Wat verstaan jullie onder zwaar werk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tiara

Wat verstaan jullie onder zwaar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:25

Ik wou even weten wat jullie onder zwaar werk verstaan, omdat Santos geen zwaar werk mag doen. Dus vinden jullie 1½ uur in de bak dressuur rijden zwaar werk? En bijvoorbeeld een buitenrit van 3 uur? Santos heeft iets aan haar been en daardoor mag ze dus geen zwaar werk doen... Nouja, ik vraag het een beetje vaag want ik weet niet echt hóé ik het moet vragen Knipoog , maar hoe en wat kan ik dan rijden. Dus hoe lang buiten, hoe lang in de bak en wat buiten, wat in de bak. Ze mag ook niet springen .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:30

dat hangt helemaal van de intensiteit af. Anderhalf uur rondjes sjokken in bak is niet zwaar (wel dodelijk saai), 30 minuten schakelen en werken aan buiging is dat wel. Idem voor een buitenrit. Ik zou eens met je Da overleggen, zo kunnen we niets zinnigs zeggen. Wat voor beenprobleem heeft ze?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:33

Zwaar werk hangt ook af van de gesteldheid van de bodem. Een half uurtje rijden in een zware zandbak is erger dan een staprit op harde bodem van een uur. Een buitenrit door de duinen met een ruiterpad van diep zand is erger voor de paardebenen dan een ritje langs de vloedlijn van het strand.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:34

Ik weet niet wat ze heeft maar wel dat ze 'iets' heeft, ik weet het ook nog neit zo lang want iemand hier van bokt kon Santos en die heeft mij dus het adres van haar voor- voor- vorige baasje gegeven. Ze komt zaterdag hier dus dan vraag ik wel wat het precies is. Maar ze is wel vaak een beetje kreupel daar, maar heeft er verder geen last van ofzo, alleen dus met zwaar werk en springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:36

kreupel = last ergens van. Is het je eigen paard? Dan zou ik er eens een DA naar laten kijken ipv afgaan op verhalen van voor-voor-voor-worige baasjes.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:57

Buiten de bodem en een uurtje schakelen om(wat eerder genoemd werd), hangt het er natuurlijk ook voor af, wat voor paard je hebt en wat hij gewend is.

Voor een paard zonder conditie is het rijden van een buitenrit in een draf tempo behoorlijk werken. Een goed getraind paard, draait daar zijn hand, nouja hoef, niet voor om......

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:32

In mijn topic waar je ook gereageerd heb Knipoog , gaat het over mijn zusje d'r pony met artrose.

We hebben het laten onderzoeken, en het advies van onze DA was:

* Niet meer springen
* Als de bak niet te mul is kan ze rustig dressuren, stap, draf, galop, wijken kan ook en een beetje buigen. Maar NIET verzamelen...
* Buiten rijden, op de harde weg is goed, goede stevige ondergrond is goed (bv dus de vloedlijn), mul duin zand proberen te vermijden (vaak kan je wel een stukje daarnaast op het gras of iets dergelijks rijden, alleen die gasten van het PWN hebben hier geen begrip voor Boos! )

Maar het beste is om het zelf even aan je DA te vragen, jouw pony kan andere beperkingen hebben natuurlijk...

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:40

Lielle schreef:
kreupel = last ergens van. Is het je eigen paard? Dan zou ik er eens een DA naar laten kijken ipv afgaan op verhalen van voor-voor-voor-worige baasjes.

Ja, het is mijn eigen paardje *LOL* !
TROTS Schijnheilig

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:41

Oja, dan zal ik het maar wel eens aan de DA vragen, en als dat ex-baasje van Santos zaterdag komt vraag ik ook wel even of zij het precies weet.