torn (of Thorn)mesje. Als ik jou was zou ik een naar een winkel gaan die naaigaren verkopen. Kost vrijwel niks zo'n dingetje en dat scheelt je heel wat gepiel en ergernis! Haha!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:13

Jaaaaa, een tornmesje!! Ging het best snel mee!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:21

Zo'n ding heet idd een tornmesje, heel handig.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:56

Haha, inderdaad... Ik denk dat ik maar even in onze naaidoos ga spitten, en als we die niet hebben ga ik inderdaad maar eens naar de winkel... Hartstikke bedankt iedereen! OK dan! Jullie besparen me inderdaad een hoop gefruttel want ik heb echt nog een heleboel letters te gaan... Nagelbijten / Gniffelen En hiermee ziet het er achteraf vast ook wat netter uit... Bloos