middewinter scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

middewinter scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:32

heey

is het slecht voor je pony om hem middewinter te scheren?
omdat hij dan misschien uit zn normale ritme komt ofzo? (weet niet hoe ik h et moet zeggen maar ik bedoel dat hij dan in de war raakt omdat hij hele tijd wintervacht heeft gemaakt en dan in ene dmv een deken warm gehouden moet worden.)
Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:45

Maakt niet uit wanneer je je paard scheert. Ik zou het alleen niet in Januari/Februari doen, of als hij bezig is met het aanmaken van zijn zomervacht. Dan scheer je in principe de nieuwe vacht en ziet die er niet zo mooi uit...

Ik zou zelf niet te laat scheren, omdat je paard anders echt heel kort in het haar zit en het sneller koud krijgt. Geef hem de tijd om toch een beetje vacht aan te maken.
Mijn paard wordt ook geschoren (volgende week) en heeft aan een scheerbeurt genoeg. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die inmiddels al bezig zijn met hun tweede keer scheren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:47

Ik ga vandaag een pony scheren. Ik scheer zelf in principe ook niet meer na december.
Mijn eigen pony heb ik vorig jaar eind oktober geschoren en in december weer. Dit jaar nog niet, omdat ik nog niet zeker weet of we deze winter echt kunnen rijden.
Mijn andere pony wordt geschoren zodra hij op stal komt.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:08

Ja kunt nu gewoon scheren. Als er al een dikke vacht op zit dan heb je kans dat je met 1x klaar bent...