chip???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newie

chip???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:19

Hai,

Heeft er iemand misschien een idee of je zelf kunt ontdekken of je paard gechipt is?

Ik ben aan het uitzoeken of newie ooit ingeschreven heeft gestaan bij het stamboek, en nu wilde ik ook graag weten of hij misschien gechipt is geweest bij vorige eigenaren.

Kun je dat zelf misschien ergens voelen? of is er een andere manier om daar achter te komen.

De 29e word er bij ons op stal geent ( trema kwijt sorry) dus dan kan de DA het even checken, maar ik ben nu eigenlijk al zo nieuwsgierig dat ik het nu wil weten

Iemand een idee? of is het echt niet mogelijk om dat zonder dat apparaatje te vinden?

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:20

een chip zit toch altijd vlak onder de manenkam? maakt het nog uit aan welke kant?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:27

Ja, over het algemeen zit de chip altijd aan de zelfde kant.

Nu moet ik even diep nadenken waar hij zit hoor.
Hij zit bij mijn paard aan de kant waar de manen niet zitten.
Even denken..........aan welke kant zaten de manen van Ronnie ook al weer. Verward

I k weet het al.
De chip zit aan de linkerkant.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:30

De chip, mits goed ingebracht, is niet te voelen.
Je zult even contact moeten opnemen met je DA om te laten controleren. Als hij chipt, heeft hij ook een chipleesapparaat

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:55

Ja hij is idd niet te voelen, als er toevallig een DA opstal is vraag even of hij met het apparaatje erlang wilt gaan kun je het meteen zien en horen Knipoog

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:56

Ik dacht eigenlijk al wel dat ik dat niet kon voelen, maar ben zo niewsgierig, nu moet ik wachten tot de 29e voor ik het weet.

Maar als hij eventueel niet helemaal goed is ingebracht dan kan ik hem wel voelen?
Ga toch vanmiddag eens proberen.

Zit de chip altijd aan dezelfde kant?

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:58

Ik heb mijn paardje nu (precies) 1 week, hij is vorige week gechipt in de linkerkant vanuit ophet paard gezien. toevallig aan de kant waar de manen hangen. Denk dat het altijd aan deze kant wordt gedaan maar weet het niet zeker.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:00

Chippen is idd altijd links. Als hij net is ingebracht, niet teveel aan gaan zitten, anders werk je hem er zo weer uit. Ook een van de redenen waarom je niet teveel verzameling mag vragen als je rijdt nadat hij gechipt is.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:01

Ik zou even vragen of de DA even wil kijken. De chip hoort altijd aan de linkerkant te zitten want anders dan zou het wel erg irritant zijn als er ergens heel veel paarden gechipt moesten worden, de hele tijd aan allebeide kanten proberen Tong uitsteken .

Trema op de e doe je met alt+137 Knipoog .

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:04

Cassidy schreef:
Chippen is idd altijd links. Als hij net is ingebracht, niet teveel aan gaan zitten, anders werk je hem er zo weer uit. Ook een van de redenen waarom je niet teveel verzameling mag vragen als je rijdt nadat hij gechipt is.

Dat is bij mij niet gemeld, tja komt denk ik dat hij nog weinig conditie heeft en ik dit nu aan het opbouwen ben. Maar dat wist ik niet

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:09

Suzanne vd schreef:
Dat is bij mij niet gemeld, tja komt denk ik dat hij nog weinig conditie heeft en ik dit nu aan het opbouwen ben. Maar dat wist ik niet

Mij is dit ook niet gemeld.
Maar we hebben wel een paar dagen rustig aangedaan.
Op de dag van chippen hebben we verder niets meer gedaan.
Maar dat kwam eigenlijk omdat ze tijdens de keuring haar nodige beweging al gehad had.
Ze was tijdens het draven op het harde in volle galop het aardappel en spruiten land ingelopen. Bloos
Ik hoefde daarna ook gelijkl niet meer te longeren in de bak. Schijnheilig
Gelukkig worden ze op ongehoorzaamheid niet afgekeurd. Haha!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:15

hihi Haha! die van mij is de woensdag gekeur en gechipt en op de trailer naar mij toe gegaan de dag erna heb ik eventjes rustig aan geredenin de bak verder niets.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:20

Trëma gevonden, bedankt.

Ik geloof dat ik dan toch nog maar wat geduld moet opbrengen.
Ik ben zo nieuwsgierig.

Als hij gechipt is staan er dan eventueel gegevens over de vorige eigenaar bekend?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:55

De chipper zei tegen ons 24 uur rustig aan! Omdat we hem met de trailer zouden meenemen( was zijn eerste keer traileren sinds de opfok) hebben we die maar laten staan en zijn gaan lopen, 4 vrouwen en een jong paard, dwars door het bos en een stukje weg. Dat was heel relaxed, veel leuker dan met de trailer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:11

Bij ons zeggen ze zeker twee dagen rustig aan. Wel rijden maar niet teveel verzameling vragen. De chip moet de tijd krijgen om ingekapseld te worden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:13

Lijkt me ook logisch

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:33

Bij ons kwamen ze ook chippen en dan gaan ze eerst gewoon met een soort ding over de linker en rechterkant van de nek om te kijken of ze niet al een hele tijd geleden al ooit is gechipt.En hij zit altijd aan de linkerkant ja

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:34

Cassidy schreef:
Bij ons zeggen ze zeker twee dagen rustig aan. Wel rijden maar niet teveel verzameling vragen. De chip moet de tijd krijgen om ingekapseld te worden.

En niet in het zweet werd er bij mij verteld.Ik heb nin 2 dagen stil gezet en ben daarna pas weer met haar aan het werk gegaan

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:49

je hebt zon ding waarjemee kan controleren of een paard gechipt is zo kan je ook het chipnummer nalezen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:02

horsewisper schreef:
je hebt zon ding waarjemee kan controleren of een paard gechipt is zo kan je ook het chipnummer nalezen

En die heb jij thuis liggen?