Mijn paard heeft de vervelende eigenschap om steeds maar weer stiekem te bijten. Als ik hem aan het borstelen ben. Als ik wil opstappen enz. enz. Wie heeft er een goede truc / tip om hem dit af te leren?
Caye
Geplaatst: 19-10-04 18:17
gewoon streng optreden.. klap geven en elke keer als hij dat doet een tik verkopen! of terug bijten! Ik weet er alles van ik heb hengtsen en die doen het niet meer!!
gewoon cordaat op treden,.
Mi_Amore
Geplaatst: 19-10-04 18:45
inderdaad gewoon een dikke tik tegen zijn neus geven! Chipie doet het ook nogal eens graag als ik aan dat buikje van haar zit of als ik haar hoeven uitkrab durven die haar tandjes nogal eens over mijn rug of in mijn achterste terechtkomen gewoon ferme tik geven en na een tijd snapt ie het wel. Of je hand eens lekker hoog heffen...
Sylvia
Geplaatst: 19-10-04 18:51
Klap tegen z'n harsens en even goed hard schreeuwen... Meteen, en consequent.
tola
Geplaatst: 19-10-04 19:03
ja doet ie van mij ook,maar wel echt uit speelsheid,mag ze ook niet,als ik dan mijn stem verhef scheidt ze er meteen mee uit,maar gister was ze nogal zuur en beet ze me echt gemeen,ze had de oren plat in de nek,nou toen kreeg ze dus een lel tegen haar neus,en dan is ze echt totaal verbouwereerd,en heeel braaf daarna... moet er wel bij zeggen dat mijn paard al vaker een lel heeft gehad,en niet kopschuw is geworden,maar er zijn paarden die na 1 tikje al kopschuw zijn......
Mi_Amore
Geplaatst: 19-10-04 19:05
dat is dan ook weer waar ... Probeer eerst eens met je stem zal het beste zijn