Wie scheert zijn/haar shet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekie

Wie scheert zijn/haar shet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:31

heey, ik weet niet precies waar dit topic moet staan maar wie (die een shet hebben) scheert zijn/haar shet?? ik heb haar wel geschoren. en nog een vraagje: laten jullie hem/haar elke dag binnenstaan. of gaat hij/zij met heel mooi weer ook wel es een uurtje naar buiten?? mijndes heeft gister wel een uurtje buitengestaan. Scheve mond maar is dat wel goed?? Verward wel gewoon met zjn deken op hoor!! graag ff reacties.

groetjes,

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:58

Je moet es ff met Sanex PBen. Ze heeft haar Bas vorig jaar moeten scheren ivm luis. Verder zie je niet zo heel veel geschoren shetlanders.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:59

Natuurlijk kan je pony met zijn deken op naar buiten... Graag zelfs, want het lijkt me niet echt lekker voor het beestje als hij de hele dag op stal staat... Je moet er wel voor zorgen dat hij het niet TE koud krijgt!

Ik schoor mijn shet nooit, maar ik werkte ook niet zwaar en hard met hem, hij was meer gezeldschapspony, die overigens altijd buiten stond... Dus toen vond ik het nooit nodig!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:01

Natuurlijk is een geschoren shet niet veel anders als een gewone geschoren pony. Dus wieweet wat je met de zoekfunctie allemaal tegenkomt *LOL*

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:29

[ITP] Naomie is ook haar warme jas kwijt Haha!

Mijn merrie gister geschoren
Staat vaak binnen idd,vooral met dit weer.
Maar ze komt wel even 2 uurtjes buiten met mooi weer met 't dek.
Zelfde geld voor mijn hengstje

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:31

Unity schreef:
Je moet es ff met Sanex PBen. Ze heeft haar Bas vorig jaar moeten scheren ivm luis. Verder zie je niet zo heel veel geschoren shetlanders.

Je ziet ze wel veel hoor,ligt eraan waar je kijkt Knipoog
Bij ons op stal word er 1 geschoren
En op m'n vorige stal werden ze ook geschoren [nog steeds]

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:37

Ja hoor, zolang het weer het toelaat (heb geen waterdichte deken) gaat ze gewoon naar buiten met deken, niks aan de hand

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:48

mijn shetlander word niet geschoren, het is nog wel een veulen maar later wil ik hem oko niet geschoren heb. ik vind die dikke vacht echt bij hun passen. ik weet dat veel mensen het niet met mijn eens zijn maar ik vind dat je shetlnaders moet laten zoals ze zijn

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:01

horsewisper schreef:
mijn shetlander word niet geschoren, het is nog wel een veulen maar later wil ik hem oko niet geschoren heb. ik vind die dikke vacht echt bij hun passen. ik weet dat veel mensen het niet met mijn eens zijn maar ik vind dat je shetlnaders moet laten zoals ze zijn

maar soms is het nodig,als ze bijvoorbeeld werkpony;s zijn,
die moeilijk droog te rijden zijn !

mijn shet mag ook haar vacht hebben,
maar als ze weer zo moeilijk uit haar vacht komt van de lente scheer ik haar wel,

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:28

mijn meiden zijn allebei al geschoren. Ze staan op stal, maar komen er alle dagen een paar uurtjes uit, om te werken of om lekker in de bak te staan.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:26

Mijne niet, maar dat komt omdat het een gezelschaps pony is en niet veel mee gewerkt word. zeker neit zwaar werk. En hij kan 24 uur per dag naar buiten..

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:31

ik rij wedstrijden met haar!! dus daarom scheer ik haar. dit is het eerste jaar dat ik haar geschoren heb. ik ben momenteel L2 = 12 winstpunten *LOL*

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:27

Wat leuk , heb je daar ook foto's van Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:34

kobsu gaan we dinsdag scheren Lachen
hij wordt alleen niet helemaal kaal Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:25

horsewisper schreef:

Hon zou van mij gerust in dr haar mogen blijven, maar dat betekend dat ze na 3 uur en 3 zweetdekens nog niet droog is. En dat schiet gewoon niet op

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:03

Mijn pony's worden niet geschoren, maar dat is ook niet echt nodig. Misschien ooit, als ze door een fanatiek ruitertje worden gereden. Lachen

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:07

Loesjuh schreef:
Mijn pony's worden niet geschoren, maar dat is ook niet echt nodig.

Idd. Corrie word ook niet geschoren, dat hoeft niet, ik rijd er wel op maar niet bloed-fanatiek dat ze zich gewoon "dood-zweet" Knipoog

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:39

Ik weet nog niet of ik haar ga scheren.
Ik rijd niet vaak op haar, maar als ik rijd, dan zweet ze zich 't leplazerus...
Iemand tips?

Als ik rijd gaan we naar 't bos...

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:48

Mijn 15 verzorgshetjes worden niet gescheert. Is ook niet nodig. Ik vind dat knuffelgehalte heel hoog bij ongeschoren shetjes met dikke wintervacht!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:00

Ik heb Eli vandaag ook geschoren. Niet helemaal maar alleen de onderkant van zijn hals en buik en bij zijn liezen, daar waar hij het meeste zweet dus. Hij was na een half uurtje naast de fiets al helemaal doorweekt en het is wel de bedoeling dat hij wat meer gaat werken (naast de fiets en voor de wagen) om zijn buikje eraf te krijgen. Ik hoop dat hij zo zijn warmte wat beter kwijt kan en zich niet na een half uurtje al doodzweet.
Ik heb hem niet helemaal geschoren omdat hij zo gewoon nog zonder deken naar buiten kan. Hij staat bij mij namelijk altijd buiten en ik wil niet gaan klooien met dekens.

Dit is meteen een test om te kijken hoe snel en dik het weer terug groeid. Misschien kan ik hem dan volgend jaar helemaal scheren en hoeft hij alleen de eerste tijd onder een deken en daarna niet meer. Als ik namelijk zie hoe weinig vacht Roger nu heeft en die heeft het ook nog steeds niet echt koud.

Het scheeld dat ik witte pony's heb, dan zie je ook geen kleur verschil Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:30

casanova is vorig jaar wel geschoren geweest maar ik vond dat hij de zomer erna lelijk en lang in zijn vacht zat..dit jaar doe ik het niet..

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:34

spirit wordt meestal elk jaar wel geschoren, omdat ie anders last krijgt van z'n dikke vacht. maar dit jaar gaat t tot nu toe allemaal goed dus t ligt eraan:) hij is wel mooier als ie geschoren is Tong uitsteken

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:40

Dennis en muppet worden niet geschoren

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:04

Dennis is afgelopen jaren wel geschoren. Ik vond het ideaal, hij stond al veel op stal 's winters en werk veel met hem.
Heb alleen dit jaar geen zin in het gezeul met dekens en hij zou dan als enige op stal moeten, dus ga het dit jaar op een andere manier proberen. Dit jaar blijft hij, met vacht buiten en gaat enkel een uurtje na het werk naar binnen om op te drogen. Het enige wat er misschien bij hem geschoren word is een strook over zijn hals, maar dat doe ik pas als hij echt last van zijn vacht krijt met werken.

Dennis ging altijd gewoon over dag naar buiten met een lekkere deken. Zelfs als het vroor ging hij naar buiten. Alleen met extreme regen niet, dan hield z'n deken het op een gegeven moment niet als hij de hele dag buiten stond(maar dan ging hij ook een paar uur naar buiten hoor).

Dit is Dennis in z'n geschoren vachtje vorig jaar:
Afbeelding