Tips om een band op te bouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Tips om een band op te bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:04

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en heb nu zelf een vraagje.

Onze Gamier is nu 4 maanden bij ons.(ons eerste eigen paardje) Het is een heerlijk arabiertje en ik zou hem voor geen goud meer willen missen Lovers . Ik begin redelijk een band met hem te krijgen maar wil onze band graag versterken.

Helaas hebben wij samen de afgelopen maanden wat pech gehad (zowel door prive omstandigheden mijn kant als medische probleempjes bij hem) Huilen Ik heb het idee dat hij nog niet helemaal zichzelf bij mij is en dus in een keurslijf loopt.

Op dit moment ben ik elke dag met hem bezig. Of het nou alleen tutten is of "werken" (rijden of longeren) dat is om het even. Ik heb alleen het idee dat er zoveel meer is om onze band actief te versterken Maar wat Verward (moeilijk je eerste paardje........ je ben zo bang iets fout te doen)

Alle tips zijn welkom!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:08

nou zoals je nu doet is toch prima?! lekker tuuten en wederzijds respect das erg belangrijk en er duidelijk zijn in alles wat je doet...komt vanzelf...lekker de tijd nemen!

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:09

knuffeluh!!!, wandelen, grazen, poetsen, verwennen Lachen er zijn zoveel manieren om je band te versterken maar het belangrijkste is om hem met respect te behandelen daar krijg het meeste voor terug, en hem gewoon ff de tijd geven, hij moet ook nog wennen aan zijn nieuwe omgeving Knipoog

succ6 Lachen

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:18

gewoon veel tijd aan hem besteden en hem laten zien dat je ter vertrouwen bent. Dus niet plotselinge bewegingen maken, niet schreeuwen, niet slaan (ik noem het maar gewoon, je zult het niet doen Knipoog ), rustig blijven, probeer dat jij degene bent die hem voert, al is het maar een pluk hooi als je weggaat. Dan leerd hij dat jij leuk bent, en niet eng. Je kunt ook altijd als je op stal komt een wortel ofzo geven, dan associeert hij jouw met lekkers en dat kan ook goed werken!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:19

en je doet het verder goed met m, dus gewoon zo doorgaan!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:22

Grondwerk versterkt een band ook heel goed. Op deze manier leer je elkaar begrijpen en zo leert hij ook wat hij aan jou heeft.

Ik geloof dat je wel wat oefeningen kunt vinden op hormanship.org.

Succes Knipoog

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:24

Ik ben nu al vier maanden aan het stappen met mijn paard met een peesblessure. Krijg je een hele hechte band van, maar kan ik je niet aanraden.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:36

Het verveelde van alles is dat hij al behoorlijk wat heeft mee gemaakt sinds ik hem heb. Chippen, paardentandarts, gemeen verkoudheidvirus, dik voorbeen, hoefzweer, rond om beslagen en nu weer een nieuw leer halster wat zijn hoofd gemeen heeft opengehaald. Gelukkig geen levensbedreigende dingen maar toch ....... Het heeft ons niet echt geholpen om een vertrouwens band op te bouwen.

Om deze reden hoopte ik dat jullie nog tips hadden om dingen met hem te ondernemen om zo op een leuke manier met hem bezig te zijn. Wederzijds vertrouwen op bouwen........ makkelijker gezegt dan gedaan.

Iemand ervaring met clicker training met paarden? Ik clicker train mijn honden maar heb geen flauw idee of dit ook zal werken om een vertrouwensband met een paard op te bouwen.........

Bye the way hormanship.org doet niets bij mij

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:38