Zijn die paarden echt zo sterk? Wil de ruiter het niet rijtechnisch oplossen? Of ben ik misschien raar? (kan ook hoor
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Tessebes schreef:Ik denk dat je het ietsjes te kort door de bocht ziet. Met een Pelham met dubbele teugel kun je prima rijden zonder gebruik te maken van de hefboomwerking. Mocht je paard de kolder in de kop krijgen, dan heb je altijd nog die hefboomwerking als noodrem. Zo zie ik het tenminste.
Dyonne schreef:Dus om je vragen te beantwoorden. Mijn pony is zo sterk, maar in de bak zou ik het nooit met zo'n bit oplossen. Daar moet het gewoon rijtechnisch. Maar met een strandrit moet ik in de duinen gewoon even die veiligheid hebben. En als ik alleen buitenrijd eigenlijk ook soms. Soms keert hij om en wil in galop terug, en moet hem dan gelijk remmen, anders red ik het niet meer.
Margreet schreef:Ik vind pelhamriempjes een hele fout uitvinding voor mensen die niet zo handig zijn in hun handen en dus eigenlijk al helemaal niet met zo'n bit zouden moeten rijden.
LiSSy schreef:bij een manege hier in de buurt worden veel les paarden met pelham en pelhamriempjes gereden![]()
dat vind ik dus echt superslecht... maar als je handig bent met dubbele teugels en eerlijk met dat bir rijd maakt het me niet zoveel uit. moet ieder voor zich weten.
Citaat:Ik kan me best voorstellen dat je buiten een noodrem wilt hebben (of je doet het zoals ik, en gaat gewoon NIET naar buiten )