mooie overgang scheren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindaM

mooie overgang scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:56

Tja, sorry het zoveelste onderwerp, maar HOE maak ik een mooie overgang van geschoren vacht naar zijn hoofd? In principe wil ik oren niet scheren , maar vorig jaar zag het er zo happerig uit. Ik wil een mooie overgang... Dus hoe doe ik dat. Eerst tegen de haren in en dan?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:07

Ik doe het altijd zo:
eerst het geschoren gedeelte, dat scheer je idd tegen de richting in en de overgang met de haren mee.
Dat vindt ik altijd het mooiste, dan krijg je niet zo'n rand!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:18

Tot op de kaaklijn scheren, dan zie je geen verschil.
Bij de oren idd eerst tegen de haren in tot de lijn met het hoofdstel ongeveer, daarna even een mooie overgang maken dmv met de haren mee te scheren.
Eventueel het oor dubbel pakken en de uitstekende haren wegscheren, zijn de oren ook weer netjes!

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:25

Bedankt!
Hier heb ik wat aan! De onderkant kaak en snorharen scheer ik dus volledig en daarna dus voorzichtig aan en ook vanaf de andere kant scheren. Gillian, normaal deed ik het altijd tot waar het 'bakstuk (zo heet dat toch) loopt van het hoofdstel, maar nu moet ik het dus eigenlijk op de kaaklijn doen voor het minst opvallende resultaat?